adexo3
۱۳۷۳۵۱۳
۱۷ نظر
۴۲۱۸
۱۷ نظر
۴۲۱۸
پ

دیگر نگران نباشید به زودی همه با هم دفن خواهیم شد!

از وقتی پای این دانه‌های ریز به زندگی مردم کشورمان باز شده دردسرهایش گریبانگیر مردم شده و این داستان همچنان ادامه دارد و سال به سال هم بدتر می‌شود.

برترین‌ها: از وقتی پای این دانه‌های ریز به زندگی مردم کشورمان باز شده دردسرهایش گریبانگیر مردم شده و این داستان همچنان ادامه دارد و سال به سال هم بدتر می‌شود

دردسر‌های ریزگرد‌ها دامن چیزی نزدیک به نیمی از مردم کشورمان را گرفته‌است و ۳۸ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت‌تأثیر پیامد‌های ناشی از پدیده گرد و غبار قرار دارند.

دیگر نگران نباشید به زودی همه با هم دفن خواهیم شد!

هر چند هجوم ریزگردها در ایران اتفاق تازه‌ای به شمار نمی‌رود، با این حال این پدیده در ۱۵ سال اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. غبارهای برخاسته از خاک با افزایش شاخص‌های آلایندگی، مشکلات تنفسی برای افراد ایجاد می‌کنند و همچنین پیامدهای منفی و زیانباری برای محیط زیست دارند.

این وضعیت فوق خطرناک تا آنجا پیش رفته است که در استان‌های گلستان، خوزستان، مشهد و اصفهان و تهران وضعیت اضطراری اعلام شده.

نکته تازه  اینجاست که مردم ساکن تهران و دیگر شهرهای کشور هیچگاه فکر نمی‌کنند نفس‌ها در استان گلستان به عنوان بهشت گردشگری ایران به واسطه هجوم گرد و غبار به شمارش افتاده باشد چرا که هنوز خشکسالی و تنش آبی حاکم بر این استان را باور نکرده‌اند.

گلستان این روزها پس از تجربه ورود ریزگرد با مردم خوزستان و دیگر شهرها احساس همدردی می‌کند!

واکنش کاربران در این خصوص را بخوانید:

طی روزهای اخیر گرد و غبار سبب شده کیفیت هوای تهران در شرایط خطرناک قرار داشته باشد. در همین خصوص کاربری به نام مهشید تصاویری از تهران اسیر در گرد و غبار و ریزگرد را در توئیتر خود بازنشر کرده و با قلبی آکنده از اندوه نوشت: از دیدن مردمی که در تهران هم به سختی نفس می‌کشیدند حیرت زده شده بودم. سلام بر ریزگرد هایی که چنان تهران را در آغوش کشیدند که نفس شهر بالا نمی‌آید!

دیگر نگران نباشید به زودی همه با هم دفن خواهیم شد!


شب گذشته طوفان شدید گرد و خاک در گنبدکاووس در استان گلستان مردم مناطق شمالی ایران را شوکه کرد. طوفان گرد و غبار از ترکمنستان وارد مرزهای شمالی استان گلستان شد و شهرهای این مناطق از جمله گنبدکاووس را درنوردید.

این رخداد تا آنجا حیرت شهروندان را به دنبال داشت که عطیه، فعال مجازی با بازنشر ویدئوهایی از حادثه در توئیتر خود نوشت که لحظات آخر زمانى از ورود ریزگرد به شهر گنبدکاووس! از نمای نزدیک. وسعت طوفان یادآور جهنمی از ریزگرد در مقابل چشمم بود که در آن در حال دفن دسته جمعی وبدیم.

مژگان هم با گلایه شدید از حال و روز شهر گنبد اعتراض خود را اینگونه بیان کرد که این طوفان و ریزگرد و اینها توی گنبد هم بدبختی جدیده انگار . دیگه عادت باید کرد هرچن هفته یبار پیداش بشه!


افزایش حجم ریزگردها در هوای کلانشهر مشهد موجب شد کیفیت هوای این کلانشهر از مرز اضطرار عبور کرده و وارد شرایط خطرناک شود. رخدادی که داد آرش هاشمی، خبرنگار اهل این شهر را درآورد و نوشت: امسال آلوده‌ترین سال مشهد رو شاهدیم. بیش از سه بار هجوم ریزگرد، تعدد وارونگی و آلایندگی‌هایی که مهمان همیشگی ریه‌هایمان شده‌اند با نوسان چگالی البته چرا؟ شاید خشک شدن دریاچه بزنگان. .شاید مازوت سوزاندن نیروگاه توس. شاید بنزینی که یورو ۴ است و نیست! الان وضعیت مشهد اینجوریه که انگار شهرو وسط ریزگرد ساختن و تمام.

دیگر نگران نباشید به زودی همه با هم دفن خواهیم شد!


پس از مرگ رسمی زاینده رود، ریزگرد پدیده عادی شهر اصفهان شده و بلای جدیدی بر سر مردم نصف جهان آوار شده و آرام آرام از اصفهان یک شهر بیابانی کامل که مدفن مردم این دیار شده ساخته است!. خبری که کیوان از فعالان محیط زیست را به واکنش وا داشت  و در حساب کاربری خود گفت: طوفان ریزگرد صحرای کالاهاری جدید در اصفهان تاسیس کرده است!

دیگر نگران نباشید به زودی همه با هم دفن خواهیم شد!

همزمان عکسی از سوی کاربران اصفهانی در توئیتر منتشر شده با این عنوان:  نمای زیبای نقش جهان در هاله‌ایی از گرد و غبار و ریزگرد!!!!

دیگر نگران نباشید به زودی همه با هم دفن خواهیم شد!


مردم اهواز روز دیگری را با آسمانی پر از گرد و خاک سپری کردند. هجوم ریزگردها به آسمان خوزستان دوباره باعث شد میزان گردو غبار به بیش از حد مجاز برسد و با اعتراض مردم خوزستان روبرو شد.

احسان نوشت: از سال ۸۵ مدام هوای اهواز هم با ریزگرد و هم آلودگی صنعتی وضع بدتری پیدا کرده. و عجیب ابنجاست که حتی یکبار یک مسئول نمیاد اصلا بگه دلایل این وضع چی هستن. مردم اهواز وسط دود آتش زدن نیشکر، کربن بلک و زباله سوزی صفیره گیر افتادند.

محدیه هم همراه با توئیت اعتراضی احسان گفته است: سالیان زیادی است که مردم ازاین پدیده آسیب  جدی می بینند. علت را در کجا باید جستجو کرد؟ در بی کفایتی حضرات مسئول!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مرگ بهتر از این زندگی

    • ناشناس

      نگران نیستیم که دفن میشیم الان مشهد اتاق گاز شده

    • ناشناس

      دولت داریم الحمدلله فضای سبز کند همه ی منطقه را تااین ریز گردها ازبین بروند..

    • ناشناس

      بمیرییم هم کسی نگران مردم بدبخت ایران نمیشه

    • حسین

      تهرانم والا همینه رو وسایل خونه خاک

    • ناشناس

      خدا ازتون نگذره

    • ناشناس

      حالا فوقش با زجر میمیریم

    • ناشناس

      سالهاست دفن شدیم زندگی نداریم

    • ناشناس

      فقط سو مدیریت

    • آخرین سنگر سکوته

      سالهاست فعالان محیط زیست گلوشون رو جر دادن که جلوی قطع شدن درختان رو بگیرید انا کو گوش شنوا. طرف رفته درخت جوان و بزرگ رو قطع کرده چرا؟ چون جلوی نمای ساختمانش رو گرفته😐 درختی که دلیل زنده بودن آدماست. خود شهرداری از همه بدتر. جایی که پلاک کنن درختان رو شناسنامه دار کنن مراقبت شه بدتر آسیب میزنن هیچکسی فکر ایرانم نیست چون ایرانی نیستن که دلشون بسوزهو دریاچه خشک، تالاب نابود، جنگل سوخته قلع و قمه درختان، طرف رفته آسیب زده به کوه که ویلاسازی کنه. چی بگم که حالم بدتر نشه آخه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اگه بدونید با چه سرعتی به بهانه راه آهن آستارا به رشت دارن درختان و تو گیلان قطع میکنن تعجب میکنید

    • خمر

      همه این ریزگردهای براثر سد سازیهای به قائده وغیر ضروری در کشورهای جهان است که شریانهای اب سطحی را مسدود وخشک کرده اند که با عث نابودی بیابانها وطبیعت زیست محیطی شده اند که گرد وغبار وفرونشت زمین نمونه ای کوچک است وما به جنگ طبیعت زیبای خود رفته ایم وخود وجهان را داریم نابود میکنیم

    • ناشناس

      شده بخور بخور شهرداری منطقه ۱۱ هر روز خیابان کارگر جنونی از انقلاب تا میدان قزوین یک طرح انجام میدن یک روز درخت کاری میکن یک روز فضا سبز یک روز هم نرده
      معلوم نیست اسن پولا رو از جیب کیا در میارن

    • ناشناس

      ماکه نداریم شهرصد را

    • حمید مشهدی

      با آب دریاچه ارومیه این همه فضای سبز رو آبیاری کنه؟؟

    • ناشناس

      خوزستان حدود هفده ساله این ریزگردها رو تحمل میکنن وکسی به دادشون نمیرسه ...فکرشو نمیکردین به شهرهایی مثل تهران برسه

    • ناشناس

      خدایا ایران را نجات بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج