adexo3
۱۳۷۸۹۲۸
۲۶۳
۲۶۳
پ

سیاست‌های مهاجرتی و پناهندگی اروپا تغییر می‌کند

یک سیستم غربالگری جدید و اجباری در تمام مرزها و همه ورودی‌ها به اتحادیه اروپا به اجرا گذاشته می‌شود، کنترل‌های مرزی در قبال ورود مهاجران به اتحادیه اروپا تشدید می‌شود و در نزدیکی مرزها نیز مراکزی برای بازگرداندن سریع‌تر افرادی که حق پناهندگی ندارند، ایجاد می‌شود.

یورو نیوز: یک سیستم غربالگری جدید و اجباری در تمام مرزها و همه ورودی‌ها به اتحادیه اروپا به اجرا گذاشته می‌شود، کنترل‌های مرزی در قبال ورود مهاجران به اتحادیه اروپا تشدید می‌شود و در نزدیکی مرزها نیز مراکزی برای بازگرداندن سریع‌تر افرادی که حق پناهندگی ندارند، ایجاد می‌شود.

 پس از سال‌ها بحث و گفتگو میان نمایندگان پارلمان اروپا و کشورهای عضو اتحادیه سرانجام بامداد چهارشنبه ۲۰ دسامبر پس از مذاکرات نهایی که تمام شب به طول انجامید، کشورهای اروپایی بر سر اصلاحات گسترده سیاست‌های مهاجرتی به توافق دست یافتند. توافقی که بلافاصله از سوی مدافعان حقوق بشر محکوم شد.

اکنون این اصلاحات که ایلوا یوهانسون، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا توافق بر سر آن را «یک لحظه تاریخی» توصیف کرد، باید به طور رسمی از سوی شورا و پارلمان اروپا تأیید شود.

در بیانیه شورای اتحادیه اروپا دراین باره آمده است: «پنج قانونی که ریاست اسپانیایی شورای اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا بر سر آن توافق کردند، مراحل مدیریت پناهندگی و مهاجرت را شامل می‌شوند. از غربالگری مهاجران غیرقانونی هنگام ورود آنها به اتحادیه اروپا گرفته تا ثبت داده‌های بیومتریک، رویه‌های ایجاد پرونده‌های درخواست پناهندگی و رسیدگی به آنها، قوانین مربوط به تعیین اینکه کدام کشور عضو مسئول رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی است و درنهایت همکاری و همبستگی میان کشورهای عضو در نحوه رسیدگی به شرایط بحرانی از جمله در موارد ابزارسازی مهاجران.»

 بیانیه می‌افزاید: «این قوانین، پس از تصویب در پارلمان‌های ملی کشورهای عضو، سیستم پناهندگی اروپا را موثرتر خواهد کرد و باعث افزایش همبستگی میان اعضا از مسیر کاهش بار مشکلات روی کشورهای عضوی می‌شود که اکثر مهاجران به آنجا می‌رسند.»

پیش‌نویس این اصلاحات در سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی از سوی کمیسیون اروپا پیشنهاد شده بود تا پس از شکست مذاکرات قبلی در سال ۲۰۱۶ میلادی، تلاش جدیدی برای بازنگری در قوانین اروپایی در موضوع پناهدگی و مهاجرت آغاز شود.

بر اساس این قانون، یک سیستم غربالگری جدید و اجباری در تمام مرزها و همه ورودی‌ها به اتحادیه اروپا به اجرا گذاشته می‌شود، کنترل‌های مرزی در قبال ورود مهاجران به اتحادیه اروپا تشدید می‌شود و در نزدیکی مرزها نیز مراکزی برای بازگرداندن سریع‌تر افرادی که حق پناهندگی ندارند، ایجاد می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج