۱۳۷۷۹۴۱
۵۳
۵۳
پ

دوران نقاهت بعد از عمل بینی چقدر است؟

دوران نقاهت پس از عمل بینی شامل مراقبت­های فراوان و زیادی است که هرکدام از آن‌ها می­توانند بر نتیجه نهایی که شما از عمل بدست می­آورید؛ تاثیرگذار باشند.

بسیاری از افراد با دلایل مختلف پزشکی یا زیبایی به سراغ عمل بینی می­روند. باید بدانید که برای این­که نتیجه­ای مطلوب از این عمل بدست آورید؛ باید دوران نقاهت پس از آن را به خوبی و با مراقبت­های فراوان از سر بگذرانید تا نتیجه نهایی برای شما لذت­بخش باشد. همچنین توجه داشته باشید که دوران نقاهت پس از عمل بینی، ممکن است تا شش ماه به طول بیانجامد و شاید حتی برای کامل شدن سیر تغییرات، مجبور باشید تا دو سال صبر کنید. دوران نقاهت پس از عمل بینی شامل مراقبت­های فراوان و زیادی است که هرکدام از آن‌ها می­توانند بر نتیجه نهایی که شما از عمل بدست می­آورید؛ تاثیرگذار باشند.

دوران نقاهت بعد از عمل بینی چقدر است؟

علائم شایع دوران نقاهت بعد از عمل بینی

باید بدانید که نباید انتظار دیدن بینی زیبا بلافاصله بعد از درآوردن گچ را داشته باشید. در این دوران، اطراف بینی و خود آن دچار تورم و کبودی­های شدید هستند و همچنین اثر گچ بینی بر روی آن برجای مانده است. از این‌رو، باید تا اواخر ماه اول و گاهی ماه دوم صبرکنید تا تورم­ها و کبودی­ها از بین بروند و بینی شما به فرم خوبی برسد. نتیجه نهایی عمل بینی به صورت کند و تدریجی ظاهر می­شود و شما باید تا شش ماه برای رسیدن به نتیجه دلخواه صبرکنید.

از دیگر علائم شایع پس از عمل بینی می­توان به حالت تهوع و سرگیجه اشاره کرد که به صورت کلی طبیعی هستند و پس از تحمل دوره­ای خاص از بین خواهند رفت. همچنین ممکن است شما تا مدتی تپش قلب و جوش­های پوستی را تجربه کنید که این علائم نیز نگران­کننده نیستند.

علاوه براین خون­ریزی بعد از عمل رینوپلاستی نیز طبیعی است. در صورتی‌که دچار خون­ریزی بینی شدید؛ مقداری گاز استریل را در سوراخ­های بینی قرار دهید یا قسمت پایینی بینی را مقداری فشار دهید و تا پانزده دقیقه نگه دارید. اگر خون­ریزی شما به حد غیرقابل کنترلی زیاد بود؛ باید حتما به جراح خود مراجعه کنید.

مراقبت­های لازم در دوران نقاهت بعد از عمل بینی

عمل بینی به صورت کلی دو ساعت به طول می­انجامد و این مراقبت­های پس از این عمل هستند که نتیجه نهایی آن را تغییر می­دهند. مراقبت­های لازم در دوران نقاهت پس از عمل بینی برای افرادی که بینی گوشتی یا استخوانی دارند مشابه است؛ اما باید بدانید که شما باید تک تک جزئیاتی که جراح گفته است را رعایت کنید تا در دوران نقاهت با مشکل خاصی روبه­رو نشوید:

مصرف مسکن

باید توجه کنید که درد، تورم و کبودی پس از عمل طبیعی هستند و شما با مصرف مسکن­هایی که جراح به شما تجویز کرده است؛ می­توانید روند بهبود را برای خود آسان­تر کنید. اگر در این دوران درد کمتری حس کنید؛ به سادگی بیشتری می­توانید سایر فعالیت­های لازم را انجام دهید و از این رو، روند بهبود شما سریع­تر خواهد بود.

استفاده از کمپرس آب سرد

دقت داشته باشید که شما باید تا سه روز اول بعد از عمل، کمپرس آب سرد و بعد از آن، کمپرس آب گرم را مورد استفاده قرار دهید تا کبودی­ها و تورم صورت شما به تدریج برطرف شوند. باید بدانید که در کمپرس آب سرد، یخ نباید به صورت مستقیم با محل جراحی در تماس باشد و همچنین در هر یک ساعت، نباید بیشتر از ده دقیقه از این کمپرس استفاده کنید.

دوران نقاهت بعد از عمل بینی چقدر است؟

 فشار وارد نکردن به بینی

در دوران نقاهت بعد از عمل بینی و همچنین پس از آن، شما نباید اجازه دهید که فشار زیادی به بینی شما وارد شوید. به طور مثال، تا چند هفته اول باید با دهان باز عطسه کنید و پس از سپری شدن دوران نقاهت نیز باید به مواردی نظیر عطسه و فین کردن، خندیدن و سایر چیزهایی که ممکن است به بینی شما فشار آورند مانند روبوسی کردن، توجه داشته باشید.

مصرف مایعات فراوان و عدم مصرف غذاهای جویدنی و ادویه های تند

در دوران نقاهت، شما باید مایعات فراوان و غذاهای آبکی زیادی مصرف کنید و از خوردن غذاهای سفت که نیز به جویدن زیاد دارند؛ پرهیز کنید. همچنین از مصرف ادویه زیاد نیز خودداری کنید.

استفاده از چسب

استفاده از چسب بعد از عمل را فراموش نکنید. این موضوع را باید تا دو ماه اول رعایت کنید تا بینی شما به فرم دلخواه برسد.

استراحت کردن

خوب است تا مدتی که دوران نقاهت شما سپری می­شود، فعالیت زیادی نداشته باشید. به ویژه یک هفته اول را به استراحت کامل اختصاص دهید. فعالیت فیزیکی بیش از حد، ممکن است نتیجه نهایی عمل را تغییر دهد و چندان رضایت­بخش نباشد.

دوران نقاهت بعد از عمل بینی چقدر است؟

نتیجه گیری

باید بدانید که نتیجه نهایی عمل بینی به مراقبت­هایی بستگی دارد که شما در دوران نقاهت خود انجام می­دهید. هر چه در این دوران به توصیه‌ها عمل کنید، از نتیجه عمل خود رضایت بیشتری خواهد داشت. لذا پزشک جراح خود را نیز فراموش نکنید و به صورت دائمی با وی در ارتباط باشید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب پس از عمل بینی، شما باید به مدت شش ماه تا دو سال صبر کنید. البته باید بدانید که نتیجه کلی بعد از دو ماه مشخص می­شود.

در دوران نقاهت بعد از عمل بینی، شما باید تا حد امکان از فعالیت­های زیاد پرهیز کنید؛ به تغذیه خود توجه کنید و شیوه خوابیدن خود را نیز تغییر دهید تا در نهایت، به نتیجه خوبی از عمل بینی دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که مراقبت­های پس از این عمل، هرگز تمام نمی­شوند و شما باید به صورت دائمی این مراقبت­ها را انجام دهید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج