۱۳۶۲۹۱۲
۲۷۶۷
۲۷۶۷
پ

جوان‌ترین رییس جمهوری دنیا انتخاب شد

جوان ترین رییس جمهوری اکوادور و دنیا فرزند یک تاجر بزرگ موز است که پدرش پیشتر ۵ بار نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را آزموده و شکست خورده است.

عصرایران: "دانیل نوبوآ" ۳۵ ساله در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اکوادور با شکست رقیب چپگرا به پیروزی رسید.

به گزارش عصرایران به نقل از سی ان ان، "نوبوآ" توانست با کسب بیش از ۵۲ درصد آرا، به پیروزی برسد و رقیب چپگرای او "لوئیسا گونزالس" با کسب حدود ۴۸ درصد آرا از رقیب راست میانه خود شکست خورد.

جوان‌ترین رییس جمهوری دنیا انتخاب شد

نوبوآ فرزند "آلبارو نوبوآ" یک تاجر بزرگ موز اکوادوری است. پدر او پیشتر 5 بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده، اما شکست خورده است. دانیل نوبوآ از سال 2021 با پیروزی در انتخابات پارلمانی عضوی از پارلمان بوده است. او در تبلیغات انتخاباتی وعده تقویت اقتصاد و جذب سرمایه گذاری خارجی، ایجاد اشتغال برای جوانان و مبارزه با جرم و فساد داده است. او وعده داده خلافکاران خطرناک را در کشتی زندانی کند.

از زمان شیوع همه گیری کرونا اقتصاد اکوادور به شدت آسیب دیده و میزان جرم و جنایت در این کشور افزایش یافت. این کشور سال هاست که با بحران های امنیتی ناشی از فعالیت باندهای خلافکار مواد مخدر دست و پنجه نرم می کند.

جوان‌ترین رییس جمهوری دنیا انتخاب شد

باندهای مواد مخدر اکوادوری از زمان تشدید بحران اقتصادی این کشور پس از همه گیری کرونا، مدام بر سر پول و منافع در حال جنگ با یکدیگر هستند که این جنگ ها منجر به افزایش قابل توجه میزان جرم و جنایت و ناامنی در این کشور شده است.

پس از مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری اکوادور "فرناندو ویلاوینسسیو" یکی از نامزدهای مطرح ریاست جمهوری، که به مواضع سخت خود در برابر فساد و باندهای مافیایی مواد مخدر شهرت داشت، در روز 9 آگوست در حالی که در حال سوار شدن به ماشین خود در شهر " کیتو" ( پایتخت) اکوادور بود، توسط یک مهاجم با شلیک 3 گلوله به سرش ترور شد.

نوبوآ وعده داده یک واحد اطلاعاتی جدید با سلاح های پیشرفته و به روز برای مبارزه با این باندها تشکیل دهد و مجرمان خطرناک باندهای مافیایی را دستگیر و در یک کشتی زندانی کند.

جوان‌ترین رییس جمهوری دنیا انتخاب شد

او از دسامبر سال جاری میلادی مسئولیت تشکیل دولت و منصب ریاست جمهوری را در اختیار خواهد گرفت.

اکوادور کشوری در ساحل شمال غربی قاره آمریکای جنوبی و در منطقه استوایی اقیانوس آرام است. این کشور نزدیک به 18 میلیون جمعیت و بیش از 256 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. بر اساس آخرین آمارها این کشور در سال 2022 حدود 115 میلیارد دلار آمریکا تولید ناخالص داخلی داشته است.

جوان‌ترین رییس جمهوری دنیا انتخاب شد

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج