adexo3
۱۳۶۳۸۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نظر مصباح یزدی درباره سکوت و خانه نشینی

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، گفت: همه اعمال ما از جمله درس خواندن، تدریس، سخنرانی، سکوت و خانه نشینی ما همه باید برای رضای خداوند باشد.

خبرگزاری مهر: آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سالن همایش این موسسه برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: کسانی که در مسیر تعلیم و تحصیل علوم اسلامی گام می‌گذارند، باید از زمان و امکانات خود بیشترین بهره را ببرند تا در آینده پیشمان نشوند.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم که اسلام، دنیا و آخرت انسان‌ها را تضمین می‌کند ابراز داشت: اسلام را باید در ابعاد گوناگون شناخت و نباید تنها به اطلاعات سطحی از این دین بسنده کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: تحریف ادیان در طول تاریخ بار‌ها تکرار شده و باید در این زمینه حساس بود و اسلام را آنگونه که باید و شاید است بشناسیم و آن را تبلیغ کنیم.

آیت الله مصباح یزدی، اضافه کرد: برخی‌ها حقایق دین را تحریف می‌کنند و یا با کج فهمی قرائت‌های واژگونی از مفاهیم دینی دارند.

وی با بیان اینکه امام راحل ما را از خواب غفلت بیدار کرد، افزود: ما باید جدا از پرداختن به بعد فردی دین، در اجتماع نیز عوامل و آسیب‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف و حیله‌های شیاطین را بشناسیم و در این زمینه نیز رهبر معظم انقلاب بار‌ها به داشتن بصیرت نسبت به مسائل اجتماعی تأکید کردند.

اصلاح نیت از همه چیز مهم‌تر است

عضو مجلس خبرگان رهبری، در ادامه عنوان کرد: در بین مسائل مربوط به خودسازی اصلاح نیت از همه چیز مهم‌تر است و نباید اجازه داد تا شیطان ما را فریب دهد و در مسیر تحصیل علوم دینی مادیات را در منظر ما پررنگ جلوه دهد.

وی تصریح کرد: نیت ما در تمام زندگی باید برای رضای خداوند باشد و این نیت باید در تمامی اعمالمان حضور داشته باشد و در این مسیر باید ایمانمان را حفظ کنیم و موارد زیادی سراغ داریم افرادی گرچه در مسیر تحصیل علوم دینی گام برداشتند و تلاش کردند اما در ‌‌نهایت کافر از دنیا می‌روند.

آیت الله مصباح ابراز داشت: کسانی که برای دنیا کار می‌کنند اجر و مزدشان را در همین دنیا می‌گیرند و باید توجه داشت که اخلاص در عمل، هر چند که آن عمل کوچک باشد اما اگر با نیت الهی همراه باشدتا مدت‌ها برکت به دنبال خواهد داشت.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: همه اعمال ما از جمله درس خواندن، تدریس، سخنرانی، سکوت و خانه نشینی ما، همه باید برای رضای خداوند باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج