اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۷۹۸۰
۴۳۲
۴۳۲
پ

پیرمرد رشتی شایسته تقدیر است نه توقیف

در شرایطی که خیلی‌ها دوست دارند بگویند مردم ایران غم زده هستند، چرا جلوی این پیرمرد و امثال او را می‌گیرد؟ واقعا جرم او چیست؟ اختلاس چای یا غرب زدگی؟ او که سنت زیبای رشتی را فریاد می‌زند.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: این روزها که حسابی بحث بازگشت "تتلو" به ایران و آهنگ جدید "ساسی مانکن" داغ است، نیروی انتظامی تصمیم گرفت شبکه اجتماعی "صادق بوقی" پیرمرد ۷۰ ساله رشتی را ببندند. 

پیرمرد رشتی شایسته تقدیر است نه توقیف

داستان از این قرار است که این پیرمرد در بازار سنتی رشت، آواز می‌خواند و می‌رقصید و حالا خبر رسیده است که صفحه او و  ۱۲ صفحه از کانال‌هایی که فضای اجتماعی استان گیلان و شهر رشت را پوشش می‌داده‌اند، به دلیل انتشار ویدئوی صادق بوقی بسته شده‌اند.

واقعا دلیل این تصمیم را نمی‌فهمم و احتمالا بسیاری از مردم هم بعد از خواندن این خبر با خود گفتند که صفحه این پیرمرد را چرا بستند؟ الان کسی نمی‌پرسد چرا تتلو را بازداشت کرده‌اید؟ البته در مورد حکم احتمالی او هزاران حرف وجود دارد و امیدوارم به ابد و یک روز و یا بدتر از آن دچار نشود. 

شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور به گونه‌ای است که زیاد نمی‌شود به دنبال حال خوب گشت. مردم آنقدر در تورم و گرانی غرق شده‌اند که وقتی از شادی با آنها حرف می‌زنی، می‌گویند: گشتیم نبود، نگرد نیست.

حالا در این شرایط یک پیرمرد تمام تلاشش را می‌کند تا حال این مردم خوب شود. صادق بوقی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفته است:« من فقط شادی مردم را می‌خواهم و تلاش می‌کنم روحیه آنان عوض شود.» او  ۷۰ سال سن دارد می‌گوید ۵۰ سال برای فوتبال بوق زدم اگر عمری باقی بماند ۱۰ سال هم برای ایران می‌زنم، چون من یک ایرانی واقعی هستم.

ما که در شبکه‌های اجتماعی فیلم‌های او را می‌دیدیم، حال‌مان خوب می‌شد انگار یک نوشیدنی انرژی‌زا خورده‌ایم و مطمئنم که مردم رشت با دیدن او و با بودن در کنار صادق بوقی، با حال خوب به خانه می‌روند. 

شاید همین چند لحظه خواندن و رقصیدن، جلوی یک دعوای خانوادگی را گرفته است. شاید باعث آشتی دو نفر با هم شده است. 

در شرایطی که خیلی‌ها دوست دارند بگویند مردم ایران غم زده هستند، چرا جلوی این پیرمرد و امثال او را می‌گیرد؟ واقعا جرم او چیست؟ اختلاس چای یا غرب زدگی؟ او که سنت زیبای رشتی را فریاد می‌زند.

تازه باید به این نکته هم توجه داشت آواز خواندن و رقصیدن بخشی از فرهنگ مردم شمال و همچنین جنوب ایران است. شما وقتی در بازار رشت قدم می‌زنی انگار در حال شنیدن یک سنفونی منظم هستی. مغازه‌دارها و دستفروش‌ها با کلامی آهنگین کالای خود را تبلیغ می‌کنند. 

صحنه‌های مشابه همین رقص صادق بوقی بارها و بارها در همین صداوسیما اتفاق افتاده و به هیچکس هم برنخورده. 

جامعه در مورد بازداشت تتلو و یا مخالفت با آهنگ تازه ساسی مانکن خیلی سوال ندارد. اما در مورد این پیرمرد رشتی سوال‌های زیادی وجود دارد که مهم‌ترین آن این است که مگر اینها با شادی و حال خوب مردم مخالف هستند؟ 

امیدوارم به زودی خبر بازگشت صفحه این پیرمرد و ادامه کار او باشیم. او شایسته تقدیر است نه توقیف!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج