اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۰۸۱۳
۱۰ نظر
۵۹۳۱
۱۰ نظر
۵۹۳۱
پ

تصمیم نهایی درباره اختصاص بنزین به هر ایرانی

در حالی که خبرگزاری صداوسیما به نقل از وزیر نفت از اختصاص ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هر کارت‌ ملی خبر داده، ایسنا اعلام کرد، بند مربوط به اختصاص بنزین به کارت ملی از لایحه برنامه هفتم توسعه توسط مجلس حذف شده است.

برترین‌ها: در حالی که خبرگزاری صداوسیما به نقل از وزیر نفت از اختصاص ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هر کارت‌ ملی خبر داده، ایسنا اعلام کرد، بند مربوط به اختصاص بنزین به کارت ملی از لایحه برنامه هفتم توسعه توسط مجلس حذف شده است.

تصمیم نهایی درباره اختصاص بنزین به هر ایرانی

صداوسیما امروز در خبری به نقل از وزیر نفت نوشت:

به تمامی افراد چه صاحب خودرو باشند یا نه و یکسال در ایران اقامت داشته باشند، برحسب کارت ملی ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد.

افراد می‌توانند از این بنزین استفاده کرده و یا از بخش اعتباری به صورت ریالی استفاده کنند.

حذف بند مربوط به اختصاص بنزین به کارت ملی

بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که شائبه اختصاص بنزین به جای خودرو به کارت ملی افراد را ایجاد می‌کرد، از لایحه برنامه هفتم توسعه حذف شد.

 نمایندگان مجلس  در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بررسی بند «پ» ماده ۴۶ که مربوط به صدور گواهی صرفه‌جویی بازمی‌گشت پرداختند.

در تبصره این بند آمده بود که در مورد انرژی مصرفی خودروهای سواری شخصی به میزان صرفه‌جویی انجام شده توسط هر کد ملی مالک خودرو نسبت به خط مرجعی که در آیین‌نامه تعیین می‌شود گواهی صرفه‌جویی انرژی برای مالک خودرو صادر خواهد شد.

مجتبی یوسفی در جریان بررسی این بند و در مخالفت با آن بیان کرد: این بحث چندین سال مطرح است که بنزین به جای خودرو به کارت ملی تخصیص داده شود اما اینجا به صورت غیرمستقیم به آن اشاره شده تا اگر مالک خودرویی صرفه‌جویی انجام داد به میزان صرفه‌جویی به کد ملی فرد سهمیه داده شود. سه سال پیش در بودجه این موضوع مطرح شد و ما گفتیم زیرساخت آن فراهم نیست و مردم دچار مشکل می‌شوند اما در جزیره کیش به صورت محدود اجرا کردند و کار روی زمین ماند.

وی ادامه داد: در بحث بهینه‌سازی قبول داریم که در حوزه صنعت و کارخانه و بخش خانگی باید حمایت صورت گیرد. اما تبصره‌ای که اکنون مطرح شده اصلا مورد بحث قرار نگرفته و زیرساخت آن وجود ندارد و مردم را دچار مشکل می‌کند.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق در توضیح مصوبه کمیسیون بیان کرد: در خصوص تبصره قبلا نیز کمیسیون تلفیق به ریاست مجلس شورای اسلامی نامه زده و خواستار حذف این تبصره شده است چرا که دارای ابهام است و هم قابل اجرایی نیست.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجا که این تبصره به بحث خودرو باز می‌گردد و مربوط به این بند از لایحه نیست و کمیسیون نیز به صورت مکتوب درخواست حذف را داده است این تبصره حذف می‌شود.

در جریان بررسی لایحه برنامه برخی از مواد که برخلاف احکام برنامه و سیاست‌های کلی بود با نظر رئیس مجلس شورای اسلامی از لایحه حذف شد.

تکذیب خبر تغییر شیوه اختصاص بنزین

خبر منتشر شده در برخی کانال‌های تلگرامی از قول وزیر نفت مبنی بر تغییر شیوه اختصاص بنزین صحت ندارد و تصمیم جدیدی در این خصوص گرفته نشده است.

برخی کانالها با انتشار خبری که مربوط به ۶ دی ۱۴۰۰ است از قول وزیر نفت مدعی شده‌اند که شیوه تخصیص بنزین از خودرو به شخص تغییر کرده و به ازای هر کدملی ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی تخصیص داده می‌شود که این خبر صحت ندارد و بازنشر گسترده آن در برخی کانالها بدون صحت‌سنجی منبع و اصالت خبر انجام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      برای خودتون هم همینطور تصمیم میگیرید ؟؟؟

    • ناشناس

      این ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی، ماهانه است یا روزانه؟ اگه ماهانه هست که میشه ۲۲۵۰۰ تومان و باهاش یه بسته پفک هم نمیشه خرید!!!!!!

    • م. اع

      دولت بیش از سهمیه بنزین از هر خودرو درآمد دارد. عملا سهمیه فریبی بزرگ است.
      قیمت خودرو و درآمد دولت از آن بیش از قیمت سهمیه بنزین است.
      قیمت نان را در قیمت برنج و دیگر کالا ها کسب می‌کند.

    • ن

      اختصاص بنزین به هر کدملی اشتباه محض است مگر اشخاص بدون خودرو مالیات وعوارض سالیانه میدهندویا هنگام عبور از بزرگراههاعوارض جاده می دهند ویا حق بیمه سنگین میدهند

    • علی

      جالبه یعنی ایشان فکر می کنند اگر بنزین سهمیه‌بندی شود کمتر مصرف می شود.اگر به کد ملی اختصاص بگیرد فقط هرج و مرج به وجود می اید خودرو با اب کار نمی کند

    • علی

      اگر ایشان دل سوز ایران هستند
      چرا انرژی بدون هدفمند استفاده نشود
      خودرو کم مصرف تولید و یا وارد و مهندسی معکوس
      گاز طبیعی به جای هدر انرژی با بخاری قرن بوق
      از بخاری های ژاپنی وارد و حتی اگر مجانی به خانوادها و مدارس بدهند در یک سال پولش را از صادرات گاز اضافی در خواهند اورد

    • ناشناس

      جمع کنیدمسخربازیتون ۵۰۰تیلیاردخرج افعانیا میتونیدوکنید

    • ناشناس

      ملت رو سرگرم کردید....موقع فیش حقوقی ..وام‌های عالی..رانت های عالی هم این مدلی تصمیم میگیرید

    • ناشناس

      نوشته به حرف نفرکه کارت ملی داره زیر۱۸ساله هاکه کارت ملی ندارندتکلیف اینهاچه می شود

    • پوریا پوریا

      منی که ماشین ندارم از بنزین حقی ندارم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج