۱۳۸۱۵۳۹
۱۹۰
۱۹۰
پ

توسعه روابط پولی و بانکی تهران و مسکو

پیرو سفر رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به روسیه با هدف افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با این کشور خط اعتباری به ارزش ۶ و نیم میلیارد روبل برای واردات کالا‌های اساسی از روسیه برای ایران ایجاد شد.

تسنیم: پیرو سفر رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به روسیه با هدف افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با این کشور خط اعتباری به ارزش ۶ و نیم میلیارد روبل برای واردات کالا‌های اساسی از روسیه برای ایران ایجاد شد.

توسعه روابط پولی و بانکی تهران و مسکو

محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی صبح دیروز در صدر هیاتی فنی تهران را به مقصد مسکو ترک کرد. محمدرضا فرزین در این سفر دو روزه با الویرا نبیولینا رئیس‌کل بانک مرکزی روسیه و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفتگو می‌کند.

پیرو سفر رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به روسیه با هدف افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با این کشور و همچنین تقویت مناسبات در چارچوب توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، جلسه‌ای میان مدیران بانکی ازبر بانک روسیه و بانک ملی ایران برگزار شد که بر اساس آن خط اعتباری به ارزش ۶ و نیم میلیارد روبل برای واردات کالا‌های اساسی از روسیه برای ایران ایجاد شد.

در این جلسه که رئیس‌کل بانک مرکزی نیز حضور داشت مدیران بانکی ازبر بانک روسیه و بانک ملی ایران، گشایش خط اعتباری ۶.۵ میلیارد روبلی میان ایران و روسیه را مورد تاکید قرار دادند. این خط اعتباری قرار است از طریق ازبر بانک روسیه و بانک ملی ایران جهت تامین مالی واردات کالا‌های اساسی و مورد نیاز کشورمان صورت گیرد.

خط اعتباری ۶.۵ میلیارد روبلی، پیرو توافقات و قرارداد‌های منعقد شده کارگزاری میان دو بانک به صورت حداقلی و به عنوان شروع عملیات بانکی است. لازم به ذکر است، این گشایش اعتباری نخستین گام مهم در راستای توسعه همکاری ایران و روسیه بعد از امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیاست.

توسعه روابط پولی و بانکی بین ایران و روسیه به تاکید روسای جمهور دو کشور صورت گرفته که ضرورتی اجتناب ناپذیر و مقدمه و زیرساخت توسعه تجارت فی‌مابین است.

همچنین در این جلسه فرزین با تاکید بر سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های ایران و روسیه، گسترش ظرفیت‌های اقتصادی طرفین را خواستار شد.

ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی نیز با توجه به ظرفیت شرکت‌های زیر مجموعه این بانک در حوزه‌های دارویی، غذایی و پتروشیمی آمادگی بانک ملی برای توسعه همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری مشترک با روسیه را اعلام کرد.

باوجود تجارت ۲۰۰ میلیارد دلاری ایران و ظرفیت‌های بالای اقتصاد کشورمان، گسترش روابط بانکی بین‌المللی در جهت توسعه این بخش اقدام بسیار مهمی به شمار می‌رود.

گفتنی است، به‌دنبال رایزنی‌ها و عملیاتی‌سازی بستر‌های پولی و بانکی و مذاکرات فنی بانک مرکزی کشورمان، نخستین ال سی شبکه بانکی ایران در خارج از کشور توسط بانک سپه در روسیه نیز گشایش شد. ارزش این LC که از امروز مورد استفاده قرار گرفته، برای شروع مبلغ ۱۷ میلیون یورو است و با شرط پرداخت مدت‌دار جهت واردات استفاده می‌شود. این اقدام بعد از تحریم‌های ترامپ یا به اصطلاح "سیاست فشار حداکثری" بی‌سابقه است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج