۱۳۹۶۶۳۶
۳۶۵
۳۶۵
پ

ماجرای کلاهبرداری نوجوان ۱۵ ساله از مادربزرگش

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز ۱۵۰ میلیون ریال از حساب مادر بزرگ توسط نوه خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه‌ساز جرایم اینترنتی می‌شود.

ایسنا: رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز ۱۵۰ میلیون ریال از حساب مادر بزرگ توسط نوه خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه‌ساز جرایم اینترنتی می‌شود.

ماجرای کلاهبرداری نوجوان 15 ساله از مادربزرگش

 امیرحسین سلیمانی امروز، ۲۳ بهمن با اعلام این خبر بیان کرد: با مراجعه خانمی ۶۸ ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز ۱۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش در روزهای متوالی، موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در اقدامات اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم ۱۸ تراکنش مالی با استفاده از کارت شاکیه جهت بالا بردن سطح و رتبه بازی‌های رایانه‌ای خود اقدام کرده است.

سلیمانی ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر معلوم شد که متهم پسری ۱۵ ساله و نوه شاکی است که پس از حضور در این پلیس لب به اعتراف گشود و به پذیرش بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: این نوجوان در اعترافات خود بیان داشت که همیشه می‌دانستم که مبالغ زیادی پول در کارت بانکی مادر بزرگم موجود است و همچنین از رمز کارت بانکی او نیز با خبر بودم و این موضوع باعث وسوسه من شد تا اینکه بدون اجازه با کارت بانکی وی اقدام به خرید جم (الماس) به منظور بالا بردن رتبه خودم در بازی‌های آنلاین کردم.

وی به شهروندان توصیه کرد: کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‌‎های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری نمایند و هنگام انجام هرگونه تراکنش بانکی دقت نمایند که اطلاعات بانکی آنها در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.

سلیمانی از عموم مردم خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج