۱۳۴۴۳۹۲
۱۹۴۹
۱۹۴۹
پ

زیردریایی تا چه عمقی می تواند با دنیای بیرون از آب در تماس باشد

ارتباط رادیویی یکی از ساده ترین روش هاست که البته برد زیادی ندارد و زیردریایی در استفاده از آن نباید در اعماق باشد. روش دوم که برد بیشتری دارد VLF نامیده می شود که برد بسیار بیشتری دارد و زیر دریایی می تواند از اعماق متوسط برای ارتباط با سطح از آن بهره بگیرد.

راهنماتو: آیا تاکنون از خودتان پرسیده اید که زیردریایی ها تا چه عمقی می توانند با دنیای بیرون آب در تماس باشند؟

برای پاسخ به پرسش بالا در ابتدا باید بدانیم که زیردیایی های نظامی به طور معمول در عمق ۴۰۰ تا ۵۰۰ متری حرکت می کنند. زیردریایی های کلاس لس آنجلس آمریکا قادرند تا عمق ۶۵۰ متری هم به راحتی پیش بروند اما مسافت معمول برای زیر دریایی های قدرتمند نظامی همان عمق ۴۰۰ تا ۵۰۰ متری است. احتمالا این فاصله با سطح از نظر شما بسیار اندک باشد اما آب و عمق آن به سادگی ارتباط با سطح را دچار اختلال می کند.

ارتباط زیردریایی با سطح به عواملی همچون سیستم ارتباطی، محیط آب و ساختار سیگنال های ارتباطی در ارتباط است. زیر دریایی ها از چند روش برای ارتباط از اعماق با دنیای خارج استفاده می کنند. ارتباط رادیویی یکی از ساده ترین روش هاست که البته برد زیادی ندارد و زیردریایی در استفاده از آن نباید در اعماق باشد. روش دوم که برد بیشتری دارد VLF نامیده می شود که برد بسیار بیشتری دارد و زیر دریایی می تواند از اعماق متوسط برای ارتباط با سطح از آن بهره بگیرد. البته برای استفاده از VLF نیاز به آنتن بسیار بزرگتر و همچنین صرف انرژی بیشتر است.

سیستم های آکوستیک همچون سونار نیز از دیگر سیستم های ارتباط برد بلند زیردریایی ها محسوب می شود. بر اساس گزارش ها زیردریایی های نظامی از عمق ۱۲۰۰ متری نیز توانسته اند ارتباط با سطح را برقرار کنند اما این نوع ارتباط با ریسک بسیار بالای عدم پایداری مواجه است که برای زیردریایی های نظامی فوق العاده خطرناک است. 

زیردریایی تا چه عمقی می تواند با دنیای بیرون از آب در تماس باشد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج