adexo3
۱۳۸۹۲۳۱
۱ نظر
۵۳۰
۱ نظر
۵۳۰
پ

مشکلات روحی و روانی زنان خانه‌دار

بسیاری از زنان خانه‌دار، نگاه مثبت و تایید کننده‌ای درقبال کارهایی که انجام می‌دهند، دریافت نمی‌کنند.

جام جم: بسیاری از زنان خانه‌دار، نگاه مثبت و تایید کننده‌ای درقبال کارهایی که انجام می‌دهند، دریافت نمی‌کنند. اعضای خانواده این اقدامات را جزء جدانشدنی و وظایف زنان خانه‌دار می‌دانند. به‌گونه‌ای که پس از مدتی این نوع رفتارها و نگاه‌ها به زن خانه، باعث بروز آسیب‌های روانی و مشکلات جسمانی برای او می‌شود.

انتظارات و وظایفی که برای زنان خانه‌دار به‌عنوان یک همسر و مادر نمونه تعریف شده است، بار سنگین روانی را برای آنان به‌دنبال دارد. متاسفانه در بین زنان خانه‌دار، افسردگی شایع شده است. احساس بی‌ارزشی و عدم حمایت خانواده و دولت شاید از عمده دلایل آن باشد. با وجود این‌که زنان در منزل وظایف مهمی برای انجام دادن دارند اما به‌ مرور زمان دچار احساس پوچی، سرخوردگی و بی‌ارزشی می‌شوند. این زنان معمولا  احساس می‌کنند هیچ علاقه‌ای به انجام کارهای خانه ندارند و هیچ چیزی باعث ایجاد لذت و نشاط در آنها نمی‌‌شود. همچنین این افراد در طول روز دچار احساس ناراحتی و اندوه می‌شوند و بی‌دلیل شروع به گریه می‌کنند. یکی از عمده‌‌ترین چالش‌هایی که تولید افسردگی می‌کند، نداشتن هدف است. معمولا زنان خانه‌دار هدف خاصی را در زندگی دنبال نمی‌کنند و همین بی‌هدف بودن بسیار کسالت‌بار و ناراحت کننده است. این زنان باید زمان بیشتری را به خود اختصاص دهند و برای رهایی از افسردگی هدفی را برای خود تعیین کنند. آنان می‌توانند با یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم، مسیر زندگی خود را تغییر دهند و ازحالت رخوت وکسالت‌آور خارج شوند. البته توجه واهمیت زنان خانه‌دار به خود، بیش ازهر موضوع دیگری دارای اهمیت است. آنان باید زمان‌هایی را به خود اختصاص دهند. استراحت، انجام کارهای ورزشی وهنری، گذراندن زمانی با دوستان و اقوام، راهکارهایی است که کمک زیادی به رفع این مسأله در بین زنان خانه‌دار می‌کند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      حالا زنان شاغل دیگه هیچ مشکلاتی ندارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج