adexo3
۱۳۵۱۰۴۷
۱۸۱۷
۱۸۱۷
پ

اعلام زمان واریز ۶ میلیارد دلار دارایی‌های ایران

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: طی مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا به میانجیگری قطر، اوایل هفته آتی ۶ میلیارد دلار وجوه آزاده شده ایران به بانک‌های قطر منتقل می‌شود.

ایرنا: خبرگزاری رویترز اعلام کرد: طی مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا به میانجیگری قطر، اوایل هفته آتی ۶ میلیارد دلار وجوه آزاده شده ایران به بانک‌های قطر منتقل می‌شود.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری روز یکشنبه با انتشار گزارشی اضافه کرد: طی مذاکرات ایران و آمریکا با میانجیگری کشور قطر، قرار است طی هفته آینده با آزاد شدن و خروج پنج شهروند آمریکایی از ایران، ۶ میلیارد دلار از وجوه مسدود شده ایران به بانک‌های قطر واریز شود.

ایران در دهم آگوست سال جاری (۱۹ مرداد) چهار شهروند آمریکایی را از زندان آزاد کرده بود تا حسن نیت خود را در این مذاکرات نشان دهد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این اقدام را اولین گام از مذاکرات دو کشور و آزادی زندانیان آمریکایی خوانده بود.

بر اساس این گزارش، یک منبع آگاه در مورد مذاکرات گفت که دوحه دست کم هشت دور از مذاکرات دو طرف را میزبانی کرده و قرار است دوحه بر روند آزاد شدن پول‌های مسدود شده و تضمین مبادله زندانیان نظارت کامل داشته باشد.

یک دیپلمات ارشد مدعی شد: در ابتدا قرار بود پول‌های مسدود شده به طور مستقیم به ایران تحویل شود ولی بعد با میانجیگری قطر برای خرید دارو و غذا موافقت شده است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که هنوز اطلاع دقیقی از زمان دقیق آزادی زندانیان ندارد. این وزارتخانه همچنین از بحث در مورد جزئیات آنچه که مذاکره حساس در حال انجام نامیده شده، خودداری کرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج