۱۳۹۲۰۵۵
۱۲۱۰
۱۲۱۰
پ

اشتباهی گرفتن نام یک دانشمند ایرانی منجر به قتل شد

مرد جوان فردی را کشت چون نمی‌دانست لقبی که دوستش به او داده نام یک دانشمند ایرانی است و فحش نیست. این متهم وقتی پای میز محاکمه رفت، جزئیات ماجرا را توضیح داد.

اعتماد آنلاین: مرد جوان فردی را کشت چون نمی‌دانست لقبی که دوستش به او داده نام یک دانشمند ایرانی است و فحش نیست. این متهم وقتی پای میز محاکمه رفت، جزئیات ماجرا را توضیح داد.

اشتباهی گرفتن نام یک دانشمند ایرانی منجر به قتل شد

یک سال قبل ماموران در جریان زخمی شدن مردی قرار گرفتند که گفته می‌شد با شیشه دچار جراحت شده ‌است. ساعاتی بعد مرد جوان به نام پیمان جانش را از دست داد. مادر مقتول شکایت کرد و خواستار مجازات عامل قتل پسرش شد.

به این ترتیب، متهم به نام هادی شناسایی شد و بعد از بازداشت به قتل اعتراف کرد اما گفت قصد قتل نداشته است. او گفت: مقداری وسیله اضافه در خانه داشتم که تصمیم گرفتم آن را به سمساری دوستم ببرم و بفروشم. وقتی وارد مغازه شدم سینا لقبی به من داد. اول فکر کردم نام یک هنرپیشه بدنام خارجی است و خیلی عصبانی شدم. به او گفتم مگر با تو شوخی دارم! یک سیلی هم در گوش او زدم. درگیری بین ما بالا گرفت، من چیزهایی سمت سینا پرت کردم که یکی از آنها به پیمان که او هم در مغازه حضور داشت، خورد. فکر نمی‌کردم این جوان کشته شود. چون اصلاً با او دعوایی نداشتم.

بعد از گفته‌های متهم و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در جلسه دادگاه مادر مقتول درخواست قصاص متهم را مطرح کرد و گفت حاضر به گذشت نیست.

سپس هادی در جایگاه قرار گرفت. او گفت: من برای فروش اجناس اضافی خانه به سمساری دوستم رفتم. سینا در آنجا به من لقبی داد که فکر می‌کردم نام یکی از بازیگران بد خارجی است اما بعدها متوجه شدم نام یک دانشمند ایرانی است. من و دوستم با هم دعوا کردیم. من به سینا سیلی زدم و گفتم مگر با تو شوخی دارم! این‌طوری بود که دعوا شروع شد و چند نفر دیگر که در درگیری بودند هم وارد دعوا شدند. پیمان هم یکی از آنها بود. در این درگیری پیمان یک تکه شکسته آینه را برداشت و ضربه‌ای به پای من زد. من هم برای دفاع از خودم گلدان و چند لیوان به سمت او پرت کردم. همان موقع یک تکه شیشه از روی میز برداشتم و به سمتش پرتاب کردم که شیشه ناخواسته به قلبش برخورد کرد و روی زمین افتاد. من با قلیان چوبی که در قفسه بود یک ضربه به سرش زدم و فرار کردم. البته با اورژانس تماس گرفته شد اما آمبولانس دیر رسید و اگر به‌موقع می‌رسید شاید پیمان زنده می‌ماند.

بعد از گفته‌های متهم، وکیل او در جایگاه قرار گرفت و گفت: موکل من به‌عمد کاری نکرده، او فقط تکه شیشه را پرتاب کرده و قصدش کشتن نبوده است. درخواست برائت از قتل عمدی دارم. در پایان هیات قضات شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج