۱۳۹۱۲۲۹
۴۶۹
۴۶۹
پ

با این خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها بی‌خواب می‌شوید!

نتایج یک تحقیق جدید در نروژ نشان داد که تنها یک نوشیدنی انرژی‌زای حاوی کافئین، خطر مشکلات خواب را در افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله افزایش می‌دهد.

خبرفوری: نتایج یک تحقیق جدید در نروژ نشان داد که تنها یک نوشیدنی انرژی‌زای حاوی کافئین، خطر مشکلات خواب را در افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله افزایش می‌دهد.

در این مطلب ما به خوراکی‌هایی اشاره می‌کنیم که برای داشتن خوابی راحت باید از آن‌ها اجتناب کنید پیشتر درباره نوشیدنی‌های قوی و مانع از خواب سخن بسیار به میان رفته، اما شاید دیگر مزاحم‌های غذایی خواب شبانه کمتر شناخته شده باشند و شندین نامشان ما را غافلگیر کند.

با این خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها بی‌خواب می‌شوید!

چیلی و چاشنی‌های فلفلی​

سس‌های فلفلی معمولا حاوی ادویه‌های تند مانند فلفل دلمه‌ای هستند، نام به ظاهر اشتها برانگیز سوس‌های ساخته شده بر مبنای چیلی که مملو از فلفل‌های قوی است که می‌توانند دمای بدن ما را افزایش داده و درون بدن را تحریک کنند و به طور بالقوه باعث سوزش سر دل، رفلاکس اسید و سوء هاضمه شوند، همواره به عنوان یک چاشنی برتر غذایی بر سر زبان‌هاست. اما خوردن چیلی باعث می‌شود که در زمان دراز کشیدن احساس راحتی نداشته باشیم و در طول شب مدام غلط بزنیم تا بالاخره خوابمان برود.

گوجه فرنگی و سوپ گوجه

همه گوجه‌فرنگی‌ها اسیدی هستند و می‌توانند سطح «پی اچ» (PH) را بالا ببرند و اگر خیلی نزدیک به زمان خوابیدن خورده شوند، می‌توانند به شدت خواب را مختل کنند. مراقب غذاهای حاوی مقادیر زیاد سس و به ویژه سس گوجه فرنگی باشید.

شکلات

شکلات حاوی کافئین است که ساعت‌ها در بدن شما باقی می‌ماند و شما را بی خواب می‌کند. ممکن است چند تکه کوچک بی ضرر به نظر برسد، اما سطح کافئین موجود در آن می‌تواند بالا باشد. گزینه‌های شکلات تلخ ۷۰ درصدی نیز می‌توانند حاوی ۶۰ میلی‌گرم کافئین باشند، دقیقا مشابه مقدار کافئینی که در یک فنجان کوچک قهوه آمریکانو وجود دارد. این میزان کافئین ساعت‌ها در بدن باقی می‌ماند و شما را تا حد زیادی بی‌خواب می‌کند.

آب

برای پیشگیری از رفتن مکرر به دستشویی در زمان خواب، خوردن آب را دو ساعت قبل از خواب متوقف کنید. جمع کردن مایعات قبل از خاموش کردن چراغ ها به معنای پر شدن مثانه و سپس بیدار شدن اجتناب ناپذیر برای تخلیه آن است. دو ساعت قبل از خواب نوشیدن جرعه به جرعه آب را متوقف کنید تا از وقفه های شبانه جلوگیری شود.

گوشت‌های پُر پروتئین و استیک

تجزیه و هضم گوشت‌های پر پروتئین بسیار زمان بر است. عملکرد سیستم گوارش ما در طول شب تا ۵۰ درصد کند می‌شود، بنابراین هضم گوشت‌های با پروتئین بالا، به‌ویژه گوشت‌های چرب مانند انواع برگرها، کباب‌های چرب و دنده‌ کباب و استیک به زمان زیادی برای هضم نیاز دارد. از آنجایی که معده شما برای هضم این غذاهای سنگین مجبور به فعالیت بالایی می‌شود، در زمان خواب احتمال دارد با معده درد مواجه شوید که این روند خواب شما را می‌تواند مختل کند.

اسموتی‌ها

شکر موجود در اسموتی‌های آماده باعث می شود که سطح گلوکز شما بالا برود و سپس به سرعت کاهش یابد، به این معنی که خواب شما عمیق نخواهد بود. نوشیدنی‌های مخلوط آماده می‌توانند بسیار بیشتر از آبمیوه‌های معمولی قند داشته باشند، که گاهی اوقات چهار قاشق شکر در هر لیوان نیز می‌رسد. این می‌تواند باعث افزایش و کاهش سریع سطح گلوکز شود، به این معنی که اگرچه ممکن است سطح گلوکز به سرعت کاهش یابد، اما عمیق نخواهید خوابید و احتمالا یک شب بی قرار پیش رو خواهید داشت.

کلم بروکلی

کلم بروکلی پر از فیبر نامحلول دیر هضم است. همه انواع سبزیجات چلیپایی، مانند گل کلم، کلم، جوانه، کلم پیچ و حتی سالاد کلم، مملو از فیبرهای دیر هضم هستند. این نوع فیبرها برای سلامت روده عالی هستند، اما پردازش آن‌ها می تواند باعث باد شود که اصلا خوابتان نبرد.

سوسیس‌ها

گوشت‌های فراوری شده دارای مواد نگهدارنده و کنسرو شده نیز می‌توانند همین اختلالات خواب را ایجاد کنند. ژامبون، سایر غذاهای سرد و حتی سوسیس و کالباس از جمله این مواد غذایی مختل کننده خواب هستند. همه این مواد غذایی حاوی سطوح زیادی از اسیدهای آمینه هستند که به ما احساس هوشیاری می‌دهند. مصرف غذاهای فراوری شده دارای مواد نگهدارنده می‌تواند باعث بروز رویاهای واضح و بی قراری در طول شب شود. سطوح بالای چربی و سدیم در این ماده‌های غذایی نیز روی خواب شما تأثیر می‌گذارد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج