اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۹۶۴۰۶
۲ نظر
۲۹۱۱۶
۲ نظر
۲۹۱۱۶
پ

چند اتفاق عجیبی که دیشب در جشنواره فجر رخ داد

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد، فضای سرد و بی‌روح این جشنواره اولین حاشیه‌ای بود که توجه‌ها را به خود جلب کرد. درحالی که مراسم ختم همسر علیرضا قربانی با حضور تعداد زیادی از هنرمندان برگزار شد، صندلی‌های خالی جشنواره و حضور انگشت‌شمار بازیگران در مقایسه با سال‌های پیش مورد توجه قرار گرفت.

برترین‌ها: چهل و دومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد، فضای سرد و بی‌روح این جشنواره اولین حاشیه‌ای بود که توجه‌ها را به خود جلب کرد. درحالی که مراسم ختم همسر علیرضا قربانی با حضور تعداد زیادی از هنرمندان برگزار شد، صندلی‌های خالی جشنواره و حضور انگشت‌شمار بازیگران در مقایسه با سال‌های پیش مورد توجه قرار گرفت. 

این تصویر از جشنواره فجر و صندلی خالی مهمانان جشنواره بسیار خبرساز شد و با تصاویری از مراسم ختم همسر علیرضا قربانی مقایسه شد.

چند اتفاق عجیبی که دیشب در جشنواره فجر رخ دادچند اتفاق عجیبی که دیشب در جشنواره فجر رخ داد

چند اتفاق عجیبی که دیشب در جشنواره فجر رخ داد

چند اتفاق عجیبی که دیشب در جشنواره فجر رخ داد

در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چند نکته در خصوص این مراسم مورد توجه قرار گرفت که در پایین به آن اشاره شده است: 

در حالی که تقریبا تمام منتقدان از بازی درخشان سعید پورصمیمی و بازی خوب سجاد بابایی سخن گفتند و بازی ارسطو خوش‌رزم به چشم منتقدان و مخاطبان نیامده بود اما ارسطو خوش‌رزم جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

چند اتفاق عجیبی که دیشب در جشنواره فجر رخ داد

شبنم قربانی بازیگر جوان که بیشتر با سریال‌های تلویزیونی برای مخاطبان آشناست برای بازی در نقش همسر شهید مهدی زین‌الدین در فیلم مجنون برنده سیمرغ نقش مکمل زن شد. نکته جالب اینجاست که این فیلم نقش اول زن نداشت.

چند اتفاق عجیبی که دیشب در جشنواره فجر رخ داد

جواد عزتی جایزه بهترین کارگردان فیلم اولی و فیلم پرویزخان هم جایزه بهترین فیلم اول را گرفتند.  فیلم تحسین‌شده بی‌بدن که در هر دو رشته مختص به نگاه نو نامزد شده بود هیچ جایزه‌ای نبرد و گویا لجبازی یک ماهه دبیر جشنواره فجر با این فیلم ادامه‌دار بوده است.

چند اتفاق عجیبی که دیشب در جشنواره فجر رخ داد

رضا صایمی، منتقد سینما درخصوص کیفیت جشنواره فجر امسال نوشت:  در یک حرکت مازوخیستی به تماشای اختتامیه جشنواره فیلم فجر نشستم....این نه اختتامیه جشنواره فیلم که مجلس ختم سینمای ایران بود!

میانمایه های تازه به سینما رسیده ای که از در سیاست آمده بودند تا سوداگرانه بر جای خالی بزرگان سینما تکیه بزنند، پز عالی بدهند و پوزیشن سینماگر بگیرند با سیمرغ های که دیگر بلورین نیست، دروغین است.....

چیزی که در این قاب پیدا نبود هنر بود و سینما....هر چه بود ایدئولوژی بود و پروپاگاندا و شعارهای پوچ و پوشالی....وراجی های مجری پاچه خوار و شوخی های بی نمکش هم بر مضحک بودن این معرکه افزوده بود، تحمل تماشای این محفل نمایشی از شبکه نمایش دشوار بود...دندان به جگر گذاشتم تا ببینم از سینمای ایران چه باقی مانده.... چیزی باقی نمانده بود جز جمعی بی ربط به هنر و سینما که آمده بودند تا مصداق این مَثَل باشند: خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!....این مجلس ختم، گواهی فوت سینمای ایران بود....سینمایی که عزتی دارد اما  دیگر عزت ندارد....سینمای ایران مُرد از بس که جان و جهانش را گرفتند! 

همزمان با برگزاری این مراسم کاربران فضای مجازی نیز جشنواره امسال را با سال‌های پیش مقایسه کردند ، که به چند نمونه از این نظرات اشاره می‌کنیم: 

محمد رهبری با انتشار این ویدئو نوشت: یک موقعی جشنواره فیلم فجر چه شور و اشتیاقی در جامعه ایجاد می‌کرد و بر سر پیدا کردن بلیطش چه رقابتی شکل می‌گرفت. اما الان؟ چندان تفاوتی با «جشنواره فیلم عمار» نداره؛ بی‌کیفیت، عمدتا با بازیگران درجه چندمی، بدون تنوع.

چند اتفاق عجیبی که دیشب در جشنواره فجر رخ داد

مهدی نوشت: راستش دلم به حال خودم می‌سوزه که بچگی‌هام با چه ذوقی استرس جشنواره فجر و بازی تیم ملی رو داشتم ولی الان چی؟

سمیه نوشت: شنیدن این اسم‌ها، دیدن فیلم‌هایی با کیفیت همون فیلم‌ها داره می‌شه برامون آرزو.

فاطمه نوشت: به عنوان مخاطب یه مقدار اختتامیه رو دیدم و ترجیح دادم ادامه ندم.

فواد نوشت: مراسم ختم همسر علیرضا قربانی از مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر پرستاره‌تر بود

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی وحیدی

      کاش میشد با بهروز افخمی یه جا تنها باشم و یه کلت هم توی جیبم باشه

    • ناشناس

      حالا چون بازیگرای گرین کارتی ور فیس و افاده که تد فیلم های چرک و سیاه اصغر فرهادی و سعید روستایی بازی کنن جشنواره مراسم ختم بوده ما که لذت بردیم از ندیدنشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج