۱۳۵۴۵۳۴
۳۷۰۲
۳۷۰۲
پ

یک قاره جدید پیدا شده‌است!

این یک واقعیت شناخته شده‌است که هفت قاره در جهان وجود دارد. اما، آیا می‌دانستید که شانسی برای قاره هشتم هم وجود دارد؟

خبرآنلاین: این یک واقعیت شناخته شده‌است که هفت قاره در جهان وجود دارد. اما، آیا می‌دانستید که شانسی برای قاره هشتم هم وجود دارد؟

 طبق گزارش‌ها، حدود ۳۷۵ سال طول کشید تا دانشمندان هشتمین قاره جهان را کشف کنند. گفته می‌شود که در تمام مدت از دید پنهان بوده‌است. با این حال، رازهایی پیرامون آن وجود دارد.

بر اساس گزارش‌ها، زمین شناسان بخش بزرگی از زمین را در اعماق اقیانوس آرام کشف کردند؛ با این حال، حدود ۹۴٪ از آن قاره در واقع زیر آب است و با این کشف، اکنون شواهد کافی وجود دارد که وجود هشتمین قاره جهان را ثابت می‌کند.

زلاندیا، هشتمین قاره، ظاهراً در عمق ۱۰۶۶ متری در داخل منطقه جنوبی اقیانوس آرام قرار دارد. بحث‌های زیادی پیرامون آن وجود داشته‌است و اینکه آیا باید آن را قاره نامید یا خیر. اگرچه خود اصطلاح "قاره" قابل بحث است، دانشمندان بر این عقیده هستند که یک قاره باید دارای مرزهایی باشد که به وضوح مشخص شده‌است و باید بیش از ۱ میلیون کیلومتر مربع وسعت داشته باشد.

یک قاره جدید پیدا شده‌است!

همچنین، طبق تعریف، یک قاره نیز باید بالاتر از پوسته اطراف اقیانوس قرار گیرد و باید پوسته قاره‌ای ضخیم‌تر از پوسته اقیانوسی داشته باشد. قاره جدید، تمام معیارهای مهم را برآورده می‌کند، اما زیر اقیانوس است. همچنین مسئله دیگر این است که قدیمی‌ترین نمونه‌های سنگ و پوسته از اینجا حدود ۵۰۰ میلیون سال پیش است، در حالی که قدمت پوسته سایر قاره‌ها به حدود ۱ میلیارد سال می‌رسد.

همچنین، تئوری‌های زیادی پیرامون آن وجود دارد که نشان می‌دهد این قاره ممکن است دو برابر بزرگ‌تر از مقداری باشد که دانشمندان تصور می‌کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج