adexo3
۱۳۷۲۰۸۵
۱۸۶۹
۱۸۶۹
پ

شستن این نقاط بدن زیر دوش حمام فراموش می‌شود

برخی از قسمت‌های بدن هنگام شست‌وشو نادیده گرفته می‌شوند. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که همین قسمت‌های کوچک ممکن است میکروب‌های مضری را دربر بگیرند.

خبر فوری: دانشمندان با بررسی «فرضیه‌‌ی مادربزرگ» درباره‌ی شستن پوست به این نتیجه رسیدند که افراد چند قسمت مهم از بدن را هنگام شست‌وشوی خود نادیده می‌گیرند و در‌نتیجه، میکروبیوم آن‌ها از سلامت کمتری دارد.

شستن این نقاط بدن زیر دوش حمام فراموش می‌شود

تیمی تحقیقاتی از مؤسسه‌ی زیست‌شناسی محاسباتی دانشگاه جرج واشنگتن میکروبیوم پوست افراد سالم را با تمرکز ویژه روی قسمت‌هایی مانند بین بازوها و نواحی نادیده‌گرفته‌شده در شست‌وشو مانند پشت گوش و ناف بررسی کردند.

کیت کراندال، مدیر مؤسسه‌ی زیست‌شناسی محاسباتی و استاد آمار زیستی و بیوانفورماتیک دانشگاه جورج واشنگتن، در بیانیه‌ای به این موضوع اشاره کرد که مادربزرگش همیشه به او می‌گفته است که پشت گوش‌ها و بین انگشتان پا و ناف خود را تمیز کند. کراندال حدس می‌زند که این نواحی ممکن است به‌دلیل بی‌توجهی در هنگام شست‌وشو، انواع مختلفی از باکتری‌ها را به نواحی دیگر منتقل کنند.

بررسی‌های محققان نشان داد که مادربزرگ کراندال و خود او حق داشتند؛ مناطقی که به‌طور منظم تمیز می‌شدند، میکروبیوم بسیار متنوع‌تری داشتند که حاوی مجموعه‌ی بالقوه‌ی سالم‌تری از میکروب‌ها درمقایسهبا مناطق نادیده گرفته‌شده بودند.

میکروبیوم پوست از میکروب‌هایی تشکیل شده است که برای ما هم مفید و هم مضر هستند. به‌گفته‌ی کراندال، وقتی تعادل به‌سمت میکروب‌های مضر تغییر کند، ممکن است به بروز بیماری‌هایی مانند اگزما یا آکنه منجر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج