اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۳۶۱۸
۵۳۴۰۹
۵۳۴۰۹
پ

رونمایی عربستان از پروژه خیره‌کننده «لیجا»

پروژۀ عظیم «نئوم» در عربستان از طراحی پنجمین منطقۀ خود با عنوان «لیجا» رونمایی کرد. این منطقه شامل یک هتل با نمای کاملا آینه‌ای، یک هتل صخره‌مانند و یک هتل چندین طبقه و پله پله می‌شود.

فرادید: پروژۀ لیجا در یک درۀ باستانی با چشم‌اندازی خیره‌کننده ساخته میشود؛ دره‌ای که از خلیج عقبه آغاز می‌شود و در برخی از نقاط، عمق آن به بیش از ۴۰۰ متر می‌رسد.

آنطور که مسئولان پروژه گفته‌اند هر یک از این هتل‌های لوکس و خارق‌العاده دارای بیش از ۴۰ اتاق و سوئیت هستند. این سه هتل در طول جاده‌ای ساخته می‌شوند که مسیر طبیعی دره را دنبال می‌کند.

رونمایی عربستان از پروژه خیره‌کننده «لیجا»

هتل «اَدوِنچر» که طبقات مختلف آن به صورتی پله پله در دامن صخره‌های پرشیب ساخته خواهند شد، دارای تراس‌هایی معلق بر فراز دره و استخرهای شنا خواهد بود.

رونمایی عربستان از پروژه خیره‌کننده «لیجا»

کریس فن دویجن یکی از معمارانی که در این پروژه مشارکت دارد می‌گوید: «هر ساختمانی که در نئوم طراحی می‌شود، قرار است در توازن و تطابق کامل با طبیعت و چشم‌انداز منطقه ساخته شود».

رونمایی عربستان از پروژه خیره‌کننده «لیجا»

هتل «اوسیس» نیز که توسط یک معمار ایتالیایی طراحی شده، شبیه خوشه‌ای از اشکال هندسی است که انگار از دل صخره‌ها سر برآورده‌اند. طبق گفتۀ مسئولان پروژه، این هتل شامل باغ‌هایی معلق، یک عرشه برای تماشای چشم‌انداز و یک استخر بر روی بام خواهد بود.

رونمایی عربستان از پروژه خیره‌کننده «لیجا»

آخرین هتل این پروژه نیز هتل تندرستی (Wellness) نام دارد که استودیوی معماری «کیلا دیزاین» آن را طراحی کرده است. این هتل شامل دو ساختمان عمودی آینه‌پوش است که درست در مقابل یکدیگر قرار دارند و یک طبقه از آن‌ها به طور کامل به امور مربوط به سلامت و تندرستی اختصاص خواهد داشت. در بالای ساختمان‌ها نیز استخرهای بزرگ خودنمایی خواهند کرد.

رونمایی عربستان از پروژه خیره‌کننده «لیجا»

پروژۀ نئوم در نهایت شامل ده منطقه خواهد بود که در مجموع مساحت 10200 مایل مربع را در بر خواهند گرفت. تا قبل از این چهار منطقۀ دیگر نئوم رونمایی شده بودند که شهر عمودی «خط» یکی از آن‌ها بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج