۱۳۸۰۳۲۸
۱۱۸۴
۱۱۸۴
پ

ماجرای پلمب ۱۹۵ آرایشگاه در یک شهر

مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با هشدار به افزایش آرایشگاه های متخلف در استان گفت: ۱۹۵ آرایشگاه متخلف که عمل غیرقانونی زیبایی انجام می دادند در سال جاری تعطیل شدند.

ایرنا: مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با هشدار به افزایش آرایشگاه های متخلف در استان گفت: ۱۹۵ آرایشگاه متخلف که عمل غیرقانونی زیبایی انجام می دادند در سال جاری تعطیل شدند.

زیبایی یکی از اهداف افراد است اما برخی برای به دست آوردن زیبایی ظاهری، پوست و صورت خود را بدون در نظرگرفتن عواقب آن به تیغ جراحی و زیبایی سازی ها می سپارند.

امروزه دخالت افراد غیر متخصص در حوزه زیبایی و حتی ورود برخی پزشکان با رشته‌های غیرمرتبط به حوزه زیبایی از جمله تخلفاتی است که تعداد آنها به روبه افزایش است.

تخلفاتی که به خصوص در حوزه پوست و زییایی به صورت روزانه در سراسر کشور اطلاع رسانی می شود نشان از افزایش تمایل به نوعی "جنون زیبایی" در بین افراد متقاضی دارد.

۳۰ درصد آرایشگاه های متخلف شهرستان بویراحمد تعطیل شدند

در این میان گروهی از این آرایشگاه های غیرمتخصص با شگردهای خاص خود از این آب گل‌آلود ماهی گرفته و البته دراین میان متقاضیانی هستند که با تقاضای عمل‌های به ظاهر زیبایی، به سلامت و حتی زیبایی خود پایان می‌دهند.

۱۹۵ آرایشگاه متخلف در کهگیلویه و بویراحمد پلمب شدند

مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان افزایش شمار آرایشگاه های مختلف در استان به خصوص شهرستان بویراحمد اظهار کرد: از ۱۹۵ آرایشگاه متخلف در استان، ۱۷۷ مورد در شهرستان بویراحمد هستند که ۱۵۰ تا زنانه و مابقی مردانه هستند.

"حامد اردکانی" با اشاره به تعطیلی ۳۰ درصد از آرایشگاه های این شهرستان ادامه داد: ۵۳۰ آرایشگاه فقط در شهرستان بویراحمد فعالیت دارد که ۳۴۵ تا زنانه و ۱۹۵ آرایشگاه مردانه است و از این تعداد ۱۷۷ مورد (حدود ۳۰ درصد) بدلیل تخلف تعطیل شدند.

اردکانی ادامه داد: از ۱۷۷ آرایشگاه متخلف ، ۱۵۰ مورد زنانه و مابقی مردانه است که ۸۵ درصد آنها به تعزیرات معرفی شدند و ۱۲ تا با معرفی به دادگاه تشکیل پرنده قضایی برای آنها انجام شد.

وی با اشاره به آسیب دیدگی شاکیان آرایشگاه های متخلف گفت:۱۲نفر شاکی آرایشگاه های متخلف که پرونده آنها در حال پیگیری است ،۴۰ درصد بینایی خود را از دست دادند و بقیه لب و یا ابروی خود را از دست دادهو یا صورتشان چروک زده یا زخم هایی بر صورت آنها نمایان شد.

پیش تر "بهنام نیازی" رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در یک سال اخیر با مشکلات زیادی در امر بهداشت و درمان مواجه بوده ایم که در این مدت از ۵۰ مورد اماکن زیرزمینی غیرمجاز ،۱۵۰ آرایشگاه متخلف پلمب شدند.

مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به درخواست عمل زیبایی پوست به خصوص فشیال پوست، تاکید کرد: فشیال پوست (Facial Skin) را آرایشگاه ها نباید انجام دهند مگر اینکه تحت نظر متخصص پوست اینکار انجام شود اگرچه باز تخلفاتی در این بخش وجود خواهد داشت.

اردکانی یادآور شد: فشیال پوست یا فرایندهای تخصصی که بر روی پوست افراد انجام می شود و منجر به خراش و زخم آن می شود که ارائه این خدمات در سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها مجاز نبوده بلکه باید توسط متخصص پوست یا تحت نظر وی انجام شود.

وی گفت: این آرایشگاه ها معمولان فعالیت های خود را به صورت زیرزمینی و غیرقانونی انجام می دهند که با آگاهی بهداشت از فعالیت این مراکز بلافاصله آنها تعطیل خواهند شد.

مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: آرایشگاهی که بداند فعالیت آن تحت نظارت بهداشت محیط است تخلف های آنها کمتر خواهد بود به همین خاطر فعالیت های تخصصی زیبایی را به صورت زیرزمینی و غیرقانونی و دور از دسترس کارشناسان بهداشتی انجام می دهند.

اردکانی با اشاره به برخورد قانونی با آرایشگاه متخلفی در استان گفت: آرایشگاهی هم استانی که نتوانست درخواست خانمی مبنی بر کاشت مو یادیگر فعالیت های کم مویی را برآورده کند با شکایت از ایشان حکم جریمه ۱۰۰ میلیون تومان دیه برای وی صادر شد.

وی ادامه داد: با توجه به عواقب قانونی این تخلفات، آرایشگاه های متخلف فعالیت های غیرقانونی خود را به صورت زیرزمینی انجام می دهند.

مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: مردم با آگاهی خدمات زیبایی درخواستی را از مراکز قانونی که زیر نظر پزشک متخصص است دنبال کنند چرا که مسوولیت این کار برعهده پزشک است و این پزشک پاسخگوی هر تخلف است.

تخلفات بهداشتی و درمانی را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند

اردکانی با اشاره به پیگیری شکایت های مردمی گفت: افرادی که شاکی مراکز بهداشتی،درمانی، دارویی و حتی آرایشگاه های زیرزمینی هستند شکایت خود را در ابتدا در سامانه ۱۹۰ ثبت و پیگیری کنند چرا که شکایت از طریق این سامانه کشوری با نظارت های فرا استانی انجام شده و دخالت ها در آن کمتر شده و نتیجه گیری آن زودتر و مطمئن تر خواهد بود.

وی با اشاره به تعداد شکایت ها از طریق این سامانه گفت: در ۶ ماهه سالجاری بیش از ۳۰۰ مورد شکایت ثبت شد که بیشتر آنها مربوط به مواد غذایی بود.

در استان کهگیلویه و بویراحمد۸۷۹ آرایشگاه زنانه و ۵۷۷ مردانه فعالیت دارند که درسال جاری ۱۹۵ آرایشگاه متخلف تعطیل شدند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج