۱۳۷۶۳۹۶
۷۱۷
۷۱۷
پ

گوشه‌هایی از زندگی مردم ایران در بیش از یک قرن قبل

عکس‌های عصر قاجار را می‌توان بار‌ها و بار‌ها تماشا کرد و هر بار چیز‌های تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

فرادید: عکس‌های عصر قاجار را می‌توان بار‌ها و بار‌ها تماشا کرد و هر بار چیز‌های تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

گوشه‌هایی از زندگی مردم ایران در بیش از یک قرن قبل

در مجموعۀ «سفر به عصر قاجار» هر بار با چند عکس باکیفیت که از آرشیو‌های معتبر تهیه شده‌اند، شما را به تماشای گوشه‌هایی از زندگی مردم ایران در بیش از یک قرن قبل می‌بریم.

به گزارش فرادید، این عکس‌ها را می‌توان بار‌ها و بار‌ها تماشا کرد و هر بار چیز‌های تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

در بین عکس‌های منتخب امروز تصویری از دروازه قرآن شیراز و عبور یک کاروان از آن را می‌بینیم؛ این دروازه که در دورۀ دیلمی ساخته شده بود در دوران پهلوی تخریب شد. چند سال بعد از آن، به همت یکی از تجار شیراز دروازۀ بزرگتری با همان نام در نزدیکی محل دروازۀ قدیمی ساخته شد که هنوز هم پابرجاست.

عکس بعدی سه تاجر عصر قاجار را در حجره‌شان به تصویر کشیده است در حالیکه مشغول حساب و کتاب هستند و انبوه سکه‌هایشان نیز در تصویر مشخص است.

تصویر بعدی یک عکس یادگاری است که در کنار یکی از سنگ‌نگاره‌های طاق بستان گرفته شده و عکس آخر دو زن و یک کودک عهد قاجار را نشان می‌دهد که کنار کرسی نشسته و مشغول گفتگو و کشیدن قلیان هستند. (لازم به ذکر است که همۀ تصاویر در اصل سیاه و سفید بوده‌اند و با استفاده از نرم‌افزار به صورت رنگی درآمده‌اند).

گوشه‌هایی از زندگی مردم ایران در بیش از یک قرن قبل

گوشه‌هایی از زندگی مردم ایران در بیش از یک قرن قبل

گوشه‌هایی از زندگی مردم ایران در بیش از یک قرن قبل

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج