۱۳۸۳۹۷۵
۱۳ نظر
۱۵۶۹
۱۳ نظر
۱۵۶۹
پ

ماجرای نجات ۲ مرد متهم به تجاوز از اعدام

پرونده دو مرد که به اتهام تجاوز به اعدام محکوم شده بودند، پس از چندین بار رسیدگی و نقض حکم اعدام سرانجام به شعبه اجرای احکام رسید.

 

اعتماد آنلاین: پرونده دو مرد که به اتهام تجاوز به اعدام محکوم شده بودند، پس از چندین بار رسیدگی و نقض حکم اعدام سرانجام به شعبه اجرای احکام رسید.

ماجرای نجات ۲ مرد متهم به تجاوز از اعدام

پرونده این دو محکوم که در حال حاضر در شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران است، در اولین روز اردیبهشت ۱۳۹۸ در دستور کار ماموران قرار گرفت.

ساعت ۵ عصر آن روز دختری که پریشانی و به‌هم‌ریختگی روحی در او مشهود بود، با مراجعه به یکی از مقرهای پلیس در شرق تهران از ربوده شدن و آزار جنسی خود خبر داد. این دختر در تشریح ماجرایی که برایش اتفاق افتاده بود گفت: در شرق تهران می‌خواستم جایی بروم و منتظر تاکسی یا مسافرکش گذری بودم. یک پراید کنار من ترمز زد که دو پسر جوان سوار آن بودند. یکی راننده بود و دیگری هم تصور کردم مسافر است. راننده پس از طی مسافتی تغییر مسیر داد و من اعتراض کردم. او بهانه آورد به خاطر ترافیک و شلوغی از کوچه پس‌کوچه می‌خواهد برود.

دختر شاکی ادامه داد: من تغییر مسیر به هر دلیل را نپذیرفتم و خواستم توقف کند تا پیاده شوم که ناگهان فردی که فکر می‌کردم مسافر است چاقو درآورد و مرا تهدید کرد. بعد من را به طبقه چهارم ساختمانی بردند و در آنجا دو نفری به من تجاوز کردند و حتی از اعمال شیطانی خود فیلم گرفتند. بعد هم تهدید ‌کردند که شکایت نکنم و به کسی چیزی نگویم، وگرنه فیلم را منتشر می‌کنند؛ اما من که می‌دانستم کار درست این است که شکایت کنم و قانون از من حمایت خواهد کرد تهدید به انتشار فیلم را نادیده گرفتم و به هر حال شکایت دارم.

به این ترتیب ماموران دست‌به‌کار شدند و با سرنخ‌های به‌دست‌آمده اول راننده خودرو دستگیر شد. او این ماجرا را منکر شد اما در بازجویی‌های فنی مجبور به اعتراف شد و همدستش را معرفی کرد.

با دستگیری هر دو متهم، پرونده وارد مرحله جدیدی شد. متهمان با طرح ادعاهای کذب سعی داشتند مسیر پرونده را تغییر بدهند. آنها مدعی بودند دختر جوان خودش همراه آنها آمده و آدم‌ربایی و تجاوز در کار نبوده است. با وجود این، بازجویی‌های مکرر دو متهم را دچار ضد و نقیض‌گویی کرد و هر دو به جرائم‌شان اعتراف کردند.

در ادامه روند رسیدگی، پرونده به دو بخش تقسیم شد. در موضوع آدم‌ربایی و تجاوز پرونده در دادگاه کیفری استان تهران تحت رسیدگی قرار گرفت. در مورد تهیه فیلم از صحنه جرم نیز متهمان در دادگاه انقلاب پای میز محاکمه رفتند. پس از جلسات محاکمه در مورد فیلم از صحنه تجاوز تنها متهم اصلی محکوم و ۶ سال حبس برایش در نظر گرفته شد؛ اما در موضوع تجاوز هر دو نفر از سوی قضات شعبه ۷ کیفری به اعدام محکوم شدند.

بعد از آن هر دو متهم به حکم دادگاه اعتراض کردند و پرونده در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت. در نتیجه اعتراض اولیه حکم متهم اصلی تایید و حکم اعدام متهم دوم نقض شد. به همین دلیل او دوباره در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری محاکمه و حکم اعدامش به ۷۴ ضربه شلاق تبدیل شد.

در پی این اتفاق وکیل متهمی که حکم اعدامش تایید شده بود درخواست اعاده دادرسی کرد. این بار حکم در شعبه ۳۸ دیوان عالی نقض شد تا او نیز بار دیگر محاکمه شود. بدین ترتیب متهم اصلی در شعبه ۸ کیفری از اعدام نجات یافت و حکمش شکسته شد. در عین حال قضات دیوان نقص رسیدگی نیز اعلام کردند چون از نظر آنها ایراد وارده این بود که به اتهام آدم‌ربایی متهمان رسیدگی نشده است. از این رو متهمان بار دیگر برای رسیدگی به جرم آدم‌ربایی در شعبه ۸ دادگاه کیفری محاکمه شدند که متهم اصلی به چهار سال و ۶ ماه و همدستش به دو سال و ۶ ماه محکوم شدند.

در حال حاضر احکام صادره قطعی است و پرونده این دو برای اجرای حکم شلاق و حبس به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شده است.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      چرا از اعدام نجات یافتن مگه تجاوز نکردن

    • ناشناس

      چه فایده

    • ناشناس

      این کثافتا که نباید ازارد بشن

    • حسینما

      چجوریه حکم اعدام به ۷۴ ضربه شلاق تبدیل میشه؟ یعنی انقدر تفاوت؟ بی دقتی؟

    • ناشناس

      حکم اعدام بشه شلاق؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • مریم

      یعنی چی اخرش تجاوز که کردن وباید اعدام بشن

    • کارگر

      دیگه از تجاوز به عنف بدتر داریم..چرا اعدام نمیکنید معلوم هست قاضی طرف کیه.

    • ناشناس

      عجب حمایتی !!!!!!!!

    • بد ن نام

      هم آدم ربای شده هم تجاوز بعد ازحکم اعدام شد ۸۴ ضربه شلاغ. وچند سال زندان چقدر راحت ازمجازات رهاشدند؟

    • ناشناس

      وای فاجعه متجاوز به عنف چرا اعدامش نقض کردند؟؟؟

    • ناشناس

      ای داد..قاضی به حساب محترمی که این حکم رودادی..دخترخودت هم بود همین حکم رومیدادی...دخترمردم بدبخت شده..همین...دستت دردنکنه

    • ناشناس

      خاک توی سرشما با حکمی دادید

    • ناشناس

      این چه حکمی هست.فقط اعدامش کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج