۱۳۹۶۷۷۳
۷۵۴
۷۵۴
پ

شکل صورتتان درباره شخصیت شما چه می‌گوید؟

اجزای صورت ما نقش بسیار مهمی در ارزیابی مردم نسبت به ما دارند و برخی مطالعات حتی نشان می‌دهند که صورت ما می‌تواند جزئیات پنهانی از شخصیت ما را آشکار کند.

روزیاتو: اجزای صورت ما نقش بسیار مهمی در ارزیابی مردم نسبت به ما دارند و برخی مطالعات حتی نشان می‌دهند که صورت ما می‌تواند جزئیات پنهانی از شخصیت ما را آشکار کند.

شکل صورتتان درباره شخصیت شما چه می‌گوید؟

از اندازه گونه هایتان تا حرکت چشم هایتان، در چهره معمولی چیز‌های زیادی برای کشف وجود دارد. صورت شما درباره شما چه می‌گوید؟

ابرو

ابرو‌های ما بخش بسیار بیانگری از صورتمان هستند. ابرو آنقدر مهم است که نتایج یک مطالعه نشان داد که احتمالا ابرو بخش مهمی از تکامل انسانی ماست. این تحقیقات نشان داد که ابرو‌های برجسته به نیاکان ما توانایی ارتباط در طیف گسترده تری از هیجانات را داده است، که به آن‌ها کمک کرده تا پیوند‌های اجتماعی حیاتی برقرار کنند.

حرکات کوچک ابرو‌ها همچنین بخش کلیدی برداشت قابل اعتماد بودن و یا فریبکار بودن افراد است. پس، صرف داشتن ابرو‌های بزرگ می‌تواند شما را قابل اعتمادتر و همدل‌تر نشان دهد.

اما این هم مهم است که ابرو‌های شما در کجای صورتتان قرار دارند. طبق تحقیقات چهره‌هایی با ابرو‌های بالا رفته، ثروتمندتر، قابل اعتمادتر، گرم‌تر و شایسته‌تر ارزیابی می‌شوند. از سوی دیگر، ابرو‌های پایین افتاده، نشان غیرقابل اعتماد بودن در نظر گرفته می‌شود. با این حال، محققان توضیح می‌دهند که برداشت‌ها از اجزای صورت، بیشتر منعکس کننده کلیشه‌ها هستند تا واقعیت شخصیت افراد.

دهان

لازم نیست یک روانشناس تایید کند کسی که بیشتر لبخند می‌زند، احتمالا خوشحال‌تر است. اما دهان نیز نقش حیاتی در ادراک ما از دیگران دارد. چهره‌هایی با لب‌های پایین کشیده شده، فقیر، ناشایسته، سرد و غیرقابل اعتماد ارزیابی می‌شوند.

این ادراکات نیز ممکن است ریشه در برخی مشاهدات معتبر و اجتماعی مفید داشته باشند. از آنجا که برای انسان‌ها از نظر تکاملی مهم است، آن‌ها به تفاوت‌های ظریف در دهان افراد و ارتباط آن با هیجانات بسیار حساس هستند.

محققان معتقدند عوامل اجتماعی-اقتصادی شاید اجزای صورت افراد را به روش‌هایی ظریف تغییر دهند که انسان‌ها قادر به تشخیص آن هستند. در واقع این ایده وجود دارد که افرادی که از سلامت و بهزیستی بیشتری برخوردارند، زمان بیشتری را صرف نمایش احساسات مثبت مانند لبخندزدن می‌کنند.

شکل صورت

اینکه صورت شما پهن، مربعی یا باریک باشد، ممکن است نشانه‌ای از نوع شخصیت شما نیز باشد.

برخی دانشمندان معتقدند که «نسبت عرض به ارتفاع صورت» می‌تواند نشانه مهمی از ویژگی‌های شخصیتی باشد.

سر مربع شکل یا پهن با ویژگی‌هایی از جمله غلبه جویی، پرخاشگری و رفتار‌های کلیشه‌ای مردانه مرتبط هستند. محققان دریافتند احتمال بیشتری وجود دارد که مردانی با چهره پهن تر، بی بند و باری و سلطه جویی بی باکانه از خود نشان دهند و دیگران را برای مشکلات خود مقصر بدانند.

در مطالعه ای، محققان دریافتند افرادی با چهره پهن‌تر میل جنسی بالاتری دارند و احتمال بیشتری دارد در یک رابطه رفتار نامناسب داشته باشند. آن‌ها معتقدند که چهره‌های مربعی مردان جوان ممکن است نشانه‌ای از قدرت جسمانی باشد، که باعث می‌شود آن‌ها را پرخاشگرتر ببینیم.

خط فک

فک خوش تراش نماد کلاسیک ستارگان سینما است، اما آیا فراتر از یک چهره زیبا معنای دیگری هم دارد؟ نتایج مطالعه‌ای نشان داد که زاویه خط فک پایین تر، که به معنای فک مربعی‌تر است، به خصوص در مردان، نمرات بالاتری در جسارت اجتماعی و اعتماد به نفس کسب کردند. البته ارتباط ژنتیکی یا دلیل مشترکی میان فک مربعی و اعتماد به نفس وجود ندارد. در واقع به این موضوع برمی گردد که افراد دارای فک مربعی جذابتر دیده می‌شوند و بنابراین به طور کلی از تعاملات اجتماعی مثبت تری برخوردارند.

اما فک و گونه‌های ما ممکن است حاوی اطلاعاتی درباره زیست شناسی ما باشند. مطالعات نشان داده اند که انسان‌ها به طور کلی در پیش بینی سلامت دیگران از روی چهره شان مهارت دارند. چهره‌های لاغرتر، سالمتر ارزیابی می‌شوند. چهره‌هایی با چربی صورتی کمتر دور گونه‌ها و چانه، با فشارخون طبیعی، شاخص توده بدنی سالم و درصد چربی بدن پایین تری همراه بودند.

چشم

احتمالا این جمله را شنیده اید که «چشم، پنجره روح است» و در حالی که شاید دانشمندان تا این حد پیش نروند، واقعاً چشم‌ها می‌توانند چیز‌های زیادی درباره انسان‌ها بگویند. در حقیقت، توجه به محل نگاه کردن افراد، روش خوبی برای شناخت آن‌ها از روی چشمهایشان است.

نتایج تحقیقاتی نشان داد کسانی که در آزمون‌های خوشبینی نمرات بالایی گرفته بودند، زمان کمتری صرف نگاه کردن به محرک‌های منفی می‌کردند. یافته‌های محققان با استفاده از هوش مصنوعی تأثیر قابل توجه شخصیت بر کنترل روزمره حرکات چشم را نشان داد. آن‌ها دریافتند افرادی با نمرات بالاتر در روان رنجوری، ویژگی مرتبط با اضطراب، نگرانی و دلواپسی، تمایل به پلک زدن بیشتری داشتند. پس اگر می‌خواهید شخصیت کسی را درک کنید، نگاه کردن به چشم‌های او قطعاً جای خوبی برای شروع است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج