۱۳۸۰۳۶۷
۴۸۸۳۰
۴۸۸۳۰
پ

با بزرگترین نژاد سگ در ایران آشنا شوید!

سگ قفقازی شاهسون دارای جثه بسیار بزرگ و قدرتمند است. با این که سرزمین قفقاز بعد از قرارداد ترکمانچای به روسیه تعلق گرفته، آن‌ها از وجود این گونه بی‌خبر بودند اما متاسفانه این گونه ایرانی، در نهایت به اشتباه در کشور روسیه ثبت شده است.

خبرآنلاین: سگ قفقازی شاهسون دارای جثه بسیار بزرگ و قدرتمند است. با این که سرزمین قفقاز بعد از قرارداد ترکمانچای به روسیه تعلق گرفته، آن‌ها از وجود این گونه بی‌خبر بودند اما متاسفانه این گونه ایرانی، در نهایت به اشتباه در کشور روسیه ثبت شده است.

این سگ که در شمال غربی ایران یافت می‌شود، توسط طوایف شاهسون به عنوان نگهبان سکونتگاه‌ها و دام‌ها پرورش داده می‌شود. گرچه ماستیف شاهسون در خارج از منطقه بومی خود بسیار کمیاب و ناشناخته است، اما گفته می‌شود این نژاد دارای جمعیتی سالم تقریباً برابر با ۳۰۰۰ نمونه در ایران است.

سگ غفقازی شاهسون که خانواده سگ مازندرانی ایرانی و همچنین سگ اوچارکای قفقازی که از آن سرچشمه می‌گیرد، نزدیک است، از قرن هفدهم میلادی که توسط جنگجویان شاهسون برای محافظت از آن استفاده شد، خالص و بدون تغییر باقی مانده است.

سگ غفقازی ایرانی، در مرز شمالی فارس از آن زمان، نگهبان و همدم عشایر شاهسون بوده و کاروان‌های آنان را از نزدیک دنبال می‌کند و از مردم، شتر و گوسفندان در برابر حیوانات وحشی و دزد محافظت می‌کند. ماستیف‌های شاهسون آهسته حرکت می‌کنند و آرام به نظر می‌رسند، تقریباً به مناظری که آنها را احاطه کرده است علاقه‌ای ندارند، اما این سگ‌های قدرتمند زمانی که نیاز به دفاع بسیار سریع واکنش نشان می‌دهند.

با بزرگترین نژاد سگ در ایران آشنا شوید!

این نژاد باستانی که توسط بسیاری به سادگی یک زیرنوع منطقه‌ای از سگ چوپان قفقازی در نظر گرفته می‌شود، نه استاندارد شده است و نه به رسمیت شناخته شده است، بلکه بر اساس ظاهر فیزیکی، خلق و خو و توانایی‌های کاری به گونه‌ای ثابت پرورش داده می‌شود.

سگ قفقازی در عین تحمل و محافظت از سگ‌های آشنا در گله، می‌تواند نسبت به سگ‌های عجیب و غریب بسیار تهاجمی باشد و از درگیری حتی بدون تحریک نیز دریغ نمی‌کند. با این حال، اگرچه این نژاد بسیار دور افتاده و نسبت به غریبه‌ها مشکوک است، اما نسبت به افرادی که نمی‌شناسد بیش از حد شرورانه نیست و نشان می‌دهد که بین آن بازدیدکنندگان با نیت بد احتمالی و کسانی که هیچ تهدید واقعی برای قبیله ایجاد نمی‌کنند، خویشتن داری و توانایی زیادی دارد.

با بزرگترین نژاد سگ در ایران آشنا شوید!

مهربان با بچه ها، وفادار و محافظ

این سگ‌ها، سگ‌های قابل اعتماد و مطیع هستند که به دلیل هوش، قدرت و استقامت بسیار خود ارزشمند هستند. شاهسون قفقازی نژادی است استخوان‌دار با سر بزرگ و گردنی قوی، بدن آن‌ها بسیار عضلانی و قدرتمند است، اما نسبتاً لاغر و جمع و جور است، با پشتی صاف و پاهای بلند و محکم. برخی از نمونه‌ها گوش‌های بریده دارند، اما اکثریت سگ‌های شاهسون هستند.

پوشش غلیظ کاملاً ضد آب، ضخیم و زبر آن‌ها تمام طیف های رنگی را در بر می‌گیرد با این حال آن‌ها بیشتر دو رنگ‌، مانند سفید با تکه‌های بزرگ سیاه و بریندل با نشانه‌های سفید، اما با ارزش‌ترین رنگ‌ آن‌ها سفید یکدست، کرم، حنایی و خاکستری گرگی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج