۱۳۵۸۵۴۰
۸۸۴
۸۸۴
پ

ولخرجی ۱۰۰ میلیارد دلاری مایکروسافت

مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید که موتور جست‌وجوی بینگ تاکنون ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه داشته است.

دیجیاتو: مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید که موتور جست‌وجوی بینگ تاکنون ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه داشته است.

به‌گفته‌ی وزارت دادگستری آمریکا، گوگل سالانه ۱۰ میلیارد دلار به اپراتورها و تولیدکنندگان گوشی می‌دهد تا جایگاه موتور جست‌وجویش را در بازار حفظ کند. پرونده‌ی دادگاه روی همین موضوع تمرکز دارد.

ولخرجی ۱۰۰ میلیارد دلاری مایکروسافت

برخلاف اکثر جلسه‌های دادگاه، رسانه‌ها در جلسه‌ی نادلا و وکلای وزارت دادگستری حضور نداشتند؛ بااین‌حال، بلومبرگ به‌نقل از افراد حاضر در دادگاه، جزئیاتی از حرف‌های ردوبدل‌شده را فاش کرده است.

نادلا برای توصیف نقش پررنگ گوگل در زندگی روزمره‌ی مردم گفت: «صبح از خواب بیدار می‌شوید، دندان‌هایتان را مسواک می‌زنید و در گوگل جست‌وجو انجام می‌دهید.»

گفته‌های نادلا در حالی مطرح می‌شود که مذاکره‌های مایکروسافت و اپل بر سر فروش بینگ در سال ۲۰۲۰ در روزهای اخیر بسیار خبرساز شده است. یکی از مدیران ارشد مایکروسافت معتقد است که این شرکت می‌تواند شریک بهتری برای اپل باشد؛ اما اپل درنهایت تصمیم گرفت به همکاری با گوگل ادامه دهد.

ساتیا نادلا می‌گوید که در مذاکره‌های سال ۲۰۲۰ اپل از مایکروسافت برای افزایش ارزش قراردادش با گوگل سوءاستفاده کرد. بسیاری از تحلیلگران دیدگاه مشابهی دارند. نادلا می‌گوید: «فکر می‌کنید که اگر رقابت در حوزه‌ی جست‌وجو وجود نداشت، گوگل حاضر بود به اپل پول بدهد؟ چرا آن‌ها باید چنین کاری انجام دهند؟»

مدیرعامل مایکروسافت درادامه‌ی جلسه‌ی دادگاه گفت که این شرکت تاکنون ۱۰۰ میلیارد دلار برای بینگ هزینه کرده است. او دلیل سرمایه‌گذاری هنگفت مایکروسافت را این‌گونه توضیح داد: «جست‌وجو در اینترنت را به‌عنوان بزرگ‌ترین حوزه‌ی نرم‌افزاری در دنیا نگاه می‌کنم. ما بازیگری هستیم که سهم بسیار کمی داریم؛ ولی همچنان برای حضور در این بازار پافشاری می‌کنیم؛ چون ما به بازار جست‌وجو به‌عنوان حوزه‌ای نرم‌افزاری نگاه می‌کنیم که می‌توانیم در آن مشارکت کنیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج