۱۳۵۶۵۱۴
۲۷۹۳
۲۷۹۳
پ

هدیه تهرانی در این فیلم غوغا کرد!

کارنامه هدیه تهرانی با نقش‌های خوب و ماندگار گره خورده، اما دربین همه آن‌ها شاید بتوان به جرات حساب «مژده» در فیلم «چهارشنبه سوری» را از بقیه جدا کرد. نقشی که تهرانی در آن درخشش خیره کننده‌ای دارد.

گسترش: کارنامه هدیه تهرانی با نقش‌های خوب و ماندگار گره خورده، اما دربین همه آن‌ها شاید بتوان به جرات حساب «مژده» در فیلم «چهارشنبه سوری» را از بقیه جدا کرد. نقشی که تهرانی در آن درخشش خیره کننده‌ای دارد.

هدیه تهرانی در این فیلم غوغا کرد!
هدیه تهرانی طی قریب به سی سالی که در عرصه بازیگری فعال است نقش‌های ماندگار بسیاری بازی کرده است. او درخشش را از همان اولین تجربه‌اش جلوی دوربین مسعود کیمیایی با نقش مریم در فیلم «سلطان» شروع کرد م بعد با بازی های بی نظیرش در فیلم‌های «قرمز» و«شوکران» ادامه داد تا به فیلم «چهارشنبه سوری» رسید. نقش «مژده» در این فیلم تبلور بلوغ بازیگری اوست. بازی حیرت‌انگیز هدیه تهرانی بی شک تا به اینجا ماندگارترین قابی است که او از خودش در تاریخ سینمای ایران به یادگار گذاشته است.

درباره نقش : «مژده» زنی از طبقه متوسط رو به بالای جامعه است. او مادر یک پسر بچه تابستانی است و با همسرش دائم در چالش است. این زن چند صباحی است است به همسرش مشکوک شده و گمان می‌برد که با زن همسایه در ارتباط است. این شک آنچنان در روح و روان مژده رسوخ کرده که اطرافیانش را به این باور رسانده که او آدم روان‌پریشی است. مژده در حالی از سوی اطرافیان قضاوت می‌شود که همه آنچه‌که درباره همسرش فکر می‌کند درست است.​

ویژگی بازی : مژده یکی از پیچده‌ترین کاراکترهایی است که اصغر فرهادی طی این سال‌ها طراحی کرده است (فرهادی فیلمنامه چهرشنبه سوری را با همکاری مانی حقیقی نوشته است) یک نقش پر پیچ و خم که در عین تو در تو بودن مسیری کاملا مهندسی شده دارد. این قبیل نقش‌ها ، صلابت و شکوهشان را روی کاغذ هم فریاد می‌زنند. نقش‌هایی از این جنس بازیگری را می‌طلبد که بتواند به آنچه‌که روی کاغذ خلق شده جلای دیگری ببخشد و بتواند در مرحله خلق به آن روحی بدمد که مخاطب با همه وجود او را بپذیرد و باور کند. اصغر فرهادی برای این نقش دست روی درست‌ترین بازیگر ممکن می‌گذارد و هدیه تهرانی را برای جان بخشیدن به نقش مژده انتخاب می‌کند. تهرانی در مصاف با این کاراکتر بسان یک مهندس کاربلد که نقشه باشکوه یک قصر مجلل را برای اجرا پیش رویش گذاشته‌اند رفتار می‌کند. او ابعاد نقش را آنالیز و با شناسایی تمام ویژگی‌ها و زوایایی شخصیتی مژده شروع به اجرای آن می‌کند. مسیر بازیگر برای خلق مژده آنقدر درست است که حتی مخاطبی که چند بار فیلم را دیده و از سرنوشت کاراکترها مطلع است در تماشای مجدد اثر بازهم اسیر بازی هدیه تهرانی می‌شود و گمان می‌کند که او بیهوده به شوهرش شک  دارد و  واقعا آدم روان‌پریشی است. نقش مژده با بازی هدیه تهرانی به مانند تابلو فرش نفسی است که روی یکی از دیوارهای تالار تاریخ سینمای ایران به شکل عجیبی خودنمایی می‌کند.

افتخارات : هدیه تهرانی برای بازی در فیلم چهارشنبه سوری و ایفای نقش مژده موفق شد در بیست و چهرمین جشنواره فیلم فجر برای دومین بار صاحب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شود، او در دهمین دوره جشن خانه سینما هم برای این فیلم برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج