۱۳۵۱۹۳۳
۳۳۴۴
۳۳۴۴
پ

کله جوش را به سبک تهرانی‌ها درست کنید!

کله جوش، کال جوش، قروتی، کشک جوش، دوغ گرمه و... اسامی یه غذا هستند که در قسمت‌های مختلف کشور ما درست می‌شود.

چی شی: کله جوش، کال جوش، قروتی، کشک جوش، دوغ گرمه و... اسامی یه غذا هستند که در قسمت‌های مختلف کشور ما درست می‌شود و در هر ناحیه با تفاوت‌هایی محدود طعمی متفاوت دارد! چیزی که در تمام این دستورها مشترک است وجود کشک است.

از دستورهای طبخ مختلف کله جوش و نام‌های گوناگونش اگر بگذریم، از خاصیت فراوان کلسیم سازی آن که به خاطر وجود کشک است نمی‌شود ساده رد شد. یک غذای خوشمزه که سریع حاضر می‌شود و کلی فایده دارد. مطمئنم دوستش دارید و تا به حال امتحانش کردید.

در این مقاله به سراغ نسخه‌ی اصیل تهرانی آن رفته و دستور کله جوش تهرانی پسند را برایتان می‌گذاریم تا به مرور تمام کله‌جوش‌ها را از سر بگذرانیم!

مواد لازم برای کله جوش تهرانی:

ماده غذایی مقدار
کشک ۴۰۰ گرم
پیاز متوسط یک عدد
گردو ۱۰۰ گرم
نعناع خشک یک قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

اول قدم:

برای درست کردن کله جوش تهرانی باید اول از همه دل به این غذا بدهید. می‌دانید که دل اهمیت زیادی در آشپزی دارد. حتی می‌تواند یک غذای خیلی خوشمزه و همه‌پسند را از چشم بیندازد و هم می‌تواند آن را برای همیشه محبوب کند! پس شرط اول قدم آن است که آشپزی خوشحال و دل به کار بده باشید!

کله جوش را به سبک تهرانی‌ها درست کنید!

دوم قدم:

پیازها را به هر شکلی که دوست دارید خرد کنید. نگینی، خلالی، رنده شده فرقی ندارد. ولی خب به عقیده خود شما در یک غذایی که پایه‌ی مایع دارد بهتر است پیاز چه شکلی باشد؟ آفرین، هرچه ریزتر بهتر! پس انتخاب با شماست!

گردوها را خرد کنید. در خردکن بریزید یا اینکه با هاون له کنید یا حتی با چاقو روی تخته گوشت! هرکدام که برای شما راحتتر است انجام بدهید.

سوم قدم:

پیازها را در مقداری روغن تفت بدهید تا سرخ بشود. حتی اگر پیازداغ آماده هم دارید که خیلی بهتر و ساده‌تر است. گردوها را به آن اضافه کنید و تا جایی که خامی گردو گرفته بشود تفت بدهید. فلفل سیاه و زردچوبه باید به مواد افزوده شوند. در ریختن نمک هم حواستان خیلی جمع باشد، کشک به خودی خود شوری دارد پس نمک را بعد از اضافه کردن کشک بریزید و آن را مزه کنید. حالا وقت این است که نعناع عرض اندام کند! می‎‌ دانید که نعناع اگر زیاد سرخ بشود تلخ خواهد شد پس خیلی سریع این مرحله را به پایان برسانید. اصلا لازم نیست حتی یک دقیقه هم طول بکشد.

اگر کشک شما جامد است با مقداری آب جوش آن را مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا حالت دوغ مانند پیدا کند. اگر هم کشک مایع دارید که چه بهتر. کشک را به کله جوش اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه جوش بزند. اگر به نظرتان خیلی غلیظ بود مقدار کمی آب جوش، دقت کردید؟ آب جوش اضافه کنید و دو سه دقیقه دیگر هم بگذارید بپزد. کله جوش شما حاضر است.

این غذا با نان سرو می‌شود. نان خشک اگر دارید که عالی است. آن را در کله جوش ریخته و هم بزنید و نوش جان کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج