adexo3
۱۳۴۴۶۲۰
۲۶۴۸
۲۶۴۸
پ

پرسه زدن جانوری با چشمان شیطانی در تاریکی!

این جانور شفاف توسط محققانی که در اعماق دریاهای اطراف جزایر آلوتی آلاسکا کاوش می کردند، مشاهده شد.

خبرآنلاین: این جانور شفاف توسط محققانی که در اعماق دریاهای اطراف جزایر آلوتی آلاسکا کاوش می کردند، مشاهده شد.

یک ماهی مرکب به ظاهر بیگانه با چشمان قرمز شیطانی در آبهای عمیق سواحل آلاسکا فیلمبرداری شده است. محققان تیم اکتشاف اقیانوس، اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) ماهی مرکب شیشه ای را در ۱۵ جولای در حالی که با یک وسیله نقلیه کنترل از راه دور (ROV) در عمق حدود ۷۰۰ متری در آب های اقیانوس آرام و اطراف جزایر آلوتی آلاسکا کار می کردند، مشاهده کردند.

فیلم این رویارویی که در ۱۶ اوت به اشتراک گذاشته شده است ، ماهی مرکب وارونه را نشان می دهد که به آرامی در آب فرو می رود، قسمت اصلی بدن ماهی مرکب که شامل تمام اندام های حیاتی آن است رو به پایین است و بازوهای کوچکش ظاهر می شوند. تا یک توده کلاه مانند در بالای چشم در بالای بدن خود تشکیل دهد. مشخص نیست که ماهی مرکب در این ویدئو چقدر بزرگ است، اما طبق گفته اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN)، گوشته این گونه می تواند حداکثر تا ۶۶ سانتی متر رشد کند.

پرسه زدن جانوری با چشمان شیطانی در تاریکی!

نمایندگان NOAA گفتند:«این یک ماهی مرکب نسبتاً معمولی بود، اما تصاویر نزدیک ثبت شده چیزی غیرمعمول را نشان میدهند.» یکی از قابل توجه ترین قسمت های ویدیو، اندام های داخلی قابل مشاهده ماهی مرکب است. بزرگترین اندام قرمز رنگ غده گوارشی است و ازدو طرف آن دو کیسه سفید که همان آبشش ها هستند، احاطه شده است.

در طول ویدئو، لحظه ای کوتاه وجود دارد که در آن به نظر می رسد کره یکی از چشم های ماهی مرکب برای مدت کوتاهی در داخل دیسک های بنفش رنگ اطراف جمع می شود. نمایندگان NOAA نوشتند که این رفتار معادل پلک زدن انسان و سایر حیوانات است.

پرسه زدن جانوری با چشمان شیطانی در تاریکی!

ماهی مرکب همچنین دارای ساختارهای هلالی شکل سفید در زیر هر چشم است. محققان همچنین گفتند که اینها فتوفورها یا اندام های تولید کننده نور هستند که برای جذب طعمه از جمله میگو، ماهی کوچک و دیگر ماهی های مرکب استفاده می شوند.

بیش از ۶۰ گونه شناخته شده از ماهی مرکب شیشه ای در خانواده Cranchiidae وجود دارد و هر کدام حداقل تا حدی پوست نیمه شفاف دارند. بزرگترین ماهی مرکب شیشه ای ماهی مرکب عظیم الجثه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج