۱۳۶۳۱۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

«پلیس شریعت» سَلفی‌ ها در آلمان!

برخی سلفی ها در شهر ووپرتال آلمان شب ها گشت می زنند و جوانان را به رعایت قوانین شریعت مورد نظر خود فرامی خوانند و با پوشیدن جلیقه های نارنجی رنگ، خود را همانند ماموران پلیس نشان می دهند که چنین عملیاتی را مسوولان دولت تحمل نمی کنند.

خبرگزاری ایرنا: برخی سلفی ها در شهر ووپرتال آلمان شب ها گشت می زنند و جوانان را به رعایت قوانین شریعت مورد نظر خود فرامی خوانند و با پوشیدن جلیقه های نارنجی رنگ، خود را همانند ماموران پلیس نشان می دهند که چنین عملیاتی را مسوولان دولت تحمل نمی کنند.

تارنمای دویچه وله فارسی با هشدار نسبت به این موضوع، نوشت: بر روی جلیقه های آنها نوشته شده است: پلیس شریعت. گروهی از جوانانی که متعلق به سلفی های آلمان هستند، شب ها در خیابان های شهر ووپرتال عابران را متوقف می کنند و برای آنها قوانین اسلام را توضیح می دهند: الکل ننوشید، به موسیقی گوش ندهید، مواد مخدر مصرف نکنید، قمار نکنید و ... . برای مثال آنها عابران جوان را متوقف می کنند و از آنها می خواهند که به دیسکو نروند.

بنا به این گزارش، افزون بر این، سلفی ها حتی وارد مغازه ها شده اند و مشتریان آنجا را متوجه قوانین اسلامیشان کرده اند.

«پلیس شریعت» سَلفی‌ ها در آلمان!

این منبع خبری افزود: این افراد درباره فعالیت های خود ویدیویی چند دقیقه ایی و تبلیغاتی نیز در اینترنت منتشر کرده اند و عکس هایی از فعالیت شبانه خود در خیابان های ووپرتال در فیسبوک قرار داده اند.

پلیس آلمان معتقد است که آنها با این کار قصد جذب افراد بیشتری را در گروه خود دارند.

دویچه وله در ادامه افزود: پلیس شهر ووپرتال حضور خود را در قسمت مرکزی شهر پررنگ تر کرده است و از مردم این شهر می خواهد که به هنگام مشاهده افرادی مشکوک، به پلیس اطلاع بدهند.

پلیس ووپرتال هنوز نتوانسته است سلفی های عامل این اقدام را که بین ۱۹ تا ۳۳ سال دارند دستگیر کنند، زیرا مدرکی قانونی ندارد.

به گفته دادستان شهر ووپرتال، صرف «توصیه قوانین یک مذهب غیرقانونی نیست و تنها زمانی که این افراد سعی کنند مانع ورود یک فرد برای مثال به یک مکان شوند، این عمل قابل مجازات است.

اما رئیس پلیس شهر ووپرتال می گوید: در آلمان قدرت تنها در دست دولت می باشد و ترساندن و تحریک مردم غیرقابل تحمل است.

دویچه وله در ادامه نوشت: توماس دمزیه وزیر کشور آلمان نیز به این مساله واکنش نشان داده و گفته است « این اقدام در خاک آلمان غیرقابل تحمل است. هیچکس حق ندارد از نام پلیس آلمان سوء استفاده کند».

هایکو ماس وزیر دادگستری این کشور نیز گفته است: در کشور آلمان حکومتی مبتنی بر قانون حاکم است. اجرای قانون تنها مسئولیت دولت است؛ نه گروهی که خود را پلیس می نامد.

دویچه وله فارسی افزود: ووپرتال مرکز سلفی های آلمان محسوب می شود و در مجموع، تعداد سلفی های استان نورد_ راین وستفالن آلمان به یک هزار و ۸۰۰ نفر می رسد.

الگوی سلفی های ووپرتال، سلفی های شهر لندن هستند که سال گذشته در خیابان های این شهر گشت می زدند. این اسلام گرایان افراطی اعلام کرده اند که برای آینده چنین عملیاتی را در سایر شهرهای آلمان نیز برنامه ریزی کرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • dara

      راست میگن حرفهای قدیمیها از روی حکمت بوده مثلا در زبان فارسی داریم که میگن چاه مکن بهر کسی-اول خودت دوم کسی.
      کشورهای غربی و برخی کشورهای خائن عربی به سرکردگی انگلیس خبیث و استعمارگر جهت ایجاد مشکل برای ایران زمین و شیعیان و رونق بازار خرید و فروش اسلحه هایی که خودشان تولید میکنند اقدام به تاسیس و تقویت گروهکهای افراطی و کافر به ظاهر مسلمان مثل داعش-سلفی-وهابی و...کرد حالا نه تنها این گروهکهای وحشی آدمکش نتوانستند گزندی به خاک مقدس ایران زمین و اماکن مقدس شیعیان وارد کنند بلکه اخیرا این دست آموز غربی قصد تعدی و حمله به اربابانشان دارند.
      خداوند یکتا در قرآن کریم بارها فرمود که ما مکر ستمکاران را به خودشان برمیگردانیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج