اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۹۰۹۶
۱۱۰۵
۱۱۰۵
پ

پیام بازیگر مشهور سینما به مناسبت یلدا

شب یلدا مراسم اسطوره‌ای و ملی ایرانی است؛ همان‌گونه که ایرانیان روزهای بسیاری را در طول سال جشن می‌گرفتند و آیین‌های مختلفی داشتند در شب چله هم دور هم جمع می‌شدند تا به باور ایرانی، تولد خورشید و مهر را که پس از طولانی‌ترین شب سال است، جشن بگیرند.

جام جم-علی نصیریان: شب یلدا مراسم اسطوره‌ای و ملی ایرانی است؛ همان‌گونه که ایرانیان روزهای بسیاری را در طول سال جشن می‌گرفتند و آیین‌های مختلفی داشتند در شب چله هم دور هم جمع می‌شدند تا به باور ایرانی، تولد خورشید و مهر را که پس از طولانی‌ترین شب سال است، جشن بگیرند.

اما مهم‌ترین موضوع در شب یلدا، دورهمی‌های‌است که شکل می‌گیرد و نشان از همبستگی، حمایت و کمک به یکدیگر دارد. این دورهمی‌ها برای تسلی و دلداری همدیگر است تا در کنارهم شادی و نشاط داشته باشیم. مهم‌ترین بخش آن هم این است که کوچک‌ترها دور بزرگ‌ترها جمع می‌شدند، یعنی بزرگ‌ترها همان‌طور که در روحیه ایرانی به‌عنوان برکت خانه هستند، فرزندان و نوادگان پیش آنها می‌رفتند تا در این شب اسطوره‌ای، احترام به بزرگ‌تر و عبور ازاین شب طولانی رابا هم جشن بگیرند.خوشبختانه مردم ایران هنوز آیین‌های باستانی خود را جشن می‌گیرند و الان هم در مراسمی مثل شب یلدا و نوروز گردهم جمع می‌شوند و جشن می‌گیرند. این مسأله مهمی است، زیرا با وجود مشکلات بسیار، مردم ما نیاز دارند دورهم جمع شوند تا به یکدیگر دلگرمی و آرامش دهند، زیرا این جمع شدن و تسلی خاطر دادن می‌تواند به ما کمک کند تا از این روزهای سخت عبور کنیم. فکر می‌کنم نیاکان ما هم با ترویج چنین مراسمی و با شعر خواندن، قصه گفتن و به حافظ پناه بردن تلاش می‌کردند چنین آرامشی را بین مردم ترویج دهند.به نظرم باید در این شب‌های آیینی گردهم جمع شویم و البته در این روزهای سخت پرهیز کنیم از گستردن سفره‌های رنگارنگ، زیرا منظور از شب چله، دور هم بودن است. یادم می‌آید در قدیم خانواده‌ها دور هم جمع می‌شدند و با هرآنچه داشتند از هم پذیرایی می‌کردند. من هم در این فرصت برای همه مردم ایران درود می‌فرستم و برای همه سلامتی و سرافرازی طلب می‌کنم و امیدوارم در این شب که دور هم جمع شدیم برای این‌که کوچک‌ترها یاد بگیرند و با سنت‌های ایرانی بیشتر آشنا شوند حتما حافظ بخوانیم تا بچه‌ها و نسل آینده بیشتر با شعر و کتاب مأنوس شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج