۱۳۹۶۹۴۴
۸۲۵
۸۲۵
پ

شگفتی‌آفرینی تویوتا با لندکروزر ۲۰۲۴

در این مقاله به تمامی پرسش‌های اصلی درباره تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ پاسخ می‌دهیم.

خبرآنلاین: در این مقاله به تمامی پرسش‌های اصلی درباره تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ پاسخ می‌دهیم.

 زمانی که خودروی جدیدی معرفی می‌شود عموم مردم و کارشناسان سؤالات زیادی پیرامون آن دارند.

براساس گزارش پدال، نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ یکی از همین خودروهاست که به خاطر علاقه‌مندان زیادی که دارد در معرض دید قرار گرفته و آفرودری شاخص با توانایی‌های قابل‌توجه به شمار می‌رود. جدیدترین محصول تویوتا از ظاهری خشن، پیشرانه‌ای قوی و تجهیزات آفرود زیادی سود می‌برد. فروش پرادو ۲۰۲۴ از بهار سال جاری میلادی شروع خواهد شد و ما نیز می‌خواهیم به برخی سؤالات مهم و پرتکرار درباره آن پاسخ دهیم.

شگفتی‌آفرینی تویوتا با لندکروزر ۲۰۲۴شگفتی‌آفرینی تویوتا با لندکروزر ۲۰۲۴

آیا تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ در آمریکا عرضه می‌شود؟

 

پاسخ این سؤال مثبت است. لندکروزر اصلی دیگر در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود اما هم‌اکنون ژاپنی‌ها تائید کرده‌اند این خودرو را در قالبی جدید که همان پرادو است راهی بازار مهم این کشور خواهند کرد.

لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ چه پیشرانه‌ای دارد؟

شگفتی‌آفرینی تویوتا با لندکروزر ۲۰۲۴

درحالی‌که نسل قبلی لندکروزر از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کرد، لندکروزر پرادو جدید به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوی هیبریدی مجهز است. قدرت و گشتاور این پیشرانه به ۳۲۶ اسب بخار و ۶۳۰ نیوتون متر می‌رسد درحالی‌که لندکروزر اصلی پیشین ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۵۴۴ نیوتون متر گشتاور داشته است. همچنین قابلیت یدک کشی پرادو بازارهای جهانی و لندکروزر بازار آمریکا ۲.۷ تن خواهد بود.

مصرف سوخت لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ چقدر است؟

تویوتا تخمین زده شاسی‌بلند جدیدش مصرف سوخت ترکیبی ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد داشت که نسبت به لندکروزر قبلی بازار آمریکا با مصرف ترکیبی ۱۶.۸ لیتری بسیار بهتر است. البته که اصلی‌ترین دلیل این بهبود استفاده از پیشرانه کاراتر و هیبریدی با مصرف سوخت کمتر است.

آیا لندکروزر پرادو جدید آفرودر خوبی است؟

شگفتی‌آفرینی تویوتا با لندکروزر ۲۰۲۴

هنوز فرصت تست و بررسی خودروی موردبحث فراهم نشده و به همین خاطر نمی‌توان قضاوت دقیق و قطعی درباره توانایی‌های خارج از جاده پرادو ۲۰۲۴ داشت اما می‌دانیم که تویوتا از تکنولوژی‌های متنوعی برای بهبود حرکت آن در محیط‌های خشن استفاده کرده است. لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ بر پایه پلتفرم بدنه روی فریم TNGA-F شکل گرفته، پلتفرمی که در لکسوس GX و تویوتا تاکوما هم وجود دارد. این شاسی‌بلند به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، سیستم چهار چرخ محرک فول تایم و جعبه انتقال دو سرعته مجهز است. به این لیست باید دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود خودکار و دیفرانسیل عقب قفل شونده را اضافه کرد. حتی در تریم های فول پرادو می‌توان میله ضد غلتش را قطع کرد تا حرکت چرخ‌ها بهتر صورت پذیرد.

شگفتی‌آفرینی تویوتا با لندکروزر ۲۰۲۴

شگفتی‌آفرینی تویوتا با لندکروزر ۲۰۲۴

زمانی که راننده راهی آفرود شود امکان استفاده از کرال کنترل کم سرعت برای رها کردن پدال گاز و ترمز وجود خواهد داشت و او فقط روی فرمان دادن به خودرو تمرکز خواهد کرد. همچنین کنترل حرکت در سرپایینی هم وجود دارد که سرعت خودرو را در نظر می‌گیرد. سیستم انتخاب حرکت در سطوح مختلف از جمله گل‌ولای، صخره و شن و ماسه هم جزو دیگر تجهیزات لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ است. مدل‌های گران‌تر این شاسی‌بلند به سیستم پایش چند سطحی مجهز هستند که تصاویر جلو، زیر و کناره‌های خودرو را تهیه می‌کند. ارتفاع لندکروزر پرادو از سطح زمین به ۲۲ سانتی‌متر می‌رسد. زوایای حمله، فرار و شکست نیز به ترتیب ۳۱، ۲۲ و ۲۵ درجه هستند. این ارقام باعث می‌شوند تویوتا در برابر شاسی بلندهایی همچون فورد برانکو و لندرور دیفندر ۱۱۰ عملکرد خوبی داشته باشد.

آیا نسخه برقی لندکروزر پرادو تولید می‌شود؟

فعلاً چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است. کانسپت لندکروزر برقی در اکتبر ۲۰۲۳ و با طراحی آینده‌نگرانه معرفی شد اما نسخه تولیدی این کانسپت به زودی معرفی نخواهد شد. هرچند تویوتا در برنامه کاری خود معرفی برخی آفرودرهای برقی را نیز گنجانده است.

کابین تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ چگونه است؟

شگفتی‌آفرینی تویوتا با لندکروزر ۲۰۲۴

این شاسی‌بلند جدید از ویژگی‌های رفاهی زیادی بهره می‌برد. حتی مدل پایه ۱۹۵۸ دارای صندلی‌های جلو و فرمان گرم شونده، نمایشگر مرکزی ۸ اینچی و سیستم صوتی با ۶ بلندگو است. مدل پایه پرادو از پوشش پارچه‌ای صندلی‌ها سود می‌برد. تمامی مدل‌ها به پلاستیک‌های نرم در بخش بالایی داشبورد و پانل درها مجهز است و در بخش‌های دیگر هم از پوشش لاستیک مانند استفاده شده است. مدل میانی این خودرو از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و پوشش چرم مصنوعی استفاده می‌کند و صندلی‌های تهویه دار در آن وجود دارند. همه نسخه‌های شاسی‌بلند جدید تویوتا با بسته ایمنی سیفتی سنس ۳.۰ عرضه می‌شوند که شامل تجهیزاتی همچون سیستم پیشگیری از برخورد، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و تشخیص علائم جاده‌ای است.

آیا لندکروزر پرادو جدید بزرگ‌تر از ۴ رانر است؟

شگفتی‌آفرینی تویوتا با لندکروزر ۲۰۲۴

بله این خودرو بزرگ‌تر است و طول/عرض/ارتفاع آن به ۴۹۱۹/۲۱۳۸/۱۸۵۹ میلی‌متر می‌رسد. فاصله بین محوری پرادو جدید هم ۲۸۴۹ میلی‌متر خواهد بود؛ اما طول ۴ رانر بسته به تریم انتخابی بین ۴۸۳۱ تا ۴۸۵۹ میلی‌متر متغیر خواهد بود. عرض و ارتفاع ۴ رانر هم به ترتیب ۱۹۲۵ و ۱۸۱۶ میلی‌متر و فاصله بین محورها ۲۷۸۸ میلی‌متر است. ارتفاع این خودرو از سطح زمین در تریم های ۴X۲ و ۴X۴ به ترتیب ۲۲.۸ و ۲۴.۳ سانتی‌متر اعلام شده بیشتر از ارتفاع پرادو جدید است.

قیمت تویوتا لندکروزر پرادو جدید چقدر است؟

شگفتی‌آفرینی تویوتا با لندکروزر ۲۰۲۴

تویوتا هنوز جزئیات کامل قیمت این محصول جدید را اعلام نکرده اما گفته که قیمت پایه آن حدود ۵۵ هزار دلار خواهد بود. لندکروزر پرادو با سه تریم ۱۹۵۸، لندکروزر و فرست ادیشن عرضه می‌شود و مدل فرست ادیشن از همه گران‌تر است. این مدل به تعداد ۵ هزار دستگاه و به مدت دو ماه تولید خواهد شد. از جمله ویژگی‌های پرادو فرست ادیشن می‌توان به بدنه دو رنگ، روف راک، سینی محافظ جلو، چراغ‌های گرد LED، رینگ‌های ۱۸ اینچی، لاستیک‌های چهارفصل و صندلی‌های چرمی گرم و سرد شونده اشاره کرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج