adexo3
۱۳۶۷۱۵۱
۱ نظر
۲۵۹۹۰
۱ نظر
۲۵۹۹۰
پ

تصمیم جدید درباره جزیره بوموسی

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت گردشگری در جزیره بوموسی گفت: این جزیره ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری خانواده‌محور را دارد و برای تحقق این مهم همکاری لازم انجام خواهد گرفت.

ایرنا: استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت گردشگری در جزیره بوموسی گفت: این جزیره ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری خانواده‌محور  را دارد و برای تحقق این مهم همکاری لازم انجام خواهد گرفت.

تصمیم جدید درباره جزیره بوموسی

مهدی دوستی شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی با مسوولان با موضوع اقتصاد دریامحور که در جزیره بوموسی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در نقاط مختلف کشور دستورات ویژه‌ای دارند اما بیشترین دستورات محلی را در استان هرمزگان صادر کرده‌اند.

وی با بیان اهمیت جزیره بوموسی و تاکید رهبر معظم انقلاب در رابطه با توسعه جزایر سه‌گانه بیان کرد: دریا، گردشگری، شیلات و آبزی‌پروری از مزیت نسبی بوموسی بوده که چراغ اول برای توسعه این جزیره روشن شده است؛ از این رو باید زمینه برای ورود دیگر گروه‌ها نیز در جزیره فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان عنوان‌کرد: مجموعه دولت در این استان، به صورت ویژه‌ در کنار سرمایه‌گذارانی خواهد بود که بخواهند در جزیره بوموسی فعالیت داشته باشند و حمایت‌های ویژه و تخصیص تسهیلات نیز انجام خواهد شد.

دوستی، گردشگری را از دیگر ظرفیت جزیره بوموسی دانست و گفت: از گروه‌های دغدغه‌مند دعوت می‌کنیم که برای توسعه گردشگری خانواده‌محور در این جزیره ورود کنند، چرا که این جزیره استراتژیک قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری با رعایت موازین را دارد و ما نیز از این مساله حمایت خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برای جزایر هرمزگان مطالعاتی انجام شده است یادآور شد: برای نخستین بار مجوز معافیت از خدمت برای یکی از مشمولان خدمتِ خانواده‌های ساکن در جزیره توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.

دوستی، سبز شدن فرم (ج) ساکنان بوموسی، افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ جزیره و احداث مخزن چهار هزار مترمکعبی ذخیره آب، تقویت نیروگاه برق، احداث فیبرنوری دریایی و اتصال منازل و کسب و کارها از این طریق به شبکه ملی اطلاعات را جزو اقدامات موثر دولت سیزدهم در جزیره بوموسی ذکر کرد و گفت: برای نخستین بار احکام توسعه این شهرستان در برنامه هفتم توسعه تصویب شده است و دولت در پی آن تعهدات ویژه‌ای را در قبال این منطقه پذیرفته است.

وی با اشاره به در دست اقدام بودن تکمیل و تجهیز بندر چند منظوره بوموسی، اشاره‌ای به راه‌اندازی خط مسافربری دریایی بین بندرعباس و این جزیره کرد و گفت: خدمات آنتن‌دهی همراه‌اول و آنتن‌دهی شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال نیز در شهرستان بوموسی تقویت خواهد شد.

استاندار هرمزگان، از تشکیل کارگروه ویژه برای توسعه جزیره ابوموسی نیز خبر داد و گفت: با پیگیری‌های مستمر موفق شده‌ایم مجوزی از وزارت نفت برای استخدام ساکنان جزیره بوموسی در شرکت فلات قاره اخذ کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: اقداماتی نیز در راستای تقویت حمل و نقل عمومی درون جزیره انجام شده است و برای افزایش امکان سکونت نیز مقدمات احداث ۹۰ واحد مسکونی در جزیره آغاز شده است.

دوستی بر لزوم افزایش نقش جوامع محلی به ویژه بانوان ساکن در بوموسی در اشتغال‌های خانگی تاکید کرده و گفت: زنجیره ماهیان زینتی، زنجیره تولید صدف و تولید مروارید مصنوعی از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توان در جزیره بوموسی در کنار ماهی در قفس راه‌اندازی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ۰۰

      خسته نباشی دلاور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج