۱۳۸۱۲۴۲
۱۴۸
۱۴۸
پ

چگونه بفهمیم زمان برگشت کودک بیمار به مدرسه فرا رسیده؟

برگشت زودهنگام کودک بیمار به مدرسه می‌تواند بهبود او را به تعویق بیندازد و سایر دانش‌آموزان را هم مستعد ابتلا به ویروس کند. دستورالعمل‌های زیر به شما در تصمیم‌گیری برای برگشت فرزندتان به مدرسه کمک می‌کنند:

دیجی‌کالا مگ: برگشت زودهنگام کودک بیمار به مدرسه می‌تواند بهبود او را به تعویق بیندازد و سایر دانش‌آموزان را هم مستعد ابتلا به ویروس کند. دستورالعمل‌های زیر به شما در تصمیم‌گیری برای برگشت فرزندتان به مدرسه کمک می‌کنند:

۱تب

 اگر دمای بدن کودک بالاتر ۳۸ درجه‌ سانتی‌گراد است، بهتر است او را در خانه نگه دارید. تب نشان می‌دهد که بدن در حال مبارزه با عفونت است و کودک می‌تواند ویروس را به دیگران منتقل ‌کند. هنگامی که تب به‌مدت حداقل ۲۴ ساعت بدون دارو کنترل شد، می‌توانید فرزندتان را به مدرسه بفرستید. با این حال، اگر علایمی مانند اسهال، استفراغ یا سرفه‌  مداوم ادامه داشت، لازم  است کودک همچنان در خانه بماند. 

۲ استفراغ و اسهال

استفراغ و اسهال دلایل خوبی برای غیبت از مدرسه است. مقابله با این علایم در مدرسه دشوار است. از سوی دیگر، وجود این علایم نشان می‌دهد که کودک هنوز می‌تواند عفونت را به دیگران منتقل کند. علاوه بر این، در کودکان خردسال، اسهال و استفراغ مکرر ممکن است رعایت بهداشت را دشوار کند و خطر گسترش عفونت را افزایش دهد. قبل از این‌که فرزندتان را به مدرسه برگردانید، باید حداقل ۲۴ ساعت از آخرین اسهال یا استفراغ  گذشته باشد.

۳ خستگی

 اگر فرزندتان پشت میز می‌خوابد یا به‌شدت خسته به نظر می‌رسد، بعید است که از نشستن سر کلاس درس سود ببرد. تا زمانی که این مشکل برطرف نشده است، از فرستادن او به مدرسه خودداری کنید. در این شرایط، مطمئن شوید که کودک به اندازه‌  کافی مایعات بنوشد و استراحت کند. 

۴ گلودرد یا سرفه‌ مداوم

 سرفه‌  مداوم احتمالا در کلاس درس اختلال ایجاد می‌کند. همچنین یکی از راه‌های اصلی انتشار ویروس است. اگر کودک شما از گلودرد شدید و سرفه‌های مداوم شکایت دارد، او را تا زمانی که سرفه تقریبا برطرف یا به‌راحتی کنترل شود در خانه نگه دارید.

۵ بثورات پوستی و آبریزش از چشم‌ها

 کنترل قرمزی، خارش و آبریزش چشم‌ها در مدرسه دشوار است و می‌تواند حواس کودک را از یادگیری منحرف کند. در بعضی موارد، بثورات پوستی ممکن است نشانه‌ عفونت دیگری باشد، بنابراین بهتر است فرزندتان را نزد پزشک ببرید. 

۶ درد

 گوش درد، معده درد، سردرد و بدن درد اغلب نشان می‌دهد که کودک هنوز در حال مبارزه با آنفلوآنزاست و می‌تواند به‌راحتی ویروس را به سایر دانش‌آموزان منتقل کند. بنابراین، بهتر است تا زمانی که درد یا ناراحتی از بین نرفته است در خانه بماند.

۷ ظاهر کودک

آیا فرزندتان رنگ‌پریده و خسته به نظر می‌رسد؟ آیا بی‌قرار است و تمایلی به انجام فعالیت‌های عادی روزانه ندارد؟ آیا برای وادار کردن او به غذا خوردن مشکل دارید؟ همه‌  این‌ها علایمی هستند که نشان می‌دهند کودک هنوز بهبود نیافته است و باید در خانه استراحت کند. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج