اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۴۳۴۴
۱۳۲۵۰
۱۳۲۵۰
پ

آخرین وضعیت یک طرح مخفیانه برای ۸۵ میلیون ایرانی

لایحه عفاف و حجاب درحال‌حاضر در کمیسیون مربوطه درحال نهایی شدن است و درحال هماهنگی با قوه‌قضائیه و پس از هماهنگی در سامانه بارگذاری می‌شود.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره وضعیت لایحه حجاب و عفاف گفت: «لایحه عفاف و حجاب درحال‌حاضر در کمیسیون مربوطه درحال نهایی شدن است و درحال هماهنگی با قوه‌قضائیه و پس از هماهنگی در سامانه بارگذاری می‌شود.

آخرین وضعیت یک طرح مخفیانه برای 85 میلیون ایرانی

پس از این در صحن علنی مجلس می‌آید و در صحن علنی درمورد زمان آزمایشی آن رای‌گیری می‌شود. رئیس مجلس هم پیرو آن به شورای نگهبان نامه خواهد زد. بنابراین باید درباره لایحه در صحن علنی درباره اجرای آزمایشی آن مثلا 5 یا 7 سال رای‌گیری شود. این پروسه هنوز طی نشده و به شورای نگهبان هم ارسال نشده است. تغییرات لایحه بسیار زیاد و اختلاف‌نظرات هم در رابطه با لایحه حجاب و عفاف بسیار جدی است.

همچنین این‌گونه نیست که هیچ چالش جدی‌ای نداشته باشد، پر از چالش است و اختلاف نظرات میان قوه و کمیسیون و میان نمایندگان زیاد است. همچنان جریمه‌ها درخصوص لایحه پابرجاست، اما مساله این است که مثلا میزان جریمه چقدر باشد یا جریمه دست قوه باشد؟ دست پلیس باشد؟ اختیارات پلیس چقدر باشد؟ آیا توانایی بازداشت دارد یا ندارد؟ مسائل اینجاست.

پیگیری‌های «فرهیختگان» از شورای نگهبان حاکی از این است که لایحه حجاب و عفاف حتی به تصویب کمیسیون نیز نرسیده و طبق فرآیند قانونی هم چیزی تا به این لحظه در دست شورای نگهبان نیست. هادی طحان‌نظیف درگفت‌وگو با «فرهیختگان» نیز در رد ارسال لایحه حجاب و عفاف به شورای نگهبان گفت: «فرآیند رسیدگی لایحه حجاب و عفاف در کمیسیون‌های مجلس هنوز به اتمام نرسیده و در صحن نیز رای‌گیری نشده است. لذا ما هنوز چیزی را دریافت نکرده‌ایم که بخواهیم اصلا بررسی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج