۱۳۹۵۰۰۴
۴۵۴
۴۵۴
پ

تیلور سوئیفت جوایز را درو می‌کند!

تیلور سوئیفت دارد تاریخ موسیقی آمریکا را از نو و این بار با محوریت نام خودش بازنویسی می‌کند.

خبر فوری: تیلور سوئیفت دارد تاریخ موسیقی آمریکا را از نو و این بار با محوریت نام خودش بازنویسی می‌کند.

تیلور سوئیفت جوایز را درو می‌کند!

همه جایزه‌ها را برده، همه رکوردهای کنسرت‌ را زده، رکوردهای درآمدی بسیاری را هم به نام خودش ثبت کرده و تقریبا هیچ کار بزرگ دیگری نمانده که بخواهد انجام بدهد. او پریشب در مراسم اعطای جوایز شصت و ششمین دوره جوایز موسیقی گرمی، جایزه بهترین آلبوم سال را برای آلبوم «نیمه‌شب‌ها» به خود اختصاص داد تا رکورددار دریافت بیشترین جایزه «آلبوم سال» در تاریخ جوایز گرمی نام بگیرد.

در تاریخ ۶۶ ساله جوایز گرمی، به جز تیلور سوئیفت هیچ هنرمند دیگری چهار بار جایزه بهترین آلبوم سال را کسب نکرده بود و اسطوره‌های دنیای موسیقی، فرانک سیناترا، پل سایمون و استیوی واندر، هر کدام سه بار برنده این جایزه‌ شده‌ بودند. سوئیفت چهار ماه پیش هم با همین آلبوم («نیمه‌شب‌ها») توانسته بود رکوردهای دیگری را هم ثبت کند و هر ۱۰ جایگاه نخست جدول «بیلبورد ۱۰۰ آهنگ برتر» را در ایالات متحده به خود اختصاص دهد. پیش از این خواننده دیگری به نام دریک با کسب ۹ جایگاه از ۱۰ جایگاه نخست جدول هفتگی بیلبورد در سپتامبر سال ۲۰۲۱ رکورددار بود.

این آلبوم در سال جاری میلادی، رکورد بیشترین فروش در هفته اول انتشار را شکسته است. در سال میلادی جاری، این رکورد پیش‌تر به آلبوم «خانه هری» یعنی سومین آلبوم انفرادی هری استایلز تعلق داشت، اما فروش آلبوم «نیمه‌شب‌ها» دو برابر آلبوم «خانه هری» بود. آلبوم «نیمه‌شب‌ها» در نخستین روز انتشار نیز رکورد جهانی اسپاتیفای برای بیشترین تعداد پخش یک آلبوم در یک روز را شکست. تیلور سوئیفت سال گذشته میلادی با شکستن رکورد باربارا استرایسند، رتبه زن هنرمند با بیشترین آلبوم شماره۱ در تاریخ را به خود اختصاص داده بود. او همچنین تنها هنرمند در قید حیات است که همزمان ۱۱ آلبومش در میان ۲۰۰آلبوم برتر صنعت موسیقی آمریکا قرار گرفته است.

این خواننده که ماه گذشته از سوی مجله تایم به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۳ انتخاب شد، در تور جهانی «دوره‌ها» (Eras) خود توفانی در صنعت موسیقی به راه انداخت، به طوری که برخی مقامات آمریکایی عنوان کردند فروش بلیت‌های کنسرت‌ این ستاره موسیقی پاپ موجب افزایش رونق صنعت گردشگری ملی شده است.

رنگ‌وبوی زنانه گرمی

اما تیلور سوئیفت تنها زن شاخص جوایز گرمی امسال نبود. در جشنواره گرمی ۲۰۲۴ زنان نقش برجسته‌ای داشتند. در میان ۸ نامزد جایزه آلبوم سال فقط یک مرد، جان باتیست، قرار داشت. دیگر مدعیان عبارتند از اولیویا رودریگو، لانا دل ری، گروهی با حضور فیبی بریدجرز، جولین بیکر و لوسی داکوس. به طور کلی در طول مراسم، هنرمندان زن تقریبا در هر بخش برتری داشتند. همچنین شبی پر از اولین‌ها بود، به خصوص برای زنان. کارول جی اولین گرمی خود را برای بهترین موسیقی شهری «Mañana Será Bonito» دریافت کرد. لینی ویلسون اولین جایزه خود را در بخش بهترین آلبوم کانتری برای آلبوم «Bell Bottom Country» به خانه برد. سایرس اولین گرمی خود را برای «Flowers» در بخش بهترین اجرای انفرادی پاپ دریافت کرد. و سیزا برنده اولین گرمی انفرادی خود شد و چهار جایزه از جمله بهترین آهنگ R&B، بهترین آلبوم پراگرسیو R&B و ... را به خانه برد.

مایلی سایروس دیگر خواننده زن نیز جایزه بهترین رکورد سال جوایز گرمی را برای آهنگ «Flowers» دریافت کرد و جایزه بهترین آهنگ سال نیز به «?What Was I Made For» از بیلی آیلیش رسید. در بخش بهترین هنرمند جدید جایزه گرمی به ویکتوریا مونه، خواننده زن ۳۴ساله، رسید.همچنین جایزه بهترین موسیقی متن یک فیلم یا سریال به فیلم «اوپنهایمر» اثر لودویگ گورانسون اعطا شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج