۱۳۵۴۴۶۱
۱۶۶۵
۱۶۶۵
پ

رکورد شکنی عجیب و تاریخی«فسیل» در سینمای ایران

درحالی بررسی آمار فروش فیلم‌های درحال اکران سینماهای کشور نشان می‌دهد که همچنان فیلم کمدی فسیل با نزدیک شدن به فروش ۲۶۰ میلیارد تومانی پیشتاز است.

همشهری آنلاین: درحالی بررسی آمار فروش فیلم‌های درحال اکران سینماهای کشور نشان می‌دهد که همچنان فیلم کمدی فسیل با نزدیک شدن به فروش ۲۶۰ میلیارد تومانی پیشتاز است که بررسی دقیق‌تر آماری حکایت براین نکته دارد که این فیلم بعد از ۱۸۷ روز اکران بالاخره توانست از رکورد جذب مخاطب فیلم کانی‌مانگا با ژانر جنگی عبور کند و در جایگاه دوم پرمخاطب‌ترین فیلم‌های بعد از انقلاب اسلامی قرار گیرد.

رکورد شکنی عجیب و تاریخی«فسیل» در سینمای ایران

طبق آمارهای رسمی ثبت شده از عملکرد فیلم‌های اکران شده بعد از انقلاب اسلامی ایران فیلم دفاع مقدسی عقاب‌ها با جذب ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار مخاطب در دوره اکران همچنان در صدر جدول پرمخاطب‌ها قرار دارد و بعد از آن نیز فسیل با جذب ۵ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۸۹۰ نفر مخاطب بعد از ۱۸۷ روز اکران قرار گرفته تا کانی‌مانگا دیگر فیلم ژانر جنگی با یک پله نزول، رتبه سوم را با ۵ میلیون و ۹۷۴ هزار مخاطب به دست آورد و بعد از آن بگذار زندگی کنم با ژانر اجتماعی و ۵ میلیون و ۴۳۷ هزار مخاطب رتبه چهارم و نهایتاً دیگر فیلم ژانر جنگی یعنی اخراجی‌ها۲ با جذب ۵ میلیون ۳۳۳ هزار مخاطب رتبه پنجم را در اختیار گرفت.

این درحالی است که اگر از موضوع رکورد شکنی‌ پرمخاطب‌های سینمای انقلاب اسلامی بگذریم نوبت به عملکرد فیلم‌های درحال اکران یعنی از ۲۵ شهریور تا بیست و هشتمین روز از همین ماه می‌رسد که براساس آمار رسمی ثبت شده در سامانه سمفا به عنوان مرجع قابل اتکاء از عملکرد فیلم‌های اکران شده می‌بینیم از ابتدای هفته و بعد از آغاز به کار مجدد سینماها که به دلیل ایام پایانی ماه صفر تعطیل بودند مجموعاً ۱۲۹ هزار و ۷۹۰ نفر از علاقمندان به هنرهفتم کشور برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در ۶ هزار ۷۴ سانس بلیت تهیه کردند و روی صندلی سینما نشستند تا به این ترتیب گیشه سینماهای کشور نیز رقمی معادل ۴۴ میلیارد و ۲۷ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال درآمد داشته باشد.

رکورد شکنی عجیب و تاریخی«فسیل» در سینمای ایران

از سوی دیگر برررسی عملکرد تکی فیلم‌های درحال اکران نیز نشان می‌دهد که بازهم فیلم فسیل با فروش ۴۶ هزار و ۱۸۵ بلیت یعنی سهم ۳۵.۵۸ درصد از کل فروش برای ۱۵۵۹ سانس و درآمدی معادل ۱۵ میلیارد و ۵۵۷ میلیون و ۸۹۵ هزار ریال جایگاه نخست را در اختیار دارد و به دنبال آن شهر هرت نیز با سهم ۲۸.۵۸ درصدی یعنی جذب ۳۷ هزار و ۱۰۳نفر مخاطب برای ۱۳۵۴ سانس و فروش ۱۲ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۵۰۴ هزار ریال دومین رتبه را در اختیار گرفت.

نارگیل۲ هم با فروش ۲۰ هزار و ۲۲۸ قطعه بلیت یعنی سهمی معادل ۱۵.۵۸ درصد از کل مخاطبان در دوره یاد شده و درآمدی معادل ۶ میلیارد و ۳۵۹ میلیون و ۶۰۵ هزار ریال جایگاه سوم را به نام خود کرد و بعد از آن ستاره‌بازی محصول مشترک ایران و آمریکا که توانسته نظر مخاطبان را به خوبی جلب کند با فروش ۵۸۹۸ قطعه بلیت یعنی سهم ۴.۵۴ درصدی از کل مخاطبان دوره برای ۴۱۳ سانس و جایگاه چهارم را با درآمدی معادل ۲ میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۲۷۰ هزار ریال به دست آورد.

رتبه پنجم جدول فروش در دوره مورد نظر هم در اختیار بی‌مادر با فروش ۵۶۹۴ بلیت که سهمی معادل ۴.۳۸ درصد از کل مخاطبان این دوره برای ۵۱۱ سانس و آمدی معادل یک میلیارد و ۹۳۶ میلیون و ۷۴۰ هزار ریال قرار گرفت و پس از آن آخرین تولد با سهم ۲.۹۱ درصدی از کل مخاطبان که معادل ۳۷۷۹ قطعه بلیت فروخته شده برای ۳۴۶ سانس  و درآمد یک میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار ریالی است توانست رتبه ششم را در اختیار گیرد.

اما هفتمین جایگاه با توجه به فروش ۲۸۹۹ قطعه بلیت یعنی ۲.۲۳ درصد از کل مخاطبان دوره مورد نظر برای ۱۷۱ سانس به فیلم عروسی مردم با درآمد یک میلیارد و ۴۰ میلیون و ۲۸۰ هزار ریالی رسید تا به این ترتیب آهنگ دو نفره با فروش ۳۰۰۹ بلیت که سهمی معادل ۲.۳۱ درصد از کل مخاطبان برای ۱۶۱ سانس و درآمدی معادل یک میلیارد و ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال بود در جایگاه هشتم قرار گیرد.

نهمین رتبه فروش از ابتدای هفته هم به فیلم بعد از رفتن برای فروش ۱۴۸۲ قطعه بلیت یعنی سهم ۱.۱۴ درصدی از کل مخاطبان دوره برای ۱۲۷ سانس و درآمد ۵۷۳ میلیون و ۲۷۵ هزار ریالی رسید و کت چرمی با ۱۱۸۸ مخاطب برای ۸۱ سانس و درآمد ۴۸۳ میلیون و ۷۵ هزار ریالی در جایگاه دهم قرار گرفت و یازدهمین جایگاه هم به دست‌انداز با ۷۸۴ بلیت فروخته شده برای ۹۸ سانس و درآمدی معادل ۲۷۳ میلیون و ۸۱۵ هزار ریالی رسید.

رکورد شکنی عجیب و تاریخی«فسیل» در سینمای ایران

رکورد شکنی عجیب و تاریخی«فسیل» در سینمای ایران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج