۱۳۸۰۵۳۷
۱۲۱
۱۲۱
پ

رپورتاژ آگهی

تیرآهن هاش و انواع آن در بازار آهن

تیرآهن هاش در واقع به تیرآهن‌هایی گفته می‌شود که شکل ظاهری آن شبیه به H انگلیسی است.

تیرآهن هاش در واقع به تیرآهن‌هایی گفته می‌شود که شکل ظاهری آن شبیه به H  انگلیسی است. در تعریف این تیرآهن می‌توان گفت نوعی پروفیل نورد شده در ابعاد ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی متر و طول ۱۲ متر است که با استحکام بالا ساخته می‌شوند. این نوع تیرآهن با سایر تیرآهن‌های معمولی تفاوت زیادی دارد و مهم‌ترین وجه تفاوت آن در ظاهر، بال پهن و بلند آن است که گاهی به آن تیرآهن بال پهن نیز گفته می‌شود. این تیرآهن  دارای دو نوع سبک و سنگین است و تفاوت آن‌ها در میزان ضخامت‌شان است.

تیرآهن هاش و انواع آن در بازار آهن

تیرآهن هاش

این تیرآهن نخستین بار در شرکت بثلهم تولید شد و پس از آن به‌عنوان کاربردی‌ترین محصول آن شرکت به شمار می‌رفت. از آنجا که این محصول، به‌عنوان دستاوردی مهم در صنعت فولاد به‌شمار می‌رفت، به همین دلیل تحولی بزرگ در شرکت و صنعت ایجاد کرد. این تیرآهن در انواع ساختمان‌ها، مجتمع، سوله، آسمان خراش و حتی در زمان جنگ جهانی اول به‌عنوان ابزاری کاربردی به‌کار می‌رفت. پس از مدتی به‌دلیل پرطرفدار بودن و تقاضای زیاد، قیمت این محصول از سوی شرکت تولید کننده، افزایش یافت‌. در اینجا می‌خواهیم به انواع تیرآهن هاش اشاره کنیم:

تیرآهن سبک:  این تیرآهن از سایز ۱۰۰ تا ۱۰۰۰، ارتفاع ۹۶ الی۹۹۰ و طول ۱۰۰ الی ۳۰۰ میلی‌متر متغیر است.

تیرآهن سنگین: تولید تیرآهن سنگین باتوجه به اصول و استانداردهای فولاد کشور آلمان انجام می‌شود. ارتفاع این تیرآهن بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میل‌متر متغیر است. و طول بال آن نیز همانند تیر آهن سبک بین ۱۰۰ الی ۳۰۰ میلی‌متر می‌باشد.

تیرآهن فوق سنگین: این تیرآهن نیز همانند تیرآهن سنگین بر طبق اصول فولاد کشور آلمان ساخته شده است. ارتفاع این محصول ۱۲۰ میلی‌متر است و تا اندازه ۱۰۰۸ قابل تغییر است. طول بال آن نیز بزرگ‌تر از دو نوع بالایی می‌باشد. اندازه بال ۱۰۶ تا ۳۰۲ میلی‌متر است.

استعلام قیمت و خرید تیرآهن هاش

در صورتی که قصد خرید انواع تیرآهن را دارید می توانید برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت تیرآهن هاش با کارشناسان فروش این محصول در شرکت سورین کیان مهر اسپادانا تماس گرفته و یا از طریق سایت www.ahanbox.com اقدام نمایید.

مزایای به کارگیری از تیرآهن هاش

استفاده و به کارگیری این وسیله فولادی مزایایی دارد. برخی کاربردهای آن در صنعت و امور مربوط به ساختمان‌سازی است. همچنین این تیرآهن برای ساخت ساختمان‌های ضد زلزله به‌کار گرفته می‌شود. زیرا این تیرآهن نسبت به سایر تیرآهن‌ها، مقدار تنش کمتری را منتقل می‌کند. از دیگر کاربردهای این آهن می‌توان به صنعت برج سازی، پل‌ها و پالایشگاه اشاره کرد. برخی مزایای این تیرآهن عبارت است از:

۱)مقاوم بودن این تیرآهن در برابر رانش زمین، نیروهای حرکتی و برشی.

۲) به دلیل سرعت بالای نصب این تیرآهن، اغلب پروژه‌های ساختمانی در مدت زمانی کوتاه انجام می‌شود.

۳)  سطح این تیرآهن به‌دلیل پهن بودن و بزرگی آن، کاربرد زیادی در ساخت ستون و تکیه‌گاه دارد.

تیرآهن هاش و انواع آن در بازار آهن

جمع‌بندی:

ما در این مقاله سعی کردیم مطالبی را جهت شناخت بیشتر تیرآهن هاش، مزایا و کاربرد آن ارائه دهیم. همان‌طورکه‌ پیش‌تر گفتیم، تیرآهن‌ها در صنعت ساختمان‌سازی، راه سازی، پل سازی و... کاربرد دارند. از دو نوع اصلی تیرآهن‌ها می‌توان به هاش و معمولی اشاره کرد. جهت تهیه و اطلاع از قیمت انواع مختلف مقاطع فولادی به مجموعه آهن باکس مراجعه کنید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج