۱۳۵۹۶۸۴
۲۰۹۵
۲۰۹۵
پ

سردسته باند کودک‌ربایی در عملیات تعقیب و گریز کشته شد

سرکرده باند تبهکاران مخوف که در ۲ پرونده اقدام به کودک ربایی‌کرده بود، در درگیری با پلیس کشته شد.

روزنامه خراسان: تارو پود دو پرونده کودک ربایی در روستاهای شهرستان قوچان هنگامی به یکدیگر گره خورد که پیگیری های پلیس با ردیابی سیم کارت بدون هویت ، ماجراهای دلهره آوری را رقم زد و در نهایت سرکرده باند تبهکاران مخوف در عملیات تعقیب و گریز کشته شد.

سردسته باند کودک‌ربایی در عملیات تعقیب و گریز کشته شد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح دو پرونده گروگانگیری گفت: ماجرای اولین پرونده کودک ربایی بیست و هشتم شهریور از آن جا آغاز شدکه پلیس گزارش ربایش کودک 10 ساله ای به نام «متین»را دریافت کرد و با توجه به حساسیت و اهمیت خاص پرونده بلافاصله گروهی تخصصی از کارآگاهان پلیس آگاهی قوچان به فرماندهی مستقیم سرهنگ قربانعلی قربانی(فرمانده انتظامی قوچان)عازم روستای «ع» شدند و تحقیقات فنی را آغاز کردند. سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی افزود: بررسی های مقدماتی نشان داد که سرنشینان یک دستگاه پژوپارس کودک ۱۰ ساله را هنگام دوچرخه بازی در روستا به درون خودرو انداخته  و متواری شده اند اما هنوز تحقیقات در روستای مذکور ادامه داشت که حدود 3ساعت بعد فرد ناشناسی با مادر «متین» تماس گرفت و برای آزادی وی تقاضای مبلغ800 میلیون تومان وجه نقد، سکه یا دلار کرد.این تماس تلفنی روح و روان مادر کودک را به هم ریخت و با گریه وزاری به تماس گیرنده گفت : شوهرم یک کارگر ساده است ما نمی دانیم چرا فرزند ما را دزدیده اید!ولی ما حتی یک وسیله نقلیه یا یک قطعه زمین هم نداریم! و...

رئیس پلیس خراسان رضوی با اشاره به این که تحقیقات مقدماتی تا ساعت4بامداد روز بعد به طول انجامید،خاطر نشان کرد:ردیابی های فنی و تجزیه و تحلیل های کارشناسی به نتایجی از یک سیم کارت بدون هویت رسید که توسط یکی از معتادان کارتن خواب به مبلغ صد هزار تومان فروخته شده بود.وی گفت:طولی نکشید که گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی به سرپرستی سرهنگ مجید نادری(رئیس پلیس آگاهی قوچان)وارد عمل شدند و با شناسایی مرد معتاد، بررسی های تخصصی را ادامه دادند اما از سوی دیگر تماس های متعدد گروگانگیران در حالی زیر چتر اطلاعاتی کارآگاهان قرارگرفت که آن ها دریافتند به کاهدان زده اند وخانواده گروگان اوضاع اقتصادی مناسبی ندارند! به همین خاطر کودک 10 ساله را اطراف روستا رها کردند و به مخفیگاه خود بازگشتند.

سردار سرتیپ تقوی اضافه کرد: با توجه به این که جرایم مهمه خط قرمز پلیس است و این گونه پرونده ها تا دستگیری تبهکاران ومجرمان ادامه می یابد، تحقیقات کارآگاهان باهماهنگی سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) در حالی وارد مرحله جدیدی شد که بررسی های فنی به رد زنی خودروی پژو پارس از طریق دوربین های ترافیکی رسید اما حدود 10 روز بعد،کارآگاهان به اطلاعاتی از یک آدم ربایی دیگر دست یافتند که خانواده گروگان با تهدید آدم ربایان ماجرا را به پلیس گزارش نکرده بودند. بنابراین خیلی زود اطرافیان نوجوان14 ساله(گروگان) تحت حمایت پلیس قرار گرفتند و عملیات رها سازی گروگان در حالی آغاز شد که این بار گروهی از کارآگاهان  ورزیده و با تجربه پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با هدایت مستقیم سرهنگ کارآگاه مهدی سلطانیان(رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی مرکز) در قوچان مستقر شدند و تحقیقات تخصصی را به همراه نیروهای انتظامی قوچان از روستای «د»(محل وقوع جرم) ادامه دادند.

سکاندار امنیت سرزمین خورشید تصریح کرد: سپیده دم روز بعد گروگانگیران در تماس با عموی رضا(نوجوان گروگان)تقاضای 500میلیون وجه نقد یا سکه طلا کردند. از سوی دیگر بررسی های پلیس بیانگر آن بود که نوجوان 14 ساله بعد از فوت پدرش، مغازه بقالی کوچکی در روستا با حمایت اطرافیانش راه اندازی کرده است و شب حادثه سوار یک دستگاه پراید شده بود که سرنشینان آن ناشناس بودند.

سردار محمد کاظم تقوی در ادامه این مصاحبه اختصاصی افزود:گروگانگیران در تماس های بعدی درحالی به دریافت5سکه طلا رضایت دادند که رد زنی های فنی بازهم به همان سیم کارت بدون هویت قبلی گره خورد که متعلق به معتاد کارتن خواب بود بنابراین فرضیه تبهکاران آدم ربا در روستای«ع»قوت گرفت و بدین ترتیب قرار صوری برای تحویل 5 سکه طلا و رهایی گروگان در ابتدای جاده خروجی قوچان-مشهد گذاشته شد.

رئیس پلیس با تجربه خراسان رضوی با تاکید بر این که محل قرار در محاصره کارآگاهان  قرار گرفته بود،گفت:حدود ساعت 20 یازدهم مهر هنگامی که پراید سوار تک نشین پس از بررسی های موتورسوار نقابدار به محل قرار وارد شد، ناگهان تغییر مسیر داد و در حالی که به حضور پلیس مشکوک شده بود، پدال گاز را فشرد و این گونه عملیات تعقیب و گریز در حالی به جاده های روستایی رسید که راننده27 ساله مورد شناسایی کارآگاهان قرار گرفت.

ساعتی بعد وقتی مالک پراید توسط گروه دیگری از کارآگاهان در منزل مسکونی اش دستگیر شد و با سرکرده آدم ربایان در حضور پلیس تماس گرفت، او نیز برای رهایی از تعقیب پلیس به همدستانش زنگ زد که نوجوان گروگان را آزاد کنند. وقتی نیروهای انتظامی گروگان  را به آغوش گرفتند عملیات تعقیب و گریز به جاده چناران کشید و راننده پراید همزمان با شلیک های اخطار آمیز هوایی همچنان به فرار ادامه داد تا این که در چناران هنگام گریز از محدوده ایست و بازرسی هدف گلوله قرار گرفت و مجروح شد.سردار تقوی تصریح کرد:با انتقال سرکرده تبهکاران آدم ربا به بیمارستان طالقانی مشهد،گوشی تلفن نوجوان گروگان نیز از داخل خودروی وی کشف شد اما تلاش کادر درمانی برای نجات متهم به نتیجه نرسید و او روز بعد جان خود را از دست داد ولی تحقیقات برای دستگیری دیگر همدستان وی همچنان ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج