۱۳۹۸۱۶۳
۱۶۶
۱۶۶
پ

میرسلیم: با شورای ائتلاف لیست مشترک نداریم

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ما با شورای ائتلاف لیست مشترک نخواهیم داشت اما با برخی احزاب فهرست مشترک خواهم داشت.

ایسنا: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ما با شورای ائتلاف لیست مشترک نخواهیم داشت اما با برخی احزاب فهرست مشترک خواهم داشت.

میرسلیم: با شورای ائتلاف لیست مشترک نداریم

مصطفی میرسلیم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در حاشیه نشست خانه گفت و گوی انقلاب در دانشگاه تهران اظهار کرد:

با پیروزی انقلاب اسلامی موانعی که بر سر راه مردم ایران برای رسیدن به استقلال سیاسی و نجات یافتن از اسارت های طاغوتی بود، برداشته شد ولی آن آرمان هایی که ما با انقلاب مطرح کردم محقق نشد و ریشه های وابستگی ها قطع نشد.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم آرمان های انقلاب را محقق کنیم دو کار مهم باید به دست مردم انجام می گرفت. یکی شناخت دقیق جریانی بود که با خصومت با ایران و انقلاب برخورد می کرد و هنوز هم مشغول فعالیت است. این شناخت برای ما ضروری است زیرا  در غیر این صورت ضربه می خوریم. دومین اقدام این است که ساختارهای دوران طاغوت اجازه نیل به اهداف انقلاب به ما نمی داد و باید این ساختارها اصلاح و مقررات مناسب وضع می شد. برای این منظور باید مردم وارد صحنه بشوند و با ساماندهی مناسب این دو اقدام انجام شود. مردم باید افرادی را انتخاب کنند که آنها از پس این دو کار مهم برآیند.

میرسلیم خاطرنشان کرد: تشکل  سیاسی و تشکیل احزاب می توانند به انجام  این دو اقدام کمک کند. ما ۱۰۰ حزب در کشور داریم اما خیلی از احزاب شب انتخاباتی هستند. برای حضور در انتخابات، احزاب مهم هستند و باید صلاحیت افراد برای حضور در مجلس توسط این تشکل ها تشخیص داده شود و این کار به نهاد ناظر کمک می کند.

نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس گفت: قانونگذاری و اصلاح قوانین، نظارت بر حسن اجرای قوانین و شایسته سالاری از وطایف مهم مجلس شورای اسلامی است. برخی قوانین خوب اصلا اجرا نشده یا ناقص اجرا شده است. نمایندگان مجلس، اعضای هیات وزیران را انتخاب می‌کند و خود نمایندگان باید براساس صلاحیت خود در  کمیسیون های تخصصی قرار بگیرند و هیات رئیسه مناسب انتخاب کنند تا مجلس به درستی اداره شود.

وی تاکید کرد: اقدامات برای کاهش انگیزه مردم در انتخابات باید خنثی شود. از اول انقلاب این تلاش انجام شده است. این تلاش به خصوص برای ناامید کردن کسانی است که در پیروزی انقلاب حضور نداشته اند. آخرین شکل این تلاش ها، استفاده از تمام عیار از فضای مجازی و دروغ پردازی در این فضاست.

میرسلیم درباره برنامه انتخاباتی حزب موتلفه اظهار کرد: ما با شورای ائتلاف لیست مشترک نخواهیم داشت اما با برخی احزاب فهرست مشترک خواهم داشت و به زودی این لیست منتشر می شود.

وی با اشاره به تلاش ناموفق برای انتقال ارزش های انقلاب اسلامی به نسل های بعدی، گفت: دشمن در مقابل تلاش زیادی برای ناامید مردم مردم انجام داده است. این اقدام باید خنثی شود.

میرسلیم در پایان درباره لیست های متنوع در انتخابات گفت: تا ۵ماه پیش فکر می کردم به لیست واحد برسیم اما این کار نشد.این امر به چند دلیل است. شخصیت هایی که دارای ارج و قرب و تا حدودی تقدس در بین مردم بودند دیگر در بین ما نیستند. در بین اصولگرایان و اصلاح طلبان الان اتفاق نظر وجود ندارد. از سویی سنت کار حزبی هنوز قوی نشده است. احتمالا اصولگرایان ۳ یا ۴ فهرست و اصلاح طلبان یک یا دو فهرست منتشر کنند. با تشتت فهرست ها از این سو موافقم که به مشارکت کمک می کند. اما از سویی این تشتت آرا شاید انتخاب بهترین ها حاصل نشود و به تضعیف سطح کیفی و تخصصی نمایندگان بینجامد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج