۱۳۶۸۹۹۵
۲۶۳۰
۲۶۳۰
پ

روش جالب جلوگیری از پاشیدن روغن روی گاز

یکی از معضلاتی که بسیاری از ما هنگام سرخ کردن مواد غذایی با آن مواجه هستیم، پخش شدن روغن در اطراف گاز و کثیف شدن محیط آشپزخانه است.

دلتا: اگر دوست دارید هنگام آشپزی و سرخ کردن غذا، محیط آشپزخانه تمیز باقی بماند و چرب نشود، این مطلب را از دست ندهید.

یکی از معضلاتی که بسیاری از ما هنگام سرخ کردن مواد غذایی با آن مواجه هستیم، پخش شدن روغن در اطراف گاز و کثیف شدن محیط آشپزخانه است؛ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نسبت به کثیف شدن اجاق گاز و آشپزخانه حساس هستید.

روش جالب جلوگیری از پاشیدن روغن روی گاز

غذا‌های سرخ کرده همیشه طعم و مزه لذیذی دارند، اما گاهی اوقات تمیز کردن آشپزخانه بعد از سرخ کردن یک غذای خوشمزه می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد؛ بر خلاف تصور بسیاری از ما راه‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مانع از پخش شدن روغن در اطراف گاز شوید و با خیال راحت آشپزی کنید؛ در ادامه به برخی از راهکار‌ها اشاره خواهیم کرد.

خشک کردن ماهیتابه را فراموش نکنید

یکی از راه‌های موثر برای جلوگیری از پاشیدن روغن در اطراف گاز حین سرخ کردن مواد غذایی این است که قبل از شروع، از خشک بودن ماهیتابه مطمئن شوید؛ مرطوب بودن ماهیتابه باعث می‌شود آب هنگام تماس با حرارت، تبخیر شود و با اضافه کردن روغن آن، ذرات روغن به بیرون پرتاب شوند؛ برای حل این مشکل کافی است قبل از شروع به سرخ کردن، ظرف را روی حرارت قرار دهید تا آب داخل آن تبخیر شود.

خشک کردن مواد غذایی از راه‌های موثر برای جلوگیری از پاشیدن روغن

در بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم با وجود اینکه ماهیتابه خشک است، اما هنگام سرخ کردن مواد غذایی، ذرات روغن به بیرون پرتاب شده‌اند؛ در چنین مواقعی یکی از دلایل آن می‌تواند خیس بودن مواد غذایی باشد؛ بهترین راه این است که قبل از سرخ کردن مواد غغذایی، آن را با استفاده از یک دستمال کاغذی تمیز خشک کنیم.

اضافه کردن آرد به مواد غذایی

یک ترفند بسیار عالی برای جلوگیری از چرب شدن گاز هنگام سرخ کردن مواد غذایی، اضافه کردن مقداری آرد به آن است؛ برای استفاده از این روش لازم است بعد از آنکه روغن به دمای مناسبی رسید، قبل از آنکه غذای مدنظر را در ماهیتابه قرار دهید، لازم است که مقداری آرد در ماهیتابه بریزید؛ در این روش آرد باعث از بین بردن باقیمانده آب می‌شود و از پاشیده شدن روغن به اطراف جلوگیری می‌کند.

استفاده از ماهیتابه گود، برای جلوگیری از پاشیدن روغن

ساده‌ترین روش برای جلوگیری از کثیف شدن گاز در حین سرخ کردن مواد غذایی، استفاده از ماهیتابه‌ای است که از عمق زیادی برخوردار باشد.

کنترل دمای روغن

داغ شدن بیش از اندازه روغن یکی دیگر از عواملی است که باعث می‌شود هنگام سرخ کردن مواد غذایی، روغن به اطراف ماهیتابه پخش شود؛ بهترین دما برای ماهیتابه ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد است.

از درب برای ماهیتابه استفاده نکنید

یکی از باور‌های بسیار اشتباه ما برای جلوگیری از پاشیدن روغن در اطراف گاز، قرار دادن درب ماهیتابه است؛ با قرار دادن درب روی ماهیتابه، رطوبت درون ماهیتابه ایجاد می‌شود و با ریختن این قطرات آب درون ماهیتابه احتمال پرش روغن به بیرون ظرف دو برابر می‌شود.

تکه‌ای نان در ماهیتابه بیندازید

از دیگر ترفند‌های سریع و کاربردی برای جلوگیری از پاشیدن روغن به خارج از ماهیتابه، قرار دادن یک تکه نان کوچک درون ماهیتابه است؛ با این ترفند روغن جذب نان شده و به بیرون ظرف پرتاب نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج