adexo3
۱۳۸۷۳۹۲
۲۴۷
۲۴۷
پ

لباس نخی را چگونه بشوییم که آب نرود؟

در این مقاله طریقه شستشوی لباس نخی را توضیح خواهیم داد و به این پرسش پاسخ‌ می‌دهیم که لباس نخی را چگونه بشوییم که آب نرود. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

خبرفوری: بسیاری از بانوان به خرید لباس خانگی زنانه یا بلوز شلوار راحتی زنانه از جنس نخ علاقه دارند. چرا که این لباس‌ها از خنکای قابل قبولی برخوردار شده‌اند و طرح و رنگ‌های جذابی هم دارند. با این حال یکی از دغدغه‌های اصلی درباره لباس راحتی زنانه از جنس نخ، نحوه شستشو و خشکاندن آن به شیوه‌ای است که لباس مورد نظر با آسیب مواجه نشده و یا به اصطلاح آب نرود. در حقیقت نحوه شستشوی لباس نخی به گونه‌ای که به آب رفتگی مبتلا نشود، پرسش‌ها و دغدغه‌های بسیار زیادی را به وجود آورده و اجازه نمی‌دهد تا بسیاری از بانوان این پوشاک‌ها را در سبد خرید خود جای دهند

در این مقاله طریقه شستشوی لباس نخی را توضیح خواهیم داد و به این پرسش پاسخ‌ می‌دهیم که لباس نخی را چگونه بشوییم که آب نرود. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

نحوه شستشوی لباس نخی

لباس نخی را چگونه بشوییم که آب نرود؟

لباس‌های نخی به لباس‌هایی گفته می‌شود که بر پشت برچسب آن‌ها عبارت صد در صد کتان به چشم می‌خورد. پارچه به کار رفته در ساختار این لباس‌ها از الیاف طبیعی پنبه به دست آمده است. این پارچه‌ها برای اینکه بتوانند ظاهر اولیه و جذاب خود را حفظ نمایند به مراقبت و نگهداری بیشتری نسبت به دیگر پارچه‌ها نیاز دارند.

در زمان شستشوی لباس نخی توجه به دمای مناسب شستشو ضرورت دارد و باید به چند نکته ساده دقت داشته باشید تا لباستان دچار آسیب نشده و یا آب نرود. یکی از راهکارهایی که می‌تواند جلوی آب رفتن لباس نخی را بگیرد شستشوی آن با کمک آب سرد و یا ولرم است.

حواستان به این نکته باشد که هرچه دمای آب افزایش پیدا کند به همان ترتیب احتمال آب رفتن لباس و پارچه نخی نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر لباس‌های نخی خود را با آب داغ شستشو دهید و یا برای خشک شدن آن‌ها از هوای گرم و خشک کمک بگیرید به آب رفتن آن‌ها کمک خواهید رساند.

در واقع شستن با عجله لباس‌های نخی و یا خشک کردن سریع آن‌ها باعث می‌شود تا لباس به تغییر سایز و کاهش اندازه مبتلا شود و  آب برود. کوچک شدن لباس ممکن است برای انواع مختلف پارچه روی دهد. با این حال پارچه‌ها و لباس‌های نخی بیشتر از دیگر انواع پوشاک آمادگی کاهش سایز و اندازه دارند.

چراکه در فرایند تولید این پارچه‌ها تولید کنندگان تار و پود پارچه را فشرده سازی می‌کنند تا شکل پارچه کاملاً یکدست شده و صاف و منظم به نظر برسد. وقتی این پارچه‌ها با آب گرم در تماس قرار می‌گیرند بافت منسجم و شکل قوام یافته خود را اندکی از دست می‌دهند و تار و پودشان آزادتر می‌گردد.

به همین دلیل پس از اجرای فرایند آبکشی و در زمان خشک شدن، بافت این پارچه‌ها به حالت سابق برمی‌گردد. اما فرم اولیه آن از دست رفته است. بنابراین لباس اندکی کوچکتر شده و به تغییر سایز مبتلا می‌گردد.

آب داغ علاوه بر تاثیر فوق العاده بر کاهش سایز و ابعاد لباس نخی و آبرفت آن، به چروکیده شدن این پارچه‌ها نیز کمک می‌کند و حالت آن‌ها نیز از بین می‌رود. به همین دلیل توصیه اصلی این است که برای شستشوی لباس نخی از آب سرد و یا ولرم استفاده کنید.

مطالعه برچسب مراقبتی لباس نخی

لباس نخی را چگونه بشوییم که آب نرود؟

همان‌طور که می‌دانید هر کدام از لباس‌هایی که خریداری می‌کنید یک برچسب مراقبتی به همراه دارند که بر روی آن نکات حفظ و نگهداری و طریقه شستشوی لباس مورد نظر درج شده است. پس برای جلوگیری از آسیب دیدن لباس و آب رفتن آن و نحوه شستشوی لباس نخی، در ابتدا به این برچسب مراجعه کرده و آن را به دقت مطالعه کنید.

به طور حتم با مطالعه این برچسب متوجه خواهید شد که چه نکاتی را باید رعایت کنید تا از لباستان پس از شست و شو کوچک‌تر نشود. اگر در این زمینه محدودیتی مطرح نشده بود می‌توانید مراحل شستشو با دست و یا با کمک ماشین لباسشویی را آغاز کنید. حواستان باشد که برای شستشوی لباس نخی با دست حتماً از آب سرد استفاده شود.

برای اجرای این فرایند بهتر است یک لگن را برداشته و آن را از آب سرد پر کنید. سپس شوینده‌ای مناسب لباس‌های نخی انتخاب کرده و پوشاک مد نظر خود را به آرامی درون آن شستشو دهید. به این نکته هم دقت داشته باشید که لباس‌های نخی را نباید در حین شستشو چنگ بزنید و یا آن‌ها را به شدت فشار دهید.

پس از شستشو نیز می‌توانید بعد از آب کشیدن لباس، آن را درون یک حوله جای دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس لباس مورد نظر خود را به آرامی تکان داده و بر روی بند رخت پهن کنید.

این امکان وجود دارد که بر روی لباس نخی شما لکه‌ای وجود داشته باشد. پس در ابتدای فرایند شستشوی این پوشاک باید لکه آن را از بین ببرید. اگر لباس نخی شما رنگ سفید دارد، بهتر است برای از بین بردن لکه آن از آب و سفید کننده کمک بگیرید و برای از بین بردن لکه‌های لباس‌های نخی رنگی از محصولات شستشو دهنده‌ای استفاده کنید که به طور ویژه برای این لباس‌ها تهیه شده‌اند.

پیش از استفاده از این محصولات حتماً در ابتدا آن‌ها را بر روی بخش کوچکی از پشت پارچه امتحان کنید و مطمئن شوید که به رنگ لباس آسیب وارد نمی‌کنند. سپس آن را برای از بین بردن لکه بر روی کل لباس بریزید

به طور کلی یکی از مهمترین نکات در طریقه شستشوی لباس نخی، انتخاب شوینده مناسب است. در صورت استفاده از شوینده مناسب می‌توانید به حفظ حالت این لباس‌ها کمک کنید و از بافت آن حفاظت بیشتری به عمل آورید. هرچه مایع مد نظر شما ملایم‌تر باشد آسیب کمتری هم به بافت پارچه‌های لباس‌های نخی وارد خواهد شد.

نحوه شستشوی لباس نخی در ماشین لباسشویی

لباس نخی را چگونه بشوییم که آب نرود؟

اگر می‌خواهید این نوع پوشاک‌ها را در ماشین لباسشویی انداخته و شستشو دهید، دور ماشین لباسشویی را افزایش ندهید تا این لباس‌ها به آهستگی شسته شوند. برای خشک کردن آن‌ها نیز نباید از خشک کن کمک بگیرید. اجازه دهید تا فرایند شستشو تمام شود. سپس برای خشک کردن این لباس‌ها از بند رخت کمک بگیرید.

یعنی آن‌ها را در شرایطی که اندکی نم دار و یا مرطوب هستند از ماشین لباسشویی خارج کرده و سپس بر روی بند رخت به صورتی کاملا صاف جای دهید. حواستان به این نکته هم باشد که هوای مرطوب به پارچه لباس نخی آسیب وارد می‌کند و بر روی تار و پود آن اثرگذار است. این هوا نقش موثری در انبساط و انقباض پارچه‌های نخی دارد.

پهن کردن لباس نخی به دور از نور مستقیم خورشید

یکی دیگر از نکات مهم در زمینه نحوه شستشوی لباس نخی و جلوگیری از آب رفتن آن پس از فرایند شستشو، پهن کردن این پوشاک دور از نور مستقیم خورشید است. حتی نباید این نوع لباس‌ها در معرض وزش باد پهن شوند. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید پهن کردن این نوع پوشاک در هوای خشک و کاملاً طبیعی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج