اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۸۷۵۳
۱۵۸۳
۱۵۸۳
پ

ناوچه‌ اسرائیلی که موشک کروز ایران به آن برخورد کرد!

ناوچه کلاس ساعر ۵ که اسم آن با جنگ سال ۲۰۰۶ حزب الله با اسرائیل بر سر زبان ها افتاد و یک فروند از این شناور بوسیله موشک نور مورد اصابت قرار گرفت جزو کروت های مدرن اسرائیلی به حساب می آید که توسط دو کمپانی Northrop Grumman Ship Systems و Ingalls Shipbuilding ساخته شده است.

کانال خبری پارتیزان نوشت: ناوچه کلاس ساعر ۵ که اسم آن با جنگ سال ۲۰۰۶ حزب الله با اسرائیل بر سر زبان ها افتاد و یک فروند از این شناور بوسیله موشک نور مورد اصابت قرار گرفت جزو کروت های مدرن اسرائیلی به حساب می آید که توسط دو کمپانی Northrop Grumman Ship Systems و Ingalls Shipbuilding ساخته شده است.

این کروت با قیمت هر فروند ۲۶۰ میلیون دلار دارای وزن فول لود ۱۲۷۵ تن از دو موتور دیزل MTU V۱۲ ۱۱۶۳ TB۸۲ و یک موتور گازی جنرال الکتریک LM۲۵۰۰ بهره می برد که سرعت آن با موتور دیزل ۳۷ کیلومتر بر ساعت و با موتور گازی ۶۱ کیلومتر بر ساعت است.

کروت های کلاس ساعر ۵ از یک رادار آرایه فازی چند منظوره اسکن الکترونیک چرخشی EL/M-۲۲۵۸ ALPHA باند S در ناوچه های هانیت و ایلات و از یک رادار آرایه فازی اسکن الکترونیک EL/M ۲۲۴۸ MF-STAR باند S در ناوچه لاهاو استفاده می کنند. لازم به ذکر است که شناورهای این کلاس همگی از رادار کنترل آتش Elta EL/M-۲۲۲۱ بهره می برند.

ناوچه‌ اسرائیلی که موشک کروز ایران به آن برخورد کرد!

کروت های کلاس ساعر به یک سونار تایپ ۷۹۶ ساخت شرکت EDO و یک سونار ساخت شرکت رافائل ، دیکوهای اژدر AN/SLQ-۲۵ Nixie ساخت شرکت Argon ST ، پرتاب کننده های فریب موشک Deseaver ساخت شرکت البیت سیستمز ، سیستم مسدودکننده امواج رادیویی ساخت شرکت رافائل ، سیستم های دریافت کننده هشدار راداری NS-۹۰۰۳A/۹۰۰۵ ساخت شرکت Elisra مجهز می باشند.

ناوچه های کلاس ساعر ۵ همچنین از دو لانچر چهارتایی موشک هارپون ، ۳۲ سیلو عمودی برای نسخه دریاپایه سامانه پدافندی باراک ۸ ، ۱ سامانه دفاع نقطه ای فالانکس ، ۲ توپ ۲۵ میلی متری تایفون ، ۶ تیوپ اژدر ۳۲۴ میلی متری مارک ۴۶ و یک بالگرد برخوردار هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج