adexo3
۱۳۸۴۵۷۱
۱ نظر
۳۳۲
۱ نظر
۳۳۲
پ

معاون اشتغال وزیر کار:

آن طرف آب برای هیچ کسی فرش قرمز پهن نکرده‌اند

معاون اشتغال وزیر کار گفت: آیین نامه کاریابی‌ها سال گذشته در هیات وزیران اصلاح و ابلاغ شد و در آن تمام موارد صدور،تمدید و ابطال مجوز کاریابی خارجی در اختیار ادارات کار استان‌ها قرار گرفته است.

ایسنا: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فهرست کاریابی‌های مجاز روی سایت وزارت کار قرار دارد از افراد و نیروهای کار متقاضی اعزام به خارج خواست به تبلیغات کاریابی‌های غیر مجازی که اعلام می‌کنند آنها را به راحتی و با حقوق‌های بالای یورو و دلار به خارج می‌فرستند، اعتماد نکنند.

آن طرف آب برای هیچ کسی فرش قرمز پهن نکرده‌اند

محمود کریمی بیرانوند اظهار کرد: دلسوزانه عرض می‌کنیم برای هیچ کسی در آن طرف آب فرش قرمز پهن نکردند. هر کاریابی مجاز یا غیر مجازی که شعارها و تبلیغاتش به گونه‌ای بود که گویی برای فرد فرش قرمز پهن کردند و با حقوق‌های بسیار بالا و آنچنانی و ارزهای دلار و یورو آنجا مشغول کار می شوند به آن شک کنند.

وی ادامه داد: فهرست کاریابی‌های خارجی مجاز روی سایت وزارت کار قرار دارد بنابر این هر شخص حقیقی یا حقوقی که اعلام کرد ویزای کار می‌دهد چنانچه نام او در فهرست کاریابی‌های مجاز وزارت کار قرار نداشت طبعا مورد تایید، رصد و نظارت پیوسته نیست و مردم اعتماد نکنند.

مردم به تبلیغات کاریابی‌های غیرمجاز اعتماد نکنند!

کریمی بیرانوند تصریح کرد: اگر شخصی صرفاً در شبکه‌های مجازی کانال و گروهی زده است و تبلیغ می‌کند نباید به سادگی به آن اعتماد کرد.درحال حاضر روی سایت وزارت کار یک نمونه قرارداد تیپ کار گذاشته شده است.اگر کاریابی مذکور جزییات و موارد آن قرارداد را به کسانی که می خواهند به عنوان نیروی کار به یک کشور خارجی اعزام شوند اعلام نکرده یعنی مورد تایید نیست.

معاون اشتغال وزیر کار گفت: آیین نامه کاریابی‌ها سال گذشته در هیات وزیران اصلاح و ابلاغ شد و در آن تمام موارد صدور،تمدید و ابطال مجوز کاریابی خارجی در اختیار ادارات کار استان‌ها قرار گرفته است. مردم می توانند در صورت وجود شکایت از هر شخص یا کاریابی به اداره کار استان‌ خود مراجعه کنند، لذا مجددا اعلام می‌کنم مردم به کاریابی‌هایی که به راحتی اعلام می‌کنند آنها را با درآمدهای آنچنانی به خارج می‌فرستند، اعتماد نکنند.

جزئیات تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ۲۴ استان

وی  در ادامه ضمن تشریح جزییات تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور اظهار کرد: شاخص نرخ بیکاری از تقسیم جمعیت بیکار به جمعیت فعال به دست می آید.جمعیت فعال جمعیتی است که یا شاغل است یا بیکار، بنابراین جمعیتی که انگیزه برای پیدا کردن کار به هر دلیل ندارد در محاسبه نرخ بیکاری محسوب نمی‌شود.همچنین در صورتی که هم نرخ بیکاری و هم نرخ مشارکت کاهشی باشد نمی توان روی آن به دلیل آنکه خروج نیروی کار از بازار تحلیل می‌شود،حساب کرد.

 معاون اشتغال وزارت کار تصریح کرد:در فصل بهار ۱۴۰۲ نرخ بیکاری یک درصد کاهشی بود و سه دهم درصد هم نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافت که نشان می‌دهد در ۹ ماهه اول سال بازار کار به سمت پویایی و رونق حرکت کرده است هرچند که هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

کریمی بیرانوند افزود: در تابستان امسال برای نخستین بار نرخ بیکاری به ۷.۹ درصد رسید و در پاییز امسال علیرغم اینکه برخی از کسب و کارها به دلیل فصلی بودن تعطیل می‌شوند اما طبق گزارش مرکز آمار مشاهده می‌کنیم که نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد کاهش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      به نظر شما مردم بخاطر چه چیزی به قول شما میرن آنطرف آب از بس مردم رو عذاب میدین اگر مملکت خوب باشه مگر کسی خول شده مملکت خودش ترک کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج