۱۳۹۴۲۸۷
۳۱۰۱
۳۱۰۱
پ

خشکاندن دریاچه ارومیه برای خوشگذرانی!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چاه‌های غیرمجاز در حوزه دریاچه ارومیه توسط افرادی برای تفنن و خوشگذرانی حفر و قرار شده است تا توسط وزارت نیرو این امر اصلاح شود.

فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چاه‌های غیرمجاز در حوزه دریاچه ارومیه توسط افرادی برای تفنن و خوشگذرانی حفر و قرار شده است تا توسط وزارت نیرو این امر اصلاح شود.

 علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم جشن انقلاب ویژه خانواده بزرگ محیط زیست در خصوص دستاوردهای سازمان حفاظت محیط زیست قبل و بعد از انقلاب اسلامی اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی سازمان محیط زیست صرفاً در قالب کارگاه‌های صنعتی بوده که با نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید شناخته شده بود، در آن زمان تمام عرصه کشور در اختیار قشر خاص پادشاهی بود که به عنوان شکارگاه از آن استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: در دوران بعد از انقلاب اسلامی تمام عرصه‌های سازمان محیط زیستی در اختیار مردم قرار گرفت، خصوصاً در دولت مردمی انقلابی قرار بر این است که مناطق را در اختیار خود مردم قرار بدهیم و از تمام ظرفیت مردم بهره ببریم.

سلاجقه در پاسخ به سوالی گفت: امروز سند همکاری‌های مشترک بین خانواده و محیط زیست را امضا کردیم و اعتقاد داریم که زنان در این عرصه نقش اساسی را دارند و دستاوردهای بسیار خوبی در قالب کارگروه محیط زیست داشتیم. خوشبختانه گام‌های بسیار خوبی در قالب فرهنگ سازی برداشته شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص احیای دریاچه ارومیه گفت: احیای دریاچه ارومیه نیازمند مدیرت نرم و اصل بر این است که الگوی کشت واقعی توسط وزارت جهاد کشاورزی در حوضه آبخیز ۵ میلیون هکتاری دریاچه ارومیه داشته باشیم.

وی ادامه داد: چاه‌های غیرمجاز در حوزه دریاچه ارومیه توسط افرادی برای تفنن و خوشگذرانی حفر و قرار شده است تا توسط وزارت نیرو این امر اصلاح شود. در آخرین نشست ستاد احیای تالاب‌های کشور به صورت دقیق این مسائل مطرح و نقش دستگاه‌ها نیز مشخص شده است.

سلاجقه افزود: آبی که از بالا چه از حریم سطحی و چه از حریم زیرزمینی می‌آید، توسط گونه‌های پرآب‌بر نظیر یونجه که ۳۴ درصد آب منطقه را به خود اختصاص می‌دهد و یا  سیب درختی و چغندر مصرف می‌شود که باید این کشت جدید جایگزین این گونه‌ها شوند، این امر بیشتر توسط افرادی رخ داده است که از روستاییان نیستند.

رئیس سازمان حفاطت محیط زیست در خصوص تکلیف دستگاه‌ها برای انجام وطایف خود برابر احیای دریاچه ارومیه اظهارکرد: وقتی ستاد تشکیل می‌شود، مصوبات ستاد در قالب قانون است و دستگاه‌ها باید آن‌ها اجرا کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج