۱۳۹۴۸۴۶
۴ نظر
۵۷۲
۴ نظر
۵۷۲
پ

استخدام زباله گردها با حقوق ۱۵ میلیون تومان

بعضی از زباله‌گردها هیچ رابطه قراردادی با شهرداری ندارند افرادی که مافیای زباله‌گردی هستند کودکان کار را استثمار کرده و کارگران ارزان قیمت که بیشتر هم اتباع هستند را تحت پوشش می‌گیرند

فارس: رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران: بعضی از زباله‌گردها هیچ رابطه قراردادی با شهرداری ندارند افرادی که مافیای زباله‌گردی هستند کودکان کار را استثمار کرده و کارگران ارزان قیمت که بیشتر هم اتباع هستند را تحت پوشش می‌گیرند .

آنها زباله‌ها را جمع می‌کنند و به ازای هر گونی پول دریافت می‌کنند و یا در برخی موارد زباله‌گردها با وانت در حال جمع‌آوری هستند. برای هر گونی زباله ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به فرد زباله‌گرد داده می‌شود. البته در هر منطقه و خیابان قیمت متفاوت است و یک فرد متولی کار است.

 اجازه نمی‌دهیم دیگر مافیای زباله از کودکان بهره‌کشی کنند

تأکید می‌کنم این افراد ربطی به شهرداری ندارند و کاملاً‌غیرمجاز است. البته در برخی موارد ورود شده و حتی کارت ماشین‌های آنها را گرفته‌اند  اما باز هم به کارشان ادامه می‌دهند. برخورد با این مافیا در دستور کار مدیریت شهری است و اجازه نمی‌دهیم دیگر مافیای زباله از کودکان بهره‌کشی کند.

آیا ضایعات فروشان هم مشمول این موضوع می‌شوند؟

یکسری ضایعات فروشان هم خرید و فروش  زباله می‌کنند. زباله‌گردهای غیرمجاز ضایعات خود را به این افراد می‌دهند و آنها هم در ازای آن پول می‌دهند.  افرادی که غیرمجاز زباله گردی می کنند زباله ها را وسط کوچه رها می کنند

بعضا کنار سطل های زباله کلی ریخته شده و یک فردی هم داخل سطل در حال جداسازی برای رفع این مشکل باید چه اقدامی صورت گیرد؟

ببینید این زباله‌گردهای غیرمجاز مخازن را خالی می‌کند و وسط کوچه معبر می‌ریزند و بعد جمع نمی‌کنند و باعث آشفتگی می‌‌شوند وسیله خود را تفکیک و بعد زباله را به حال خود وسط کوچه رها می‌کنن دو می‌روند و همین امر باعث اعتراض شهروندان شده است.

چطور می خواهید با مافیای زباله گردی برخورد کنید در این باره توضیح دهید؟

ما مافیای زباله‌گردی داریم که زباله‌دزدی یا زباله‌گردی می‌کنند و طبق قوانین بالادستی و براساس ماده 16 مدیریت پسماند می‌توانیم با آنها برخورد کنیم. این افراد سرشبکه دارند ما چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای با قوه قضاییه بستیم تا با موضوع مافیای زباله‌گردی برخورد کنند. این مافیا ابزار دارند و یکی از ابزارهای آنها کودکان کار و کارگران ارزان‌ قیمت است. ما از پیمانکاران خواسته‌ایم که ابزار این مافیا را از آنها بگیرند. 

زباله‌گردها تبعات اجتماعی هم دارند ما موضوعات را رصد کرده‌ایم.به عنوان نمونه ما یک نوجوان زباله‌گرد را دیدم که زباله‌ها را جمع می‌کرد و به خانه‌اش می‌برد وقتی به در خانه‌اش رفتیم دیدیم مقدار زیادی زباله جمع کرده و می‌گفت مشکل دارد و نان‌آور خانه است و بابت این زباله ماهیانه 10 میلیون تومان از مافیا حقوق می‌گیرد در حالیکه ارزش زباله بالای 100 میلیون تومان بود.

استخدام تمامی زباله‌گردها در دستور شهرداری تهران است. ما همه زباله‌گردها را استخدام می‌کنیم. و برای پیمانکار هم الزام گذاشته‌ایم که باید از نیروی انسانی ایرانی با حقوق طرح طبقه‌بندی مشاغل بین 12 و نیم تا 15 میلیون تومان با 8 ساعت کار به این افراد حقوق پرداخت کند.

خیلی از بچه‌هایی که دست این مافیای زباله‌گردی هستند معتاد شدند

ما قطعاً با مافیای زباله‌گردی برخورد می‌کنیم. قوه قضاییه هم در این زمینه ورود می‌کند. خیلی از بچه‌هایی که دست این مافیای زباله‌گردی هستند معتاد شدند و در ازای جمع‌آوری زباله به آنها مواد می‌دهند موضوع دیگر فقط مباحث مالی نیست بلکه یک آسیب اجتماعی است. 

براساس آمار غیررسمی  حدود 4 هزار و 200 تا 4 هزار و 700 زباله‌گرد در تهران داریم و ما اعلام می‌کنیم که توانایی استخدام 5 هزار زباله‌گرد با حقوق طرح طبقه‌بندی استخدام می‌کنیم.

قرار بود به سمت کاهش دفن زباله برویم آیا با این اقدامات این امر صورت می‌گیرد؟

هیچ زمانی دفن زباله به صفر نمی‌رسد. مگر با ورود دستگاه زباله‌سوز؛ در حال حاضر با وجود 6 هزار تن زباله در بهترین شرایط فقط 30 درصد تفکیک و الباقی دفن می‌شود اگر دستگاه زباله‌سوز وارد شود مقدار دفن بسیار کم و می‌توانیم تولید برق کنیم.

قرارداد زباله سوز تا آخر اسفند نهایی می شود/قرار است 70 درصد هزینه زباله سوز را سرمایه‌گذار و 30 درصد را شهرداری پرداخت کند

پیش‌نویس قرارداد زباله‌سوز تنظیم شده و در اواخر سال اسفند سال جاری نهایی می‌شود این قرارداد با چینی‌ها است و از زمان انعقاد دو سال طول می‌کشد تا کار به مرحله اجرا برسد. البته قرار است 70 درصد هزینه را سرمایه‌گذار و 30 درصد را شهرداری پرداخت کند و در مذاکرات اولیه که هنوز قطعی نشده گفته شده بهره‌برداری به مدت 15 سال به سرمایه‌گذار داده می‌شود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      استخدام میکنی برای چه کاری همون کار و که خودش داره انجام میده درد شهرداری اینکه ضایعات که افراد کم درامد فقیر جمع میکنن به [ قیمت بز خری ] ازشون برداره

    • ناشناس

      حتی راضی نیستین مردم مملکت ازتوزباله هم خرج خونوادشون رو دربیارن..خجالت نمیکشبد. شهرداری سیرمونی نداره

    • ناشناس

      راهکار از نظر مسئول: مالیات بر ضایعات و ...

    • ناشناس

      جاوی این مافیا را بگیرید اگر ضایعاتی هست حق شهرداری هاست که آنها را تملک کنند و با کسب درآمد خرج خود شهر شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج