۱۳۷۸۲۰۲
۳۸۹
۳۸۹
پ

رپورتاژ آگهی

مقایسه استانبول و آنتالیا برای سفر تفریحی ایرانیان

اگر شما نیز در انتخاب میان این مقصد برای سفر دچار تردید شده‌اید و تصمیم‌گیری برایتان دشوار شده است پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا بشتر به مقایسه این دو شهر برای سفر تفریحی بپردازیم.

استانبول و آنتالیا هر دو از محبوب‌‌ترین مقاصد سفر برای ایرانیان هستند. به همین دلیل انتخاب میان این دو شهر برای مسافرت به دلیل جذابیت‌های خاصی که دارند خیلی دشوار خواهد بود. پیش از هر اقدامی برای سفر گردشگران باید هدف خود را مشخص کنند سپس با بررسی و مقایسه جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها، امکانات تفریحی، هزینه‌های حمل‌و‌نقل، آب‌و‌هوا و... متناسب با شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب نمایند. اگر شما نیز در انتخاب میان این مقصد برای سفر دچار تردید شده‌اید و تصمیم‌گیری برایتان دشوار شده است پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا بشتر به مقایسه این دو شهر برای سفر تفریحی بپردازیم. 

مقایسه استانبول و آنتالیا برای سفر تفریحی ایرانیان

  • مقایسه کلی دو شهر آنتالیا و استانبول

قبل از هر نوع بررسی تخصصی بهتر است که نگاه کلی به این دو شهر داشته باشیم. استانبول بزرگترین شهر ترکیه محسوب‌ می‌شود و به دلیل جاذبه‌های گردشگری و اقتصادی که دارد بسیار مشهور است. به طوری که از آن به‌عنوان پایتخت گردشگری ترکیه یاد‌ می‌کنند. این شهر جز ۱۰ شهر پربازدید جهان است. در مقابل آنتالیا قرار گرفته، شهری ساحلی که در کنار دریای مدیترانه و جنوب غربی ترکیه واقع شده است. این شهر بزرگ به‌اندازه استانبول جمعیت ندارد و‌ می‌تواند مقصد مناسبی برای استراحت و تفریحات آبی باشد.

  • مقایسه استانبول و آنتالیا از نظر آب و هوا

این دو شهر دارای آب‌وهوای مشابهی هستند. اما موقعیت جغرافیایی آنتالیا موجب شده که تابستان‌های گرمتری نسبت به استانبول داشته باشند. آنتالیا و استانبول دارای زمستان‌های معتدلی هستند و در هر دو شهر امکان استفاده از تفریحات آبی وجود ندارد. به عبارتی‌ می‌توان گفت بهار و تابستان بهترین فصل برای سفر به استانبول و آنتالیا هستند. در پاییز نیز هر دو شهر شاهد بارندگی‌های بسیاری هستند؛ بنابراین اگر بخواهیم آن‌ها را از نظر شرایط آب‌وهوایی مقایسه کنیم وضعیت تقریبا یکسانی دارند.

  • مقایسه استانبول و آنتالیا از نظر جاذبه‌های طبیعی

برای افرادی که علاقه‌مند به جاذبه‌های طبیعی و طبیعت‌گردی هستند این دو شهر‌ می‌توانند انتخاب‌های بسیار مناسبی باشند. اما در این میان آنتالیا به دلیل جنگل‌های انبوه، سواحل بی‌نظیر و اقلیم مدیترانه‌ای که دارد از این نظر دارای طرفداران بسیاری است. البته استانبول نیز به دلیل وجود جنگل بلگراد، تنگه بسفر و سواحل دریای سیاه طبیعتی چشم‌نواز دارد.

  • مقایسه استانبول و آنتالیا از نظر جاذبه‌های تاریخی

آنالیا نیز همانند استانبول یکی از قدیمی‌‌ترین شهرهای ترکیه است و شکل‌گیری آن به ۱۵۰ سال پیش از میلاد مسیح مربوط‌ می‌شود. از این رو در این شهر قدیمی نیز جاذبه‌های تاریخی بسیاری وجود دارد.  اما در مقایسه این جاذبه‌های تاریخی نسبت به استانبول، استانبول دارای قدمت بیشتری است و از زمان حکومت بیزانس تا عثمانی حوادث مختلفی را گذرانده و دارای اماکن تاریخی و آثار باستانی ارزشمند بسیاری است؛ بنابراین گردشگران با سفر به استانبول بیشتر‌ می‌توانند با فرهنگ و تاریخ ترکیه آشنا شوند.

مقایسه استانبول و آنتالیا برای سفر تفریحی ایرانیان

  • مقایسه استانبول و آنتالیا از نظر هتل‌ها

هتل‌های استانبول و آنتالیا به دلیل ماهیت گردشگری خاصی که هر یک از این دو شهر دارند با یکدیگر متفاوت هستند. استانبول مملو از جاذبه‌های گردشگری و تفریحات است و افرادی که به استانبول سفر‌ می‌کنند معمولا از صبح تا پاسی از شب مشغول گذشت و گذار در این شهر و میل نمودن غذاهای خیابانی آن هستند، بنابراین تنها ساعات پایانی شب را به هتل باز می‌گردند؛ بنابراین باید هتلی را انتخاب کنند که ضمن کیفیت و تنوع خدمات دارای دسترس‌پذیری مناسبی به نقاط مختلف شهر باشد تا گردشگران بتوانند با دیدن جاذبه‌های بیشتر سفر لذت‌بخش‌تری داشته باشند.

 این در حالی است که در آنتالیا هتل‌ها اکثر در نزدیکی سواحل دریای مدیترانه ساخته شده‌اند و این شهر محل مناسبی برای تفریح در سواحل است. از این رو هتل دارای اهمیت بیشتری برای مسافرانی است که آنتالیا را انتخاب‌ می‌کنند. با توجه به اینکه رستوران و جاذبه‌های گردشگری جذابی در اطراف هتل‌های لوکس آنتالیا وجود ندارد در سفر به این شهر هتل‌های یوآل که انواع امکانات و خدمات تفریحی مانند رستوران ،کافه، استخر، مرکز اسپا، پارک آبی و ساحل اختصاصی را ارائه‌ می‌دهند انتخاب ایده‌ال تری برای اقامت هستند.

  • مقایسه استانبول و آنتالیا از نظر تنوع غذایی

تست غذاهای بین‌المللی و سنتی هر شهر یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های هر سفری است. استانبول و آنتالیا دارای تنوع غذایی و رستوران‌های بسیاری هستند و با سفر به هر یک از این دو شهر‌ می‌توانید لذیذترین غذاهای محلی ترکی را امتحان کنید. اما اگر بخواهیم این دو شهر را از نظر کیفیت رستوران‌ها و تنوع غذا بررسی کنیم قطعا استانبول وضعیت بهتری نسبت به آنتالیا دارد. در خیابان‌ها و محلات مختلف استانبول رستوران، کافه و دکه‌های غذاهای خیابانی متعددی وجود دارد که لذیذترین غذاها و فست‌فودهای ترکی را با عطر و طعمی بی‌نظیر ارائه‌ می‌دهند؛ بنابراین از نظر شکم گردی قطعا استانبول انتخاب بهتری است.

مقایسه استانبول و آنتالیا برای سفر تفریحی ایرانیان

  • مقایسه استانبول و آنتالیا از نظر سیستم حمل و نقل عمومی

هر دو شهر استانبول و آنتالیا دارای فرودگاه بین‌المللی هستند، بنابراین به‌راحتی از طریق پرواز خارجی‌ می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید؛ اما اگر بخواهیم از نظر سیستم حمل و نقل آن‌ها را مقایسه کنیم در استانبول سیستم حمل و نقل عمومی دارای تنوع بیشتری است و گردشگران‌ می‌توانند با استفاده از مترو، اتوبوس و تاکسی در سطح شهر تردد داشته باشند. اما آنتالیا شهر کوچکی است که جابه‌جایی در آن تنها از طریق تاکسی و اتوبوس امکان‌پذیر است و به دلیل فاصله کم جاذبه‌ها هزینه‌های حمل و نقل در آن کمتر است. اما برای سفر طولانی مدت به این شهرها بهتر است که استانبول کارت یا آنتالیا کارت تهیه کنید تا هزینه‌های حمل و نقل خود را کاهش دهید. به طور کلی هزینه حمل و نقل عمومی در هر دو شهر وضعیت مشابه و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

مقایسه استانبول و آنتالیا برای سفر تفریحی ایرانیان

آنتالیا بهتر است یا استانبول ؟

اکنون که این دو شهر را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده‌ایم در پایان باید بگوییم همه چیز به هدف شما از سفر بستگی دارد. سفر به استانبول و آنتالیا هر یک به دلیل جاذبه‌های منحصربه‌فردی که دارد‌ می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد؛ بنابراین با در نظر گرفتن این فاکتورها و سلیقه و شرایط خود‌ می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید که برای خرید بلیط تهران استانبول اقدام کنید یا به مقصد آنتالیا. هر کدام از این بلیط‌ها را که انتخاب‌ می‌کنید‌ می‌توانید برای خرید آن و مقایسه قیمت آن مسیر پروازی در ایرلاین‌های مختلف و خرید ارزان‌‌ترین بلیط هواپیما به اسنپ تریپ مراجعه کنید. مجموعه ما در تمامی مراحل سفر از جمله خرید بلیط رفت و برگشت، رزرو هتل و... همواره در کنار شماست تا بتوانید سفری به یادماندنی داشته باشید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج