۱۳۷۷۷۱۲
۴۶۴
۴۶۴
پ

جزئیات عجیب از جنایت در بیست متری جوادیه تهران

کارآگاه پرونده در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد» از جزییات فرار قاتل به خارج از کشور و نحوه دستگیری او می‌گوید. در ادامه بخوانید.

کارآگاه پرونده در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد» از جزییات فرار قاتل به خارج از کشور و نحوه دستگیری او می‌گوید.در ادامه بخوانید.

اعتماد نوشته: بامداد ۲۹ آبان ماه سال جاری متهم ۴۷ ساله در خانه خواهرزاده‌اش در یکی از محله‌های سعادت‌آباد شناسایی و دستگیر شد.

اسفند ماه سال ۱۴۰۱ در یکی از محلات جنوبی تهران درگیری رخ می‌دهد. «ع.ح» به سمت مقتول حمله و با چاقو چهارده الی هجده ضربه به نواحی مختلف بدن مقتول وارد می‌کند که بر اثر این ضربات مقتول درجا جانش را از دست می‌دهد. متهم پس از ارتکاب این جنایت متواری و از کشور خارج می‌شود. حالا پرونده این متهم در اداره دهم پلیس آگاهی تهران در حال بررسی است…

کارآگاه پرونده برای گفت‌وگو با «اعتماد» حضور دارد و آن طرف‌تر متهم که ۴۷ ساله است با ریش و سبیل بلند جوگندمی نشسته. پشیمان است و ادعا می‌کند که در لحظه ارتکاب جرم دچار جنون شده است. متهم در مورد انگیزه‌اش از قتل و شب حادثه به «اعتماد» می‌گوید: «با مقتول بچه محل بودیم و از قدیم با هم کل‌کل (بگو‌مگو) داشتیم. آن شب به خاطر مصرف ترامادول حالت طبیعی نداشتم و نمی‌دانم چه شد. وقتی به خودم آمدم، فهمیدم چه اتفاقی افتاده. بعد هم ترسیدم و از راه زمینی به صورت قاچاق از ایران خارج شدم. یک ماه پیش احساس کردم دیگر نمی‌توانند دستگیرم کنند، همین شد که به ایران برگشتم، اما چند وقت بعد یعنی اواخر آبان دستگیر شدم.»

متهم پس از یک‌سال به دلایلی نامعلوم به ایران می‌آید

کارآگاه پرونده در مورد جزییات این حادثه به «اعتماد» می‌گوید: «پنجم اسفند ماه ۱۴۰۱ طی یک نزاع خیابانی در بیست متری جوادیه تهران، متهم پس از اینکه حدود ۵۰ متر به دنبال مقتول می‌دود با چهارده ضربه چاقو او را به قتل می‌رساند. از این چهارده الی هجده ضربه، هفت، هشت ضربه آن به ناحیه گردن مقتول زده می‌شود. متهم مدعی است شب حادثه، مقتول با دو، سه نفر از دوستانش با ماشین سراتو به یکی از هم‌محلی‌های او با چاقو حمله کرده است. متهم در مغازه جگرکی در حال سفارش غذا بوده‌ که این صحنه را مشاهده می‌کند. بعد برای حمایت از دوست خود از جگرکی بیرون می‌آید و چاقو را از دست یکی از دوستان مقتول می‌گیرد و به سمت مقتول می‌رود. ابتدا با چاقو یک ضربه به بازوی مقتول می‌زند. مقتول با دیدن این صحنه فرار می‌کند. پس از اینکه مقتول چند متر می‌دود، می‌ایستد و دستش را بالا می‌برد. البته در دوربین‌های مداربسته صحنه درگیری بررسی شده است. اینکه مقتول دستش را بالا می‌برد، نشانه تسلیم شدن او بوده است، اما به گفته متهم که اظهار می‌کند در حالت عادی نبوده چندین ضربه به مقتول وارد کرده است. متهم ادعا می‌کند به دلیل مصرف قرص ترامادول، حالت عادی نداشته و دچار جنون شده است. حتی مدعی است تعداد ضرباتی که با چاقو به مقتول وارد کرده را به خاطر ندارد.»

کارآگاه پرونده در ادامه می‌گوید: «متهم ورزشکار است، اما عنوان کرده به خاطر عارضه کلیوی قرص ترامادول مصرف می‌کرده. پس از ضربات متعدد چاقو، دوست متهم سراغ او می‌رود و به زبان ترکی به متهم می‌گوید که چی کار می‌کنی؟ زدی کشتیش! متهم ادعا می‌کند لحظه‌ای که دوستش به او می‌گوید چی کار می‌کنی به خودش می‌آید و می‌بیند مقتول روی زمین بی‌حال افتاده و ناله می‌کند. متهم پس از مشاهده این صحنه به سمت ماشینش می‌رود و چاقو را هم داخل یک سطل آشغال پرت می‌کند. سپس به سمت خیابان نواب می‌رود و از آنجا به بعد متواری می‌شود. طی بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم متهم به سمت یکی از مرزهای کشور فرار کرده است. به نظر می‌رسید متهم به کشور ترکیه فرار کرده و از ترکیه هم به یونان رفته بود. با توجه به اینکه متهم تحت نظر بود، متوجه شدیم قصد بازگشت به ایران را دارد. حتی همسر متهم در جریان آمدن او به ایران نبود. متهم پس از یک‌سال به دلایلی نامعلوم به ایران بازمی‌گردد. مجدد اقدامات ما روی این پرونده شروع می‌شود و در نهایت بامداد ۲۹ آبان ماه سال جاری در میدان […] سعادت‌آباد شناسایی و دستگیر می‌شود.»

قتل با انگیزه شخصی

علی ولیپورگودرزی، رییس پلیس آگاهی پایتخت نیز درباره این پرونده اعلام کرده است که اوایل اسفند ماه سال گذشته در پی وقوع یک فقره قتل هولناک در یکی از محله‌های جنوب شهر تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: «کارآگاهان در گام نخست با تن‌پیمایی از جسد مقتول متوجه شدند که مقتول حدودا 40 ساله است و از ناحیه گردن به ‌شدت مجروح و به قتل رسیده و در بررسی‌های بعدی مشخص شد ضارب حدودا 18 ضربه چاقو به ناحیه گردن مقتول زده است.»

این مقام انتظامی در ادامه گفت: «کارآگاهان در گام بعدی با استفاده از تحقیقات میدانی و اطلاعاتی گسترده در محل قتل حضور یافتند. در تاریخ مذکور قاتل که از اشرار جنوب شهر تهران بوده کنار مغازه‌ای در نزدیکی خانه‌اش به همراه دوستش در حال صحبت بودند که مقتول با یک خودرو سراتو چند بار از نزدیکی قاتل عبور می‌کند و سپس با انگیزه اختلافات شخصی با یکدیگر درگیر شده و قاتل با ضربه چاقو مقتول را به قتل رساند.»

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه کارآگاهان تحقیقات گسترده را آغاز کردند، گفت: «کارآگاهان طی اطلاعاتی که به دست آوردند، متوجه شدند که قاتل به صورت غیرقانونی از کشور به مقصد ترکیه خارج شده است. در نهایت پس از یک‌سال مشخص شد، متهم در یکی از مناطق شمال شهر تهران مخفی شده است. در ادامه کارآگاهان مخفیگاه دقیق متهم را در محدوده سعادت‌آباد شناسایی و طی انجام عملیات‌های پلیسی در ۲۹ آبان ماه سال جاری پس از چندین ماه او را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی انتقال دادند.»

ولیپورگودرزی در ادامه گفت: «متهم در بازجویی‌های اولیه منکر حقایق می‌شد، اما مستندات و مدارک و فیلم صحنه جنایت موجود باعث شد که او ناگزیر اعتراف کند و به قتل مرد جوان معترف شود.»

ولیپورگودرزی گفت: «متهم با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، به جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارد.»

به گفته رییس پلیس آگاهی تهران؛ قاتل در بخشی از اعترافاتش اقرار کرده که کنار مغازه دوستش نشسته و در حال صحبت کردن بوده است که یک خودروی سراتو با یک سرنشین حدودا 3 بار از روبه‌روی آنها رد شده و ناگهان دیده کمی جلوتر با یکی از دوستان او درگیری فیزیکی انجام داده و او از آنجا که در شرایط طبیعی نداشته برای دفاع از دوستش وارد درگیری شده و با چاقو آن مرد را به قتل رسانده و سریعا برای اینکه به دام نیفتد از محل متواری شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج