اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۵۰۰۲۴
۷۷۶۷
۷۷۶۷
پ

اولین خودرو برقی ایران روانه بازار شد

آریزو ۵ برقی به عنوان اولین خودرو برقی بازار ایران توسط مدیران خودرو روانه بازار شد. در ادامه با مشخصات و امکانات خودرو الکتریکی Arrizo ۵e آشنا می‌شویم.

گجت نیوز: آریزو ۵ برقی به عنوان اولین خودرو برقی بازار ایران توسط مدیران خودرو روانه بازار شد. در ادامه با مشخصات و امکانات خودرو الکتریکی Arrizo ۵e آشنا می‌شویم.

خبرها حاکی از آن است شرکت مدیران خودرو چری آریزو ۵e را به عنوان اولین خودرو تمام برقی خود به بازار عرضه کرد. همچنین نسخه برقی آریزو به عنوان اولین خودرو سواری برقی در ایران نیز شناخته می‌شود که توانسته پلاک ملی را دریافت کند.

قیمت آریزو ۵ برقی

 اولین خودرو برقی ایران روانه بازار شد

شرکت مدیران خودرو اولین سری از آریزو 5 برقی را در قالب سهمیه با قیمت 1 میلیارد و 100 میلیون تومان به نمایندگی‌های خود در سراسر کشور ارسال کرد. این شرکت خودروسازی تا به امروز حدود 200 دستگاه از آریزو 5e را به مونتاژ رسانده و قصد دارد آنها را به زودی روانه بازار کند.

مشخصات فنی آریزو ۵e 

 اولین خودرو برقی ایران روانه بازار شد

چری آریزو ۵ برقی به یک موتور الکتریکی در محور جلو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس تک سرعته نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را برعهده دارد. این خودرو ظرف مدت ۱۰ تا ۱۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند.

 اولین خودرو برقی ایران روانه بازار شد

آریزو ۵ الکتریکی به باتری ۵۳.۶ کیلووات ساعتی لیتیومی مجهز شده که با هر بار شارژ کامل قادر است مسافتی برابر با ۴۰۰ کیلومتر را بپیماید. مالکان با برق شهری می‌توانند ظرف مدت ۹ ساعت باتری این خودرو را به شکل کامل شارژ کنند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو ۱۵۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

جزئیات طراحی نسخه الکتریکی آریزو ۵

 اولین خودرو برقی ایران روانه بازار شد

نسخه الکتریکی آریزو ۵ از لحاظ ظاهری با نسخه بنزینی خود تفاوت زیادی دارد و طراحان فقط با استفاده از جلوپنجره جدید و طرح جدید رینگ‌ها توانستند این دو خودرو را از یکدیگر متمایز کنند. در بخش داخلی نیز همان داشبورد نسل قدیم آریزو ۵ به چشم می‌خورد که البته طراحان با استفاده از ترمز پارک برقی، شیفترهای چرخشی برای تعویض دنده و کلاستر تمام دیجیتالی توانستند کابین این خودرو را کمی به‌روز کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج