۱۳۷۱۰۶۵
۱۴۲۸
۱۴۲۸
پ

تصویر ترسناک از کشف مار پیتون در فلوریدا

چندین سال پیش، دانشمندان کشف کردند که تعداد قابل توجهی از مارهای پیتون غول پیکری که در پارک ملی اورگلیدز فلوریدا،پرسه می‌زنند مارهای هیبریدی هستند که در نتیجه تولید مثل بین دو گونه مختلف ایجاد شده‌اند.

خبرآنلاین: چندین سال پیش، دانشمندان کشف کردند که تعداد قابل توجهی از مارهای پیتون غول پیکری که در پارک ملی اورگلیدز فلوریدا،پرسه می‌زنند مارهای هیبریدی هستند که در نتیجه تولید مثل بین دو گونه مختلف ایجاد شده‌اند.

همانطور که از نام آنها پیداست، پیتون‌های برمه‌ای و پیتون‌های هندی بومی جنگل‌های استوایی آسیا هستند، نه تالاب‌های فلوریدا. اعتقاد بر این است که این گونه در دهه ۱۹۷۰، به احتمال زیاد از طریق تجارت حبوانات خانگی به این ایالت منتقل شد. در آگوست ۱۹۹۲ هنگامی که طوفان اندرو یک مرکز پرورش مار را در نزدیکی اورگلیدز خراب کرد و تعداد نامعلومی از مارهای پیتون را در طبیعت رها کرد، این اتفاق باعث افزایش جمعیت این جانور شد.

محیط باتلاقی جدید به خوبی با پیتون‌ها سازگار بود، حتی می‌توان گفت این سازگاری کمی بیش از حد بود. پیتون‌های عظیم به سرعت جمعیتی برای تولیدمثل ایجاد کردند و از طریق اشتهای زیاد و مهارت‌های شکارچی بودن خود، از گونه‌های بومی پیشی گرفتند.

از زمانی که جمعیت پیتون چند دهه پیش با انفجار روبه‌رو شد، تعدادی از گونه‌های پستاندار کوچک مانند خرگوش مردابی، خرگوش دم‌پنبه‌ای و روباه تقریباً از اورگلیدز ناپدید شده‌اند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ نشان داد که جمعیت راکون‌های اورگلیدز ۹۹.۳ درصد، جمعیت اپوسوم ۹۸.۹ درصد و جمعیت بابکت‌ها ۸۷.۵ درصد کاهش یافته است و این کاهش‌ها فقط از سال ۱۹۹۷ آغاز شده است. تلاش‌ها برای فرونشاندن تهاجم مارها به ندرت پیشرفت داشته است، اما دانشمندان همچنان مشتاق هستند که جمعیت این گونه را برای کمک به یافتن راه‌حل بررسی کنند.

تصویر ترسناک از کشف مار پیتون در فلوریدا

در سال ۲۰۱۸، محققان سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده تجزیه و تحلیل ژنتیکی حدود ۴۰۰ مار پیتون برمه‌ای را که در منطقه وسیعی از فلوریدا جنوبی صید شده بودند، انجام دادند. طی این مطالعه حداقل ۱۳ مار که ترکیب ژنتیکی از پیتون‌های برمه‌ای و پیتون‌های هندی بودند، پیدا شدند که نشان می‌داد در حال تولیدمثل به روش هیبریداسیون هستند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج