۱۳۵۹۷۵۶
۱۳۵۶
۱۳۵۶
پ

تنش‌های کره شمالی و جنوبی در رستوران‌های چین

منوی این رستوران های کره شمالی به طور کلی غذاهای اصلی این کشور مانند سوپ رشته فرنگی سرد پیونگ یانگ یا پنکیک کیمچی را ارائه می دهد.

عصر ایران: رستوران های کره شمالی در خاک چین به محل جدیدی برای نزاع با اهالی کره جنوبی تبدیل شده اند.

خبرگزاری فرانسه از ممنوعیت ورود شهروندان کره جنوبی به رستوران های کره شمالی در خاک چین خبر داده و به جزئیات روابط پرتنش میان دو طرف پرداخته است.  دو کشور کره یکدیگر را به رسمیت نمی شناسند و در خاک دو طرف سفارت ندارند. سفر شهروندان دو کره به یکدیگر ممنوع است. دو دولت کره شمالی و جنوبی خود را مالک کل سرزمین شبه جزیره کره یعنی کل خاک طرف مقابل می دانند.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است:

شهروندان کره جنوبی که امیدوار بودند غذاهای کره شمالی را در چین مزه کنند، دیگر نمی توانند این کار را بکنند زیرا رستوران هایی که پیونگ یانگ در خاک چین راه اندازی کرده، دیگر مجاز به ارائه خدمات به آنها نیستند.
این جدیدترین نتیجه تنش میان دو کره و تاثیر آن بر رستوران های کره شمالی در خاک چین است.

دو کره از سال 1953 توسط یکی از نظامی ترین مرزهای جهان از هم جدا شده اند و از آن زمان به بعد، به استثنای دوره های نادری که شاهد روابط نزدیک بودند این دو جامعه با احتیاط به یکدیگر می نگرند.

رستوران کره شمالی در چین

تنش‌های کره شمالی و جنوبی در رستوران‌های چین

کره شمالی کمونیستی از نظر دیپلماتیک، منزوی و یکی از فقیرترین کشورهای جهان است. در حالی که کره جنوبی سرمایه داری مرفه به عنوان یکی از توسعه یافته ترین کشورهای جهان طبقه بندی می شود.

بخش شمالی شبه جزیره کره در انزوا زندگی می کنند به همین دلیل جنوبی ها نمی توانند آزادانه به شمال سفر کنند اما عکس آن صحیح است. هر ساله شهروندان شمالی زیادی به بخش جنوبی پناهنده می شوند.

برای شهروندان کره جنوبی، یکی از فرصت های نادر ارتباط با همسایگان شمالی ، رفتن به یکی از رستوران هایی است که کره شمالی در خارج از کشور یعنی در چین افتتاح کرده است.

برای کره شمالی که زیر بار تحریم های بین المللی تحت فشار شدید است این رستوران ها منبع مهمی برای کسب منابع مالی هستند.

منوی این رستوران های کره شمالی  به طور کلی غذاهای اصلی این کشور مانند سوپ رشته فرنگی سرد پیونگ یانگ یا پنکیک کیمچی را ارائه می دهد.

در هنگام صرف شام، پیشخدمت هایی که به دقت از میان افراد حرفه ای در کره شمالی انتخاب شده اند، ساز موسیقی می نوازند یا روی صحنه در مقابل مشتریان می رقصند اما شرایط از این به بعد تغییر کرده است: مشتریان نباید اهل کره جنوبی باشند. 

از آنها متنفریم

بر اساس بررسی خبرگزاری فرانسهحداقل 6 رستوران کره شمالی در چین از سرو غذا برای شهروندان کره جنوبی خودداری می کنند.

یک کارمند چینی رستوران ریوگیونگ Ryugyeong در شهر داندونگ Dandong چین گفت: "این قانون امسال اجرایی شد."

این شهر در مرز با کره شمالی و نقطه اصلی ورود به این کشور قرار دارد.

این کارمند که خواست نامش فاش نشود، از "دستور سفارت کره شمالی" صحبت کرد که می گوید "هیچ رستورانی در شهر داندونگ مجاز به ارائه خدمات به اهالی کره جنوبی نیست.

 سفارت کره شمالی در پکن به درخواست خبرگزاری فرانسه برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداد.

با این حال، به نظر نمی رسد این ممنوعیت در همه جا اجرا شود زیرا به نظر می رسد رستوران های مورد بررسی در شهرهای شانگهای، چانگچون (شمال شرقی چین) و هانوی در ویتنام آن را اجرا نمی کنند.

یک پیشخدمت کره شمالی در شهر شنیانگ، شهری بزرگ در شمال شرقی چین در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه درباره اهالی کره جنوبی گفت: «ما از آنها متنفریم!» 

در این شهر شرکت هایی باز شده توسط شهروندان دو کشور فعالیت می کنند.

این پیشخدمت کره شمالی ادامه داد: "اگر دوست کره جنوبی را بیاورید، ما آنها را نمی پذیریم. ما آنها را دوست نداریم و به آنها خدمت ارائه نمی کنیم."

یک شهروند کره جنوبی که ترجیح داد نامش اعلام نشود هم گفت که وقتی کارکنان رستوران کره شمالی در چین شنیدند که او با لهجه کره جنوبی با یکی از دوستانش صحبت می کند، وی را از رستوران بیرون کردند.

این شهروند کره جنوبی می‌گوید: "لحن بسیار خصمانه بود. من بسیار ناامید و ناراحت بودم و برای آنها متاسف شدم".

چنین ممنوعیت هایی در گذشته، در زمان هایی که روابط بین کره در پایین ترین سطح خود بود، رخ داده بود اما معمولاً فقط برای رستوران‌هایی که مستقیماً توسط پیونگ یانگ اداره می‌شوند و نه برای رستوران‌هایی که تنها کارکنان انها اهل کره شمالی بودند.

هونگ مین از موسسه اتحاد ملی کره به خبرگزاری فرانسه گفت: این ممنوعیت منعکس کننده موضع تهاجمی (کره شمالی) در قبال جنوبی هاست.

وی که از سئول با خبرگزاری فرانسه مصاحبه می کرد افزود: این نشان می دهد کره شمالی، کره جنوبی را کشوری متخاصم می داند نه کشوری که بتواند با آن همکاری کند.

روابط دو کره در پایین ترین سطح خود در سال های اخیر است. تلاش های دیپلماتیک بین آنها در بن بست قرار دارد. دو کشور هنوز از نظر فنی در جنگ هستند زیرا دو کشور با یک آتش بس و نه یک معاهده صلح ، به جنگ سه ساله میان خود پایان دادند.

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: هفته گذشته، کره جنوبی اولین رژه نظامی بزرگ خود را بعد از یک دهه با مشارکت بی‌سابقه آمریکا برگزار کرد، نمایش قدرتی که همسایه شمالی خود را با اوج گرفتن تنش‌ها هدف قرار داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج