۱۳۴۸۰۲۸
۵۲۹۸
۵۲۹۸
پ

سیاره‌ای شبیه به زمین در منظومه شمسی پنهان است

نواحی دوردست منظومه شمسی قلمرویی تاریک و با جزئیاتی است که از ما گریزان هستند.

همشهری آنلاین: نواحی دوردست منظومه شمسی قلمرویی تاریک و با جزئیاتی است که از ما گریزان هستند.

به نقل از وب‌سایت اسپیس، خیلی دور از نور خورشید، حتی یک سیاره نسبتا بزرگ به‌راحتی می‌تواند از چشم ما دور بماند.

سیاره‌ای شبیه به زمین در منظومه شمسی پنهان است

اجرام فرا نپتونی (TNOs) که ما در آنجا پیدا کرده‌ایم، فراتر از مدار نپتون، رفتارهای خوشه‌بندی عجیبی از خود نشان می‌دهند که می‌تواند حضور یک دنیای پنهان را نشان دهد. این موضوع باعث شده تا دانشمندان ایده سیاره نهم را مطرح کنند؛ سیاره زمینی بزرگی که بسیار فراتر از محدوده دید است.

اکنون، ۲ دانشمند توضیح دیگری ارائه کرده‌اند: «جهانی ساده‌تر و شبیه به زمین که بسیار نزدیک‌تر از سیاره نهم مورد مناقشه، در مداری کج قرار دارد که می‌تواند رفتارهای عجیب منتسب به‌وجود چیزی بزرگ‌تر را توضیح دهد.»

به‌گفته دانشمندان سیاره‌شناسی پاتریک سوفیا لیکاوکا از دانشگاه کیندای ژاپن و تاکاشی ایتو از رصدخانه ملی نجوم ژاپن، این جهان، یخ‌زده و تاریک بیش از ۳برابر زمین جرم ‌ دارد و بیش از ۵۰۰واحد نجومی دورتر از خورشید نخواهد بود.

آنها می‌نویسند: «ما وجود یک سیاره زمین‌مانند و چندین جرم فرانپتونی در مدارهای عجیب و غریب در منظومه شمسی بیرونی را پیش‌بینی می‌کنیم که می‌تواند به‌عنوان نشانه‌های قابل آزمایش رصدی از آشفتگی‌های سیاره فرضی باشد.»

دورترین جرم منفرد که توانسته‌ایم در منظومه شمسی پیدا کنیم، در فاصله ۱۳۲ واحد نجومی از خورشید بوده است. پلوتون، برای مثال، در فاصله متوسط حدود ۴۰ واحد نجومی از خورشید قرار دارد. اما در خارج از نپتون (۳۰ واحد نجومی از خورشید) یک دسته کامل از سنگ‌های یخی و سیارات کوتوله وجود دارند که تا آنجایی که ما می‌بینیم گسترش یافته‌اند. این کمربند کویپر است و اشیای موجود در آن TNO هستند.

در سال‌های اخیر، با تلسکوپ‌ها و بررسی‌های حساس‌تر، ما توانسته‌ایم تعداد زیادی TNO، بیشتر از آنچه قبلا شناسایی شده بود، پیدا کنیم که به دانشمندان این امکان را می‌دهد تا متوجه الگوها شوند. اکنون، با تعداد زیادی داده بیشتر در مورد آنچه در خارج وجود دارد، لیکاوکا و ایتو دوباره این ایده را بررسی کرده و آن را اصلاح کردند. آنها ویژگی‌های یک سیاره فرضی را یافته‌اند که می‌تواند چندین ویژگی خاص کمربند کویپر را توضیح دهد. مشاهدات بیشتر می‌تواند تعیین کند که آیا آنها درست می‌گویند یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج